Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-13, 11:06
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
https://theworldnews.net/se-news/man...280-000-kronor

fick ett PM där jag också fått höra att det är Robin, någon som kan bekräfta??

Din länk är inte komplett,
Här är den rätta: https://theworldnews.net/se-news/man...280-000-kronor

Det är Robin. Det är svårt att bekräfta, men någon kanske kan begära ut FUP?
Citera
2018-12-13, 13:40
  #170
Medlem
Jag har pratat med Falu tingsrätt och dom skickar inte ut FUP digitalt om man inte har ett såkallat Utgivningsbevis, och kostnaden för att få FUP:en skickad via brev skulle landa på över 1100kr exkl. Frakt.

Jag uppgav hans personnummer och sa att det gällde ett fall av utpressning, och hon som svarade bekräftade att det fanns ett åtal med Robin inblandad och att åtalet gällde "Utpressning med mera"
Citera
2018-12-13, 14:42
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Failppu-
Jag har pratat med Falu tingsrätt och dom skickar inte ut FUP digitalt om man inte har ett såkallat Utgivningsbevis, och kostnaden för att få FUP:en skickad via brev skulle landa på över 1100kr exkl. Frakt.

Jag uppgav hans personnummer och sa att det gällde ett fall av utpressning, och hon som svarade bekräftade att det fanns ett åtal med Robin inblandad och att åtalet gällde "Utpressning med mera"

Kan du inte kontakta Tingsrätten igen och begära ut åtalet, det är säkerligen gratis och då får vi veta mer exakt vad ärendet gäller, annars kan du PM:a mig åtalads personnummer så fixar jag fram handlingarna!
Citera
2018-12-14, 08:40
  #172
Medlem
Här har ni åtalet:

https://minfil.com/2df9A7n7be/Falu_T..._Aktbil_44_pdf
Citera
2018-12-25, 21:44
  #173
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans.brott
Här har ni åtalet:

https://minfil.com/2df9A7n7be/Falu_T..._Aktbil_44_pdf

Det är alltså fyra personer som lämnar en liknande beskrivning om hur de blivit utpressade av Filppu. Det är relativt stora pengar det rör sig om privatpersoner emellan, Förutom utpressning återfinns även denna gärningsbeskrivning som stod ut lite från mängden:

Citat:
4.2 SEXUELLT OFREDANDE
5000-K918744-16
Robin Filppu har ofredat Anton Sandberg, på ett sätt som kunde förväntas
kränka Anton Sandbergs sexuella integritet, genom att i meddelanden som
sändes till Anton Sandberg uttrycka "Vi ska trekant vacker dag knulla samma
brud ...", "Har du stor kuk ?", "Skicka mms på din hårda ?" och "Hur lång
cm???".
Det hände den 28 juli 2016 i Söderbärke eller på annan plats, Sverige.
Robin Filppu begick gärningen med uppsåt.
Lagrum: 6 kap 10 § 2 st brottsbalken
(Min fetning)

Efter det jag läst i tråden(däribland hans egna ord) så verkar det helt klart som troligt att han sagt/skrivit så på riktigt. Som vittne återfinns M*ximili*n D*mm som han ondgjort sig över i flera inlägg.
Citera
2018-12-25, 23:05
  #174
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Det är alltså fyra personer som lämnar en liknande beskrivning om hur de blivit utpressade av Filppu. Det är relativt stora pengar det rör sig om privatpersoner emellan, Förutom utpressning återfinns även denna gärningsbeskrivning som stod ut lite från mängden:


(Min fetning)

Efter det jag läst i tråden(däribland hans egna ord) så verkar det helt klart som troligt att han sagt/skrivit så på riktigt. Som vittne återfinns M*ximili*n D*mm som han ondgjort sig över i flera inlägg.

Herregud, blir nån rädd för den där fettsäcken och vem får han ligga med, kanske inte var intresserad av en trekant utan av endast killen. Skulle vara kul att få läsa upprinnelsen till allt detta. Troligen så har han utpressat några svagbegåvad människor.
Citera
2018-12-26, 00:03
  #175
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Herregud, blir nån rädd för den där fettsäcken och vem får han ligga med, kanske inte var intresserad av en trekant utan av endast killen. Skulle vara kul att få läsa upprinnelsen till allt detta. Troligen så har han utpressat några svagbegåvad människor.

Jag är också förvånad över att de blir så rädda att de betalar relativt stora belopp till honom på grund av hot om skada. En betalade 18057:-, en annan förde över totalt 280380:-!

Jag tror att du har rätt i att detta är svagbegåvade människor som råkat ut för honom. Lyssnar man på honom av alla människor så måste det finnas något fel någonstans. Vi vanliga hade nog snarare hånskrattat och bett han dra åt helvete. Jag skulle inte känna mig rädd för just honom..
Citera
2018-12-30, 02:50
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Herregud, blir nån rädd för den där fettsäcken och vem får han ligga med, kanske inte var intresserad av en trekant utan av endast killen. Skulle vara kul att få läsa upprinnelsen till allt detta. Troligen så har han utpressat några svagbegåvad människor.
. Är inte ens bög så mkt ljug av och är ingen sån kille som hotar för att får pengar jag e oskyldig och dom ljuger mkt
Citera
2018-12-30, 04:06
  #177
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin8788
. Är inte ens bög så mkt ljug av och är ingen sån kille som hotar för att får pengar jag e oskyldig och dom ljuger mkt

brukar låta så. när är rättegången?
Citera
2018-12-30, 14:05
  #178
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin8788
. Är inte ens bög så mkt ljug av och är ingen sån kille som hotar för att får pengar jag e oskyldig och dom ljuger mkt

Nä det låter helt osannolikt att någon ska bli rädd för dig men då håller jag verkligen mina tummar för att sanningen kommer fram att samtliga målsäganden och bevisen ljuger 🙄
Citera
2018-12-30, 19:59
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin8788
. Är inte ens bög så mkt ljug av och är ingen sån kille som hotar för att får pengar jag e oskyldig och dom ljuger mkt


Ljuger tingsrätten om stämningsansökan också? Sluta ljug själv och lev i någon falsk verklighet.

https://minfil.com/2df9A7n7be/Falu_T..._Aktbil_44_pdf

Där står allt. Och de kan du inte ljuga bort! Räkna med flera månader bakom galler.
Citera
2019-01-16, 19:32
  #180
Medlem
Vet någon datum för rättegången?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback