Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-01, 20:54
  #1
Medlem
Hej!

Tycker surfing ser chill och roligt ut och vill någon gång lära mig surfa. Är sugen på att dra en resa till Australien om några år och dyka, chilla och gärna även surfa. Men då måste man ju kunna surfa!

Att åka dit o lära sig där känns inte så lockande. Hade känts bättre ifall man kunde grunderna och visste att man tyckte de va kul innan man drog iväg.

Så... Vart och hur lär man sig surfing bäst? Nånstans i Sverige eller måste man ut i världen?
Citera
2012-01-01, 21:19
  #2
Medlem
Labaratas avatar
Du kan ju testa vindsurfing här hemma, närmast annars för surfing skulle kunna vara frankrike eller spanien. Lycka till.
Citera
2012-01-02, 23:02
  #3
Medlem
Finns det inget bra ställe i Sverige där man kan lära sig grunderna?

På sommrarna har jag möjlighet att lära mig vindsurfing då jag kan tillbringa rätt mycket tid i Torhamn, Blekinge. Alltid skitmånga som vindsurfar där. Är de bästa alternativet? Är principerna ungefär samma?

(f.ö. kör jag redan wakeboard så skulle vindsurfing hjälpa något ö.h.t?)
Citera
2012-01-07, 21:07
  #4
Medlem
lugna ner digs avatar
Lite sent kanske men skit samma.
Finns många spots i Sverige som funkar. Det enda stället som har uthyrning och skola för vågsurf är nog Apelviken i Varberg, väldigt korta vågor där dock så det är enbart för att lära sig, finns bättre spots i Varberg om du hyr bräda där. Annars finns Torö utanför stockholm som blir bra några få gånger per år och t.ex. mölle i skåne m.m.
Citera
2015-04-26, 11:11
  #5
Medlem
wastedandlazys avatar
Nybörjarspots på öland? (vanlig surf..)

Räcker ju att det blir lite vågskum för min del

Hur är det random vecka under sommaren, måste man kolla vinden på smhi och ha sig?
Citera
2015-05-24, 18:52
  #6
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy
Nybörjarspots på öland? (vanlig surf..)

Räcker ju att det blir lite vågskum för min del

Hur är det random vecka under sommaren, måste man kolla vinden på smhi och ha sig?

Behöver inte nöta smhi, ladda hem appen magic seaweed eller kolla deras hemsida för aktuella swellrapporter om alla möjliga spots runtom i världen.
Citera
2015-06-04, 08:55
  #7
Medlem
JokkMokks avatar
Apelviken i Varberg kan man vågsurfa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback