2005-01-17, 23:46
Medlem
Xbox 2, nån som hört nått om nästa generationen? rakt på sak, kommer man kunna uppgradera sin gamla xbox till en tvåa? poängen e att d vore ganska surt att behöva köpa ny hårddisk, fjärr osv...
Citera
2005-01-17, 23:58
Medlem
onemans avatar
Mer hemelektronik än IT iofs.
Xbox 2 kommer att använda en annan processorarkitektur (PPC) än Xbox 1 (x86) och en ATI-grafikkrets. Om man skulle kunna uppgradera skulle det dels vara väldigt dyrt, eftersom i princip allt måste bytas ut. Dessutom skulle det vara den första uppgraderbara konsolen, om man bortser från diverse tillägg (CD till Jaguar, 64DD till N64 t ex). Jag skulle inte satsa pengar på att en uppgradering är möjlig. Om Xbox 2 kommer klara av fjärrkontroll från ettan vet jag inte, det är mycket möjligt.
Citera
2005-01-18, 00:05
Medlem
snuttes avatar
Den ska inte innehålla hårddisk om ryktena jag minns stämmer. Enbart flashminnen eller liknande. Dom gör nog inte om gamla misstag.
Citera
2005-01-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snutte
Den ska inte innehålla hårddisk om ryktena jag minns stämmer. Enbart flashminnen eller liknande. Dom gör nog inte om gamla misstag.

va e d för crap? måste man börja pröjsa för spelen eller? kommer troligen någon med bredare hackerkunskaper än jag och frälser oss från detta helvete på jorden!
Citera
2005-01-18, 02:21
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutte
Vi får väl se, min personliga teori är att MS visste precis vad de gjorde och släppte X-Box:en i sitt nuvarande skick för att den är så enkel att chippa och med det sprids det ju, väldigt många köper en X-box bara för att de vet att det är den maskinen som är enklast, billigast och smidigast går att chippa, sen när alla köper X-box 2 och märker att det inte går att göra samma sak...D'oh!!
Citera
2005-01-18, 02:52
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saucepan
va e d för crap? måste man börja pröjsa för spelen eller?
Det är troligtvis, tro det eller ej, Microsoft avsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in