Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-03, 20:48
  #1
Medlem
Hej!

Jag har problem med att ladda hem mitt spel som jag köpte igår på PS-store. Spelet är betalt och pengar är dragna och allt som återstår är att ladda hem spelet (GTA IV) och detta har jag försökt att göra ca 5 gånger nu utan resultat!

När jag har laddat klart och installationen är klar så ska jag starta det, och antagligen så ska spelet hamna under (spel) right? men där finns inte spelet men jag kan se spelet på spel data men det gör ju ingen nytta? Är det någon god själ där ute som kanske vet vad felet kan vara, köpte mitt ps3 igår och kan tillägga att jag har provat att ladda hem demos för att se om det funkar och det gör det!
Citera
2012-01-03, 20:56
  #2
Avstängd
Music.s avatar
Du är säker på att det inte är ett pack/tillägg till GTA IV som du har laddat ner?
Citera
2012-01-03, 20:58
  #3
Medlem
Vad innebär det? ska det finnas en annan fil på ps-store som ska laddas ner då? som sagt är ganska ny med ps3, köpte det igår
Citera
2012-01-03, 21:08
  #4
Avstängd
Music.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinkelspielen
Vad innebär det? ska det finnas en annan fil på ps-store som ska laddas ner då? som sagt är ganska ny med ps3, köpte det igår

Ett tillägg till ett spel är precis vad det låter som. Det kan röra sig om några extra karaktärer, någon ny bana/värld eller liknande till själva spelet. Läs igenom ordentligt innan du köper spel så att du 1. inte köper spel till PSP, 2. köper add-ons när du egentligen vill ha spelet i sig.

Gå igenom dina tidigare nedladdningar och se efter vad det är du har laddat ner egentligen, om du råkat köpa en add-on eller någonting till PSP så hoppas jag att du inte slängt alltför mycket pengar i sjön.
Citera
2012-01-03, 21:40
  #5
Medlem
Kan vara så, jag köpte "GTA IV The lost and damned samt The ballad of gay tony" det står "Bundle" på titeln och det kan vara så att man måste köpa första GTA IV men det verkar inte finnas på Playstation Store.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback