Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-02, 21:46
  #1
Avstängd
Gretastekares avatar
Har upptäckt att jag för första gången har mjäll.
Det har kliat ett tag i hårbotten utan att jag har tänkt på att det kunde vara just det tills igår när min frisör påpekade det.


Hon ville pracka på mig något dyrt schampo som ska ta bort mjäll men jag kände att jag inte riktigt hade råd.

Så nu frågar jag er käre medlemmar om ni har några billiga och bra tips på hur man får bort mjäll?
Citera
2012-01-02, 21:49
  #2
Medlem
Harpo.Marxs avatar
Köp Head & Shoulders shampo mot mjäll så slipper du detta.
Citera
2012-01-02, 21:52
  #3
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpo.Marx
Köp Head & Shoulders shampo mot mjäll så slipper du detta.

Vet inte vart du hållt hus de senaste 5 åren då H & S kör mjällshampooreklam dygnet runt på dumburken,men då det kliar så kan det vara sebore som är en liknande variant men mer åt psoriasishållet,funkar inte H & S så finns receptfria alternativ på dvs Droghandlar runtom i detta land.

Lycka till

Edit: Riktat till TS så det inte blir nå missförstånd
__________________
Senast redigerad av MASSAGATTI 2012-01-02 kl. 21:57.
Citera
2012-01-02, 22:08
  #4
Medlem
Sereenas avatar
Testa med vanligt mjällshampo(typ H&S) först, om det inte funkar så köp ett av apotekets receptfria tex ketokonazol, fungoral mfl. Dom är ganska dyra men dom är dryga.
Citera
2012-01-02, 22:09
  #5
Medlem
Harpo.Marxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Vet inte vart du hållt hus de senaste 5 åren då H & S kör mjällshampooreklam dygnet runt på dumburken,men då det kliar så kan det vara sebore som är en liknande variant men mer åt psoriasishållet,funkar inte H & S så finns receptfria alternativ på dvs Droghandlar runtom i detta land.

Lycka till

Edit: Riktat till TS så det inte blir nå missförstånd

Du är lite ironisk lilla du bakom din tjocka skärm
Citera
2012-01-02, 22:21
  #6
Avstängd
Gretastekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Vet inte vart du hållt hus de senaste 5 åren då H & S kör mjällshampooreklam dygnet runt på dumburken,men då det kliar så kan det vara sebore som är en liknande variant men mer åt psoriasishållet,funkar inte H & S så finns receptfria alternativ på dvs Droghandlar runtom i detta land.

Lycka till

Edit: Riktat till TS så det inte blir nå missförstånd

Hm ja jag har inte haft mjäll och jag är lite skeptisk mot hårprodukter som man gör reklam för.
Men ja jag får väl ge det en chans helt enkelt
Citera
2012-01-02, 22:22
  #7
Medlem
Xiztecs avatar
Apoteket har mjällschampo... Funkar då bättre än Head & Shoulders...
Citera
2012-01-02, 22:23
  #8
Avstängd
OilyOffshores avatar
Jag använder Head n Shoulder soch det funkar för mig. Undvik att använda mössa och keps och sånt som stänger in håret så ska du se att det kommer funka fint...
Citera
2012-01-02, 22:35
  #9
Avstängd
Gretastekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilyOffshore
Jag använder Head n Shoulder soch det funkar för mig. Undvik att använda mössa och keps och sånt som stänger in håret så ska du se att det kommer funka fint...

Jag vill inte dölja mitt fina långa lockiga hår så jag använder aldrig mössa
Men ska prova Head n Shoulder.
Citera
2012-01-02, 22:45
  #10
Medlem
Amigo123s avatar
1. Head and Shoulders
2. Fungoral 20 mg / ml (apoteket), låt det ligga i 6-5 min. = långvarig mjäll (5-10 år -.-)
3. Doktor = ev. Psoriasis?

Hoppas det löser sig ^^
Citera
2012-01-03, 02:30
  #11
Avstängd
Gretastekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amigo123
1. Head and Shoulders
2. Fungoral 20 mg / ml (apoteket), låt det ligga i 6-5 min. = långvarig mjäll (5-10 år -.-)
3. Doktor = ev. Psoriasis?

Hoppas det löser sig ^^

Psoriasis är det inte men tack för tipset :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback