2012-01-03, 13:18
Medlem
Soulshadows avatar
När jag går på toaletten för att urinera så stänger jag sällan dörren, då jag endast har min katt som inneboende.

Så fort jag ställer mig framför toalettsitsen och fäller upp locket så hör jag snart ett vagt, snabbt tassande och så pilar katten in på toan, gör ett skutt upp på ena väggen och sen ännu ett (ganska coolt!) ninjaskutt upp på fönsterkarmen, i huvudhöjd med mig.

Sedan ligger han däruppe och stirra som hypnotiserad ner i toaletten, medan det porlar därifrån.

Varför detta intresse? Han bryr sig sällan när jag sätter på kranen i köket eller inne på toaletten.

Är det vanlig kattlig nyfikenhet?

Borde jag stänga dörren när jag ska utföra mina behov, så att han inte kan ta sig in?
Citera
2012-01-03, 13:29
Medlem
Spindelapans avatar
Pissa på katten, lär honom en läxa
Citera
2012-01-03, 14:00
Medlem
kiittys avatar
Det är nog ingenting du behöver oroa dig för. Min katt som jag hade förut brukade också följa efter mig när jag gick på toaletten, tror det handlar om deras behov att vara sociala.
Citera
2012-01-03, 20:51
Medlem
najass avatar
Ekologi--->Husdjur

/mod
Citera
2012-01-03, 21:41
Medlem
Lys avatar
Min katt följer i stort sett alltid med när man ska på toa. Hon är jätteintresserad av toan. Sen sitter hon på toan och är väldigt intresserad av spolandet och försöker jaga vattnet. Hon har varit sjukligt intresserad av toan sen hon var unge. Hon hänger med när man ska duscha också, och sen dricker hon av dusch vattnet.
Citera
2012-01-03, 22:15
Medlem
Toan är ju jättespännande jag måste stänga mitt toalock ananrs gräver ena katten ur toan, allt som droppar rinner skvalar är intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in