Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-03, 03:13
  #1
Medlem
Ralfffs avatar
Sen när började man använda ordet "kicka" i cb kulturen? Tycker det låter förjävla fult och man börjar ju undra hur gamla dessa användare är, nästan alla verkar vara registrerade för ca 1-2 månader sedan (?)

Vad anser ni om detta?


I'll just leave this here
Citera
2012-01-03, 03:15
  #2
Medlem
Selassies avatar
Helt ärligt, vem bryr sig?
Citera
2012-01-03, 03:26
  #3
Medlem
Sweetnrtims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfff
Sen när började man använda ordet "kicka" i cb kulturen? Tycker det låter förjävla fult och man börjar ju undra hur gamla dessa användare är, nästan alla verkar vara registrerade för ca 1-2 månader sedan (?)

Vad anser ni om detta?


I'll just leave this here

Haha, du har verkligen ingen tid mellan händerna.... Klart man säger ska vi dra och kicka en gås ! Man säger ju fan inte direkt kom nu grabbar så ska vi röka en joint med weed !
Citera
2012-01-03, 03:29
  #4
Medlem
Det finns två riktigt jobbiga typer av cannabisrökare

1) De som är totalt frälsta. Vänsterflummare som snackar om energi och meditation. Som hyllar cannabis över alkohol för att det gör dem kreativa
2) USA-nigga-hip-hoppin-ballazzzzzzz som har 59fiftykeps

Den andra kategorin innehåller folk som säger att dom ska "kicka en". Ingen av dessa är folk som någon vill umgås med och som världen hade klarat sig utan.
Citera
2012-01-03, 03:30
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Jag håller med TS, det låter fan helt efterblivet.


Citat:
Ursprungligen postat av Sweetnrtim
Haha, du har verkligen ingen tid mellan händerna.... Klart man säger ska vi dra och kicka en gås ! Man säger ju fan inte direkt kom nu grabbar så ska vi röka en joint med weed !

Nu är det ju så att en joint per definition innehåller nån form av cannabis så jag ser inte felet i att säga att man ska röka en joint även om jag personligen föredrar ordet spliff över joint.
Citera
2012-01-03, 03:31
  #6
Medlem
Sweetnrtims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assultfrodo2
Det finns två riktigt jobbiga typer av cannabisrökare

1) De som är totalt frälsta. Vänsterflummare som snackar om energi och meditation. Som hyllar cannabis över alkohol för att det gör dem kreativa
2) USA-nigga-hip-hoppin-ballazzzzzzz som har 59fiftykeps

Den andra kategorin innehåller folk som säger att dom ska "kicka en". Ingen av dessa är folk som någon vill umgås med och som världen hade klarat sig utan.

Du beskrev nyss 3 ?
Citera
2012-01-03, 03:32
  #7
Medlem
MADYEs avatar
Låter seriöst jävligt bögigt och säga "kicka" seriöst det är weed vi snackar om, vad är det man skall "kicka" på?!?!?!
Citera
2012-01-03, 03:34
  #8
Medlem
Sweetnrtims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MADYE
Låter seriöst jävligt bögigt och säga "kicka" seriöst det är weed vi snackar om, vad är det man skall "kicka" på?!?!?!

Kicka annat ord för att röka, svårare än så är det inte
Citera
2012-01-03, 03:38
  #9
Medlem
5137s avatar
Låter skevt imo,
kan vara för att jag tycker att "kickar" passar mer ihop med sprutor och sånt skit..
Citera
2012-01-03, 03:39
  #10
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetnrtim
Kicka annat ord för att röka, svårare än så är det inte

Jag uppfattade det som att man ska kicka = hög? Men det är alltså röka = kicka? Det är ju fan ännu mer cp, vem kan komma på något sådant här?
Citera
2012-01-03, 04:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetnrtim
Du beskrev nyss 3 ?
Hade jag beskrivit tre sorter så hade det funnits en tredje punkt också. Logiskt, eller hur?
Citera
2012-01-03, 04:04
  #12
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assultfrodo2
Det finns två riktigt jobbiga typer av cannabisrökare

1) De som är totalt frälsta. Vänsterflummare som snackar om energi och meditation. Som hyllar cannabis över alkohol för att det gör dem kreativa
2) USA-nigga-hip-hoppin-ballazzzzzzz som har 59fiftykeps

Den andra kategorin innehåller folk som säger att dom ska "kicka en". Ingen av dessa är folk som någon vill umgås med och som världen hade klarat sig utan.

Ehm så är man riktigt jobbig för att man gillar hiphop och bär en keps? Antar att det inte var riktigt så du menade, menar hur kan man vara jobbig för en keps och att man gillar hiphop? :S
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback