Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-03, 16:10
  #1
Medlem
Hej ! Tyvärr så får jag börja mitt första inlägg med en sjukt jobbig grej jag stör mig på i vardagen. Jag blir uppringd av en jävla brud som försöker scamma mig. Givetvis svarar jag inte när hon ringer men tidigare så var jag nyfiken om vad personen igentligen ville och jag fick reda på detta,

Hon letar efter någon som kallas "Tuchi"
Hennes far håller på dö/har råkat illa ut
Hon är ledsen för att jag drog iväg med min "white women"
Hon vill att jag ska komma tillbaka

När hon skrev detta så bad jag henne sätta in pengar på mitt konto så jag kunde köpa flyg resa dit men då blev det tyst och hon hörde inte av sig på ett par dagar men nu har hon börjat igen.

Numret: 002348168952814

Denna kvinna har nu ringt mig i 3 månader varje dag varierande tider morgon såvida kväll, Idag fick jag nog och startade en tråd här då hon ringde mig OTROLIGA 16ggr irad.

Det jag undrar är, hur spärrar man numret? är det fler som har blivit utsatta? varför just jag?

Jag använder mig av Comviq och har ett kontantkort mitt nummer finns inte med på någon hemsida vad jag vet iallafall då menar jag te.x eniro.

/Mvh
Citera
2012-01-03, 16:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finess1
Hej ! Tyvärr så får jag börja mitt första inlägg med en sjukt jobbig grej jag stör mig på i vardagen. Jag blir uppringd av en jävla brud som försöker scamma mig. Givetvis svarar jag inte när hon ringer men tidigare så var jag nyfiken om vad personen igentligen ville och jag fick reda på detta,

Hon letar efter någon som kallas "Tuchi"
Hennes far håller på dö/har råkat illa ut
Hon är ledsen för att jag drog iväg med min "white women"
Hon vill att jag ska komma tillbaka

När hon skrev detta så bad jag henne sätta in pengar på mitt konto så jag kunde köpa flyg resa dit men då blev det tyst och hon hörde inte av sig på ett par dagar men nu har hon börjat igen.

Numret: 002348168952814

Denna kvinna har nu ringt mig i 3 månader varje dag varierande tider morgon såvida kväll, Idag fick jag nog och startade en tråd här då hon ringde mig OTROLIGA 16ggr irad.

Det jag undrar är, hur spärrar man numret? är det fler som har blivit utsatta? varför just jag?

Jag använder mig av Comviq och har ett kontantkort mitt nummer finns inte med på någon hemsida vad jag vet iallafall då menar jag te.x eniro.

/Mvh
vad vill hon dig?
Citera
2012-01-03, 16:17
  #3
Medlem
Det undrar jag också, Men hon vill att jag ska komma tillbaka till henne typ ingen aning vad kärringen snackar om

Kan tillägga att personen verka ha missat sina engelska lektioner också då det är väldigt felstavat och många förkortningar
Citera
2012-01-03, 16:26
  #4
Medlem
orns avatar
00234 verkar ju vara landsnummer för Nigeria, så jag kan ju med 98,2% säkerhet säga att det är en scam på något jävla vis. fråga mig inte hur dom planerar att lura dig på pengar, men dom är påhittiga dom där nigerianerna.

edit: glömde att ge dig ett råd.. har du en android/ios telefon finns det väl appar för att blockera specifika nummer?
__________________
Senast redigerad av orn 2012-01-03 kl. 16:31.
Citera
2012-01-03, 16:34
  #5
Avstängd
skaffa en call/sms blocker, problem löst
Citera
2012-01-03, 17:21
  #6
Medlem
Använder mig av en telefon mod.Ä så några appar funkar inte för mig
Citera
2012-01-03, 17:24
  #7
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finess1
Använder mig av en telefon mod.Ä så några appar funkar inte för mig
Kan du inte bara börja prata om att ta henne i tvåan varje gång hon ringer? Hon kommer givetvis ge upp när hon inser att du aldrig kommer gå på hennes scam.
Citera
2012-01-03, 17:33
  #8
Medlem
Indisk brytning?
Citera
2012-01-03, 17:41
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadist
Indisk brytning?

Nä, mer likt thai
Citera
2012-01-03, 17:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finess1
Nä, mer likt thai
Då vill hon ju tigga pengar av dig, vad har du för mobil?
Citera
2012-01-03, 17:56
  #11
Medlem
Sony Ericsson Satio
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback