Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-03, 04:43
  #1
Medlem
Om man har en telefon som är buggad, kan då storebror lyssna på dina samtal om du tex har mobilen på bordet, och den är igång med simkort i ? för alla säger det och jag har alltid kört med ta ur simkortet och batteriet, sen kan man känna sig lugn,

jag tänkte köpa en sånhär https://www.flashback.org/leave.php?...-blocker-28713

jag har förstått att den möjligen kan göra så det inte går att lyssna på samtal när man pratar i telefonen, men stör den inte då samtidigt gps signalen ? så att storebror inte kan se vart du befinner dig ? och då det först nämda också ?
Citera
2012-01-03, 04:51
  #2
Medlem
johanness avatar
mackapären du länkar till verkar vara till för att störa GPS/3G/etc signaler i syfte att omöjliggöra mobilsamtal. jag förstår inte riktigt hur det skulle föra dig närmare ditt mål att köpa en sådan.
Citera
2012-01-03, 05:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
mackapären du länkar till verkar vara till för att störa GPS/3G/etc signaler i syfte att omöjliggöra mobilsamtal. jag förstår inte riktigt hur det skulle föra dig närmare ditt mål att köpa en sådan.
Dessutom tror jag inte att den är laglig...
Citera
2012-01-03, 17:17
  #4
Medlem
exakt ! den är olaglig att använda och sälja i sverige, men inte olaglig att äga en, och jag har en vän som har tillgång till sådanna, så jag tänkte att göra ett köp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback