Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-04, 21:11
  #1
Medlem
rullstolsbundens avatar
Har sökt men inte funnit vad jag söker.

Har fått ettt litet problem med min dator, startade den imorse och skicka in lite nytt på ipoden, när jag kom hem från jobbet förut så ville inte skärmen hoppa igång, så startade om datorn, datorn går igång men skärmen startar inte upp.

har haft liknande problem förut men då har det räckt med att vika ner skärmen och sen vika upp den igen, men den här gången funkar inte det, har startat om den ett par gånger nu för att se om det blir bättre men det händer ingenting, den är helt svart.

Är det någon som vet vad felet kan vara?
Citera
2012-01-04, 21:14
  #2
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullstolsbunden
Har sökt men inte funnit vad jag söker.

Har fått ettt litet problem med min dator, startade den imorse och skicka in lite nytt på ipoden, när jag kom hem från jobbet förut så ville inte skärmen hoppa igång, så startade om datorn, datorn går igång men skärmen startar inte upp.

har haft liknande problem förut men då har det räckt med att vika ner skärmen och sen vika upp den igen, men den här gången funkar inte det, har startat om den ett par gånger nu för att se om det blir bättre men det händer ingenting, den är helt svart.

Är det någon som vet vad felet kan vara?
Antagligen är det skärmen som lagt av. Provat att ansluta till en TV via HDMI för att se om datorn överhuvudtaget fungerar, det vill säga; om du får någon bild?
Citera
2012-01-04, 21:15
  #3
Medlem
rullstolsbundens avatar
Provade med HDMI nu, det funkar inte heller
Citera
2012-01-04, 21:20
  #4
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullstolsbunden
Provade med HDMI nu, det funkar inte heller
Då har nog tyvärr datorn pajat, är jag rädd för.
__________________
Senast redigerad av TorrentLover 2012-01-04 kl. 21:22.
Citera
2012-01-04, 21:22
  #5
Medlem
rullstolsbundens avatar


Tack iallafall för svaren
Citera
2012-01-04, 21:32
  #6
Medlem
endures avatar
Har stött på problemet förr (jobbar med IT-support). Det brukar räcka med att resetta din laptops basala inställningar, dvs det kommer inte att påverka din dator i övrigt, dina filer kommer fortfarande vara intakta.

Koppla ur strömmen, ta ut batteriet. Tryck ned startknappen och håll den nere i 30 sek (detta brukar vara standard för laptops) och släpp sedan. Sätt tillbaka batteri och ström, och förhoppningsvis var det så enkelt. =)

Lycka till!
Citera
2012-01-08, 14:30
  #7
Medlem
rullstolsbundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Har stött på problemet förr (jobbar med IT-support). Det brukar räcka med att resetta din laptops basala inställningar, dvs det kommer inte att påverka din dator i övrigt, dina filer kommer fortfarande vara intakta.

Koppla ur strömmen, ta ut batteriet. Tryck ned startknappen och håll den nere i 30 sek (detta brukar vara standard för laptops) och släpp sedan. Sätt tillbaka batteri och ström, och förhoppningsvis var det så enkelt. =)

Lycka till!

Det var värt ett försök iaf, men tyvärr så hjälpte det inte. Tack ändå
Citera
2012-01-08, 21:04
  #8
Medlem
utan.att.stannas avatar
Samma problem här, det hjälpte inte på min fujitsu siemens heller :/
Citera
2012-01-08, 21:36
  #9
Medlem
Börja med att koppla ur all kringutrustning. Det är även vanligt att folk kopplat in tex mobilen, mp3 spelare, ipod eller nån kabel som nu blockerar starten på det där sättet.

Har du flera skärmar och Tv apparater kopplade så kan bilden skickas via fel kabel trots att tex TV är avstängd eller andra änden av kabeln inte ens är kopplad.
Citera
2012-01-13, 21:22
  #10
Medlem
rullstolsbundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Samma problem här, det hjälpte inte på min fujitsu siemens heller :/

Jäkla tråkigt, min är också Fujitsu Siemens om det kan hjälpa något data proffs

Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Börja med att koppla ur all kringutrustning. Det är även vanligt att folk kopplat in tex mobilen, mp3 spelare, ipod eller nån kabel som nu blockerar starten på det där sättet.

Har du flera skärmar och Tv apparater kopplade så kan bilden skickas via fel kabel trots att tex TV är avstängd eller andra änden av kabeln inte ens är kopplad.

All kringutrustning är urkopplat, dock hade jag HDMI kabeln till tv:n i när den slocknade
Citera
2013-10-20, 22:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Har stött på problemet förr (jobbar med IT-support). Det brukar räcka med att resetta din laptops basala inställningar, dvs det kommer inte att påverka din dator i övrigt, dina filer kommer fortfarande vara intakta.

Koppla ur strömmen, ta ut batteriet. Tryck ned startknappen och håll den nere i 30 sek (detta brukar vara standard för laptops) och släpp sedan. Sätt tillbaka batteri och ström, och förhoppningsvis var det så enkelt. =)

Lycka till!


Åhh tack så himla mycket för detta tips! Jag hade exakt detta problem att skärmen inte gick igång medan resten av datorn gjorde det. Din lösning fungerade! Tack igen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback