Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-04, 21:08
  #1
Medlem
Denna text läses upp när jag försöker ringa en från #31# från mobil till mobil.

Vad kan det innebära? Har nu i två dagar försökt nå människan.
Har han bytt nr? Är han utomlands?? Har han den bara avstängd? Har han blockat mitt nr??
Citera
2012-01-04, 21:10
  #2
Medlem
Xiztecs avatar
Avstängd mobil antagligen. Men kan vara mycket annat påhitt med - däremot ingenting du kan göra förutom att nå personen via något som inte innebär att ringa det numret.
Citera
2012-01-04, 21:10
  #3
Medlem
Claoss avatar
Med tanke på att du behöver köra ifrån dolt nr så skulle jag säga att du nog är blockerad.
Citera
2012-01-04, 21:18
  #4
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unhappy
Denna text läses upp när jag försöker ringa en från #31# från mobil till mobil.

Vad kan det innebära? Har nu i två dagar försökt nå människan.
Har han bytt nr? Är han utomlands?? Har han den bara avstängd? Har han blockat mitt nr??


Hans telefon är helt enkelt antingen av eller har ingen nätsignal. Inget konstigt med det.

Med all största sannolikhet är ditt nummer inte blockat, det är inte så enkelt att blockera nummer (på riktigt sätt). Han måste kontakta operatören osv.

Det finns vissa program man kan installera på telefonen som "caller id" och liknande som är till för att blockera specifika nummer eller t o m dolda nummer, men då låter det annorlunda i luren.
Citera
2012-01-04, 21:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Claos
Med tanke på att du behöver köra ifrån dolt nr så skulle jag säga att du nog är blockerad.
Jag har aldrig "mobil-terroriserat" honom, och det har gått över 4 månader sen vårt senaste samtal men min kompis såg honom här i stan nyligen så han är ju inte död i alla fall.
Citera
2012-01-08, 07:23
  #6
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Det finns ju möjlighet att välja att blockera alla inkommande samtal från dolt nummer. Jag tror att de flesta operatörer tilhandahåller denna tjänst (som aktiveras hemifrån via telefonen) men då brukar det tuta upptaget.
Citera
2012-01-08, 08:35
  #7
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Det finns ju möjlighet att välja att blockera alla inkommande samtal från dolt nummer. Jag tror att de flesta operatörer tilhandahåller denna tjänst (som aktiveras hemifrån via telefonen) men då brukar det tuta upptaget.
Nu handlade det om en mobiltelefon, men det var kanske det du menade med "hemifrån via telefonen"? Vad knappar du in för att aktivera den tjänsten, för jag har aldrig hört talas om det?
Citera
2012-01-08, 20:17
  #8
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Nu handlade det om en mobiltelefon, men det var kanske det du menade med "hemifrån via telefonen"? Vad knappar du in för att aktivera den tjänsten, för jag har aldrig hört talas om det?
Jag vill minnas att man slår *44# för att aktivera blockering av hemligt och #44# för att inaktivera blockeringen.
Citera
2012-01-08, 21:04
  #9
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Jag vill minnas att man slår *44# för att aktivera blockering av hemligt och #44# för att inaktivera blockeringen.
Någon som kan bekräfta? I så fall är det något helt nytt för mig
Citera
2012-01-09, 08:30
  #10
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Någon som kan bekräfta? I så fall är det något helt nytt för mig
http://www.comhem.se/comhem/kundserv...2/-/index.html


"Avvisa inkommande samtal med dolt nummer"

Edit: Skiljer sig säkert mellan operatörerna.
Citera
2012-01-09, 18:52
  #11
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
http://www.comhem.se/comhem/kundserv...2/-/index.html


"Avvisa inkommande samtal med dolt nummer"

Edit: Skiljer sig säkert mellan operatörerna.
Tack så mycket

Har du testat på någon mobiltelefon?
Citera
2012-01-09, 19:55
  #12
Medlem
stelexs avatar
Fungerade inte med operatören 3.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback