Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-06, 13:41
  #1
Medlem
pannkaksgrodas avatar
Hej!

Jag har sedan ett halvår tillbaka en LG Optimus 2x. Den fungerade rätt bra i början men nu på sistone har den blivit ruggigt seg, den ska ju ändå vara bland de snabbaste telefonerna på marknaden... Vad ska jag göra åt detta?

Telefonen är rootad så jag har väl egentligen pajjat garantin på den också... är syanogenmod ett bra alternativ kanske?
Citera
2012-01-06, 13:42
  #2
Avstängd
rensa den på massa appar du inte använder till att börja med
Citera
2012-01-06, 13:43
  #3
Medlem
Xiztecs avatar
Rensa lite sms och så brukar alltid snabba upp min mobil, har en Desire HD - förvisso 1 ghz enbart..
Citera
2012-01-06, 13:59
  #4
Medlem
Installera MIUI på den!


Smooth as hell!
Citera
2012-01-06, 14:05
  #5
Medlem
talip_ks avatar
Om den är rootad så kan du använda titanium backup för att ta bort massa alla onödiga appar som ligger och körs i bakgrunden.
LGs egna launcher är inget vidare så jag rekommenderar att du testar ADW launcher EX, Launcher pro eller GO launcher så kommer du att märka skillnad direkt.
Citera
2012-01-08, 00:54
  #6
Medlem
pannkaksgrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talip_k
Om den är rootad så kan du använda titanium backup för att ta bort massa alla onödiga appar som ligger och körs i bakgrunden.
LGs egna launcher är inget vidare så jag rekommenderar att du testar ADW launcher EX, Launcher pro eller GO launcher så kommer du att märka skillnad direkt.

Jag installerade Go Launcher och visst blev det bättre! Tack för tipset. En fråga angående det, kan jag välja att Opera används som webbläsare för ikonen nere i hörnet?
Citera
2012-01-15, 11:39
  #7
Medlem
Snubchurps avatar
Uppdatera till 2.3.4. Tyckte det blev stor skillnad. Har läst nått om att Optimusen med 2.2.2 bara använde dubbla kärnor vid videouppspelning. Nu med 2.3.4 använder den ständigt sina dubbla kärnor, vet inte hur mycket sanning det ligger i detta. Tyckte att den blev betydligt snabbare med 2.3.4 så det behöver nödvändigtvis inte vara en lögn.
Citera
2012-03-11, 10:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Uppdatera till 2.3.4. Tyckte det blev stor skillnad. Har läst nått om att Optimusen med 2.2.2 bara använde dubbla kärnor vid videouppspelning. Nu med 2.3.4 använder den ständigt sina dubbla kärnor, vet inte hur mycket sanning det ligger i detta. Tyckte att den blev betydligt snabbare med 2.3.4 så det behöver nödvändigtvis inte vara en lögn.

Hur uppdaterar man?..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback