• 1
  • 2
2012-01-06, 13:39
Medlem
Lunarus avatar
Goddagens, jag tänkte starta en blogg men jag vet egentligen inte var det är relevant att starta den. Är helt ute och cyklar i vildmarken, och har ingen som helst koll på vilka sidor som är bra eller dåliga att använda.

Jag vill helst inte koda någonting själv.

Ge mig gärna lite tips, jag har inga särskilda kriterier som behövs uppfyllas - vill bara sprida min världssyn.
Citera
2012-01-06, 13:42
Medlem
sasos avatar
finns väldigt många starta-egen-blogg-sidor
men försök och ta en som betalar per besökare
tror metro har nåt sånt
Citera
2012-01-06, 13:45
Medlem
Lunarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
finns väldigt många starta-egen-blogg-sidor
men försök och ta en som betalar per besökare
tror metro har nåt sånt

Jag är egentligen inte i behov av pengar, trots att det givetvis inte är någon nackdel heller.
Citera
2012-01-06, 13:52
Medlem
TorrentLovers avatar
Ladda ned WordPress. WordPress innehåller alla filer som behövs, bara att konfigurera databasinställningarna, klart!
Citera
2012-01-06, 14:22
Medlem
Miss.Saxobeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaru
Goddagens, jag tänkte starta en blogg men jag vet egentligen inte var det är relevant att starta den. Är helt ute och cyklar i vildmarken, och har ingen som helst koll på vilka sidor som är bra eller dåliga att använda.

Ge mig gärna lite tips, jag har inga särskilda kriterier som behövs uppfyllas - vill bara sprida min världssyn.

blogg.se mycket trevlig blogg site om jag får säga det själv, jag har vart trogen där med min blogg i 3 år
Citera
2012-01-06, 14:27
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.Saxobeat
blogg.se mycket trevlig blogg site om jag får säga det själv, jag har vart trogen där med min blogg i 3 år
Blogg.se hashar inte ens lösenorden, som jag vet. Plus att du måste betala för vissa funktioner, som är helt gratis om man kör med WordPress. Man är korkad om man har en blogg hostad på Blogg.se.
Citera
2012-01-06, 23:17
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Egen domän med wordpress är för mig det bästa, du har då fullständig koll på vad som händer med bloggen, visst är du inte jättekunnig inom plugins, teman och dylikt kan de vara bra med en gratis blogg men risken är ju också att dom kan stängas ner av den som hostar dom, en egen domän blir inte lika enkel att stänga ner.

Sen ser de givetvis bättre ut med mindomän.com än blogg.se/min-blogg-om-mitt-ämne
Citera
2012-01-06, 23:19
Medlem
Lunarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Egen domän med wordpress är för mig det bästa, du har då fullständig koll på vad som händer med bloggen, visst är du inte jättekunnig inom plugins, teman och dylikt kan de vara bra med en gratis blogg men risken är ju också att dom kan stängas ner av den som hostar dom, en egen domän blir inte lika enkel att stänga ner.

Sen ser de givetvis bättre ut med mindomän.com än blogg.se/min-blogg-om-mitt-ämne

Egen domän är nog inget alternativ just nu. Måste man ha det om man använder Wordpress eller hur är det?
Citera
2012-01-06, 23:30
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Egen domän är nog inget alternativ just nu. Måste man ha det om man använder Wordpress eller hur är det?

Nej du kan köra på wordpress.com och deras gratisvariant också, det är inga större problem
Citera
2012-01-06, 23:45
Medlem
Lunarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Nej du kan köra på wordpress.com och deras gratisvariant också, det är inga större problem

Och vad tycker du om det alternativet? Hör gärna flera åsikter.
Citera
2012-01-06, 23:55
Medlem
Om du inte kan installera Wordpress.org skulle jag absolut köra med Wordpress.com istället. Det är lättare att komma igång då du slipper massa domän och databas-krångel. Det du missar är dock lite extrafunktioner, men fortfarande markant mycket bättre en blogg.se etc.

Kör på det så blir du garanterar nöjd!
Citera
2012-01-07, 00:01
Medlem
Några saker du missar med Wordpress.com:

- Du får inta ha egen reklam.
- Du får färre alternativ att ändra på designen. (Du har inte samma urval av teman etc.)
- Din domän blir: http://dinblogg.wordpress.com. (om du inte betalar ca 150 kr/år)

Det finns förstås mer, men det där var några.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in