Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-02, 02:33
  #1
Medlem
Dharmas avatar
2012 är här och en ny iMac är enligt alla rykten i antågande.
Vissa rykten säger dock att den kommer att komma tidigast till sommaren i och med fördröjning av processorn.

När tror ni att den kommer?

Vad tror ni att den kommer att ha för nyheter?

Touch screen? IOS? TV?

Den lär väl komma med lion eftersom det verkar vara två år mellan släppen av OS så det lär väl inte komma något nytt

http://buyersguide.macrumors.com/

http://imac.macrumors.com/
Citera
2012-01-02, 03:03
  #2
Medlem
PositiveNegatives avatar
Blir nog att byta ut min iMac 2011 mot den om den har nåt speciellt att erbjuda. Jag tror definitivt det blir Lion men jag är tveksam till touch-screen, hade dock varit fett!
Citera
2012-01-02, 03:16
  #3
Medlem
Jag tror på touch-screen men då blir det jävligt dyrt gubbar.
Citera
2012-01-02, 04:13
  #4
Medlem
Weahups avatar
Intressant! Jag tror att touch-screen hade varit ganska jobbigt dock. Det känns liksom inte naturligt att sträcka sig fram till skärmen och trycka, tycker jag. Jag antar att den kommer att få vassare hårdvara men antagligen kommer den ha Lion.
Citera
2012-01-02, 04:35
  #5
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
När tror ni att den kommer?
Någon gång efter att Intel släppt nya processorn Ivy Bridge. Absolut inte tidigare än ~mitten på April alltså.
Citera
2012-01-02, 09:25
  #6
Medlem
Touchscreen? Nja, vem vill ha en flottig skärm på sin desktop. Nej, tack..

Jag har en iMac från 2011 med i7 och det ska ganska mycket till innan jag byter ut den.
Citera
2012-01-02, 09:30
  #7
Medlem
twinkybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
2012 är här och en ny iMac är enligt alla rykten i antågande.
Vissa rykten säger dock att den kommer att komma tidigast till sommaren i och med fördröjning av processorn.

När tror ni att den kommer?

Vad tror ni att den kommer att ha för nyheter?

Touch screen? IOS? TV?

Den lär väl komma med lion eftersom det verkar vara två år mellan släppen av OS så det lär väl inte komma något nytt

http://buyersguide.macrumors.com/

http://imac.macrumors.com/

Alla nuvarande Macar har kommit med Lion sedan i somras...
För övrigt hoppas jag att de behåller iMac som en "riktig" dator, utan touchscreens och iOS och annat skit som inte behövs på en arbetsdator.
Citera
2012-01-02, 12:20
  #8
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinkyboi
Alla nuvarande Macar har kommit med Lion sedan i somras...
För övrigt hoppas jag att de behåller iMac som en "riktig" dator, utan touchscreens och iOS och annat skit som inte behövs på en arbetsdator.

Jo, det är jag fullt medveten om.
Raden var en spekulation om ett nytt operativsystem skulle hinna komma innan nästa iMac, något som jag därefter själv avfärdade direkt eftersom de verkar komma i cykler om cirka två år.
Lion dessutom verkar vara något som Apple & Company verkar väldigt nöjda med själva så den lär hänga med minst ett och ett halvt år till.

Tänk så här, iMac har redan fått appstore...
Citera
2012-01-02, 12:21
  #9
Medlem
Dharmas avatar
Frågan är just om touch screen, fungerar OSX med touch screens i allmänhet?
Exempelvis om man kopplar in en tredje part touch screen?

För om stödet finns så borde det finnas redan eftersom det förmodligen inte blir en uppdatering av OSX.
Citera
2012-01-02, 13:33
  #10
Medlem
Skewaards avatar
Har ju planerat på att köpa en iMac för att byta ut min nuvarande dator som har MÅNGA år på halsen. Jag har just nu råd att köpa en men jag väntar hellre tills nästa version släpps.

Nej, jag hoppas verkligen inte det blir någon touch screen. I så fall får det vara på någon separat version, om det skulle bli touch på alla datorer hade jag blivit besviken.
Citera
2012-01-02, 14:04
  #11
Medlem
grizzlybearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewaard
Har ju planerat på att köpa en iMac för att byta ut min nuvarande dator som har MÅNGA år på halsen. Jag har just nu råd att köpa en men jag väntar hellre tills nästa version släpps.

Nej, jag hoppas verkligen inte det blir någon touch screen. I så fall får det vara på någon separat version, om det skulle bli touch på alla datorer hade jag blivit besviken.

Vänta tills nästa uppdatering/modell kommer ut. Lär vara värt med ivy bridge osv..
Citera
2012-01-02, 16:10
  #12
Medlem
Apple har väl dissat ryktena om touch-screen till iMac flera gånger? Tror det ska väldigt mycket till för att vi ska få se det, tycker dessutom det verkar onödigt till en stationär dator.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback