Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-02, 00:05
  #13
Avstängd
d-bolls avatar
oxy känns ganska upp o ner ändå.

en gång tog jag 40mg+40mg på kanske 6 timmar och kände inte så mycket. var nog tolerant på tram osv.

och en gång tog jag 10mg utan tolerans på något och vart ganska småmysig. har även blivit riktigt skön på en 20mgare också.

förbannat jävla dyrt är det annars skulle oxy användas mer.
Citera
2012-07-02, 00:57
  #14
Avstängd
d-bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Lånar tråden lite här..
Har lite planer på att kanske panga i mig oxy för första gången framöver jag också men även jag funderar på vilken dos?
Jag tål ganska mycket redan första gången av de flesta substanser (tyvärr).
Vet att första gången jag provade oxycontin så tuggade & snortade jag 70mg sammanlagt, och kände ändå att jag skulle kunna ha tagit mer för jag noddade knappt över huvudtaget men tog det säkra före det osäkra liksom. Kanske även har korstolerans med andra opioider som tramadol iofs, för det hade jag ganska hög tolerans för vid tillfället om jag inte minns fel..

Förstår väl att det är svårt att bara kasta ut en dos att utifrån vad jag säger, men jag är ute efter så hård rush som möjligt utan att riskera OD. Skulle nog bli fly förbannad om jag iv:ar för första gången och tar en dos som visar sig vara för liten.

det är orsaken till att du inte fick bra effekt på 70mg helt klart. har du ingen/lite tolerans på opi's så kommer 40mg oxy iv fungera.
Citera
2012-12-05, 14:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasera
Skulle rakt av säga åt dig att panga 40mg oxy. Om det är som du säger att du inte är direkt känslig för opioider så är det nog ingen risk för od.

Ingen kan ju säga vad en exakt dos för någon annan ska vara, men tror det blir en lagom dos. Sen lär du känna kroppen och lär dig vilka doser exakt som är just dina doser.

Skjöt i 40mg oxy på en normalstor kompis och han tyckte det var riktigt nice och fin dos.
En gång innan hade vi provat skjuta 20mg men då blev han inte i närheten lika mysig.

När jag själv tog det första gången iv skjöt jag 20mg, kännde att detta gillar jag skarpt, men visste att jag skulle kunna ta mkt större doser. Tog 40mg efter det och det fick bli standarddosen i början av oxy injicerandet. Sen upptäckte man ju att det var mycket trevligare att skjuta 80mg etc men det är en annan femma.
Notera att jag har gått på opioider i 4år, med varierande tollerans. Den har dock alltid varit högre än ekonomin tillåter..

Jag tror 40mg är the golden number när det kommer till att testa oxy iv. Om man inte är vansinnigt kännslig för opioider.

Äntligen får jag lite svar på mina egna funderar kring Oxy IV första gången. Tack!

Jag har 2st 80mg och vill, som en tidigare skrev, också få ut så mycket som möjligt utan att riskera OD. Vilket dem flesta av oss vill.

Jag kan utan problem ta 120mg Morfin IV och jag 2st 80mg Oxy. Gissa om jag är sugen på ta båda direkt... Men frågan är ju om jag ändå ska play it safe och köra en 80mg IV och se effekten... Men rädslan finns ju om det inte räcker till och påfyllningen sen inte blir lika bra. :/

Jag har gått på opiater i 5år, minst, rätt tungt. Subutex och en heldel morfin. Så 160mg Oxy "borde" jag klara känns det som spontant men eftersom detta är första gången på denna substans IV, och för att jag vet den är väldigt potent, så vill jag ändå höra runt lite efter tips.
Citera
2012-12-06, 00:58
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoras
Äntligen får jag lite svar på mina egna funderar kring Oxy IV första gången. Tack!

Jag har 2st 80mg och vill, som en tidigare skrev, också få ut så mycket som möjligt utan att riskera OD. Vilket dem flesta av oss vill.

Jag kan utan problem ta 120mg Morfin IV och jag 2st 80mg Oxy. Gissa om jag är sugen på ta båda direkt... Men frågan är ju om jag ändå ska play it safe och köra en 80mg IV och se effekten... Men rädslan finns ju om det inte räcker till och påfyllningen sen inte blir lika bra. :/

Jag har gått på opiater i 5år, minst, rätt tungt. Subutex och en heldel morfin. Så 160mg Oxy "borde" jag klara känns det som spontant men eftersom detta är första gången på denna substans IV, och för att jag vet den är väldigt potent, så vill jag ändå höra runt lite efter tips.

Hur gick det?

Hade jag varit dig och du är så där osäker... följ vad magen säger.. gör det i 2 fixar annars? så blir det ju inte direkt jätte krångligt utifall att du skulle bli missnöjd...
Citera
2017-03-26, 18:45
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoras
Äntligen får jag lite svar på mina egna funderar kring Oxy IV första gången. Tack!

Jag har 2st 80mg och vill, som en tidigare skrev, också få ut så mycket som möjligt utan att riskera OD. Vilket dem flesta av oss vill.

Jag kan utan problem ta 120mg Morfin IV och jag 2st 80mg Oxy. Gissa om jag är sugen på ta båda direkt... Men frågan är ju om jag ändå ska play it safe och köra en 80mg IV och se effekten... Men rädslan finns ju om det inte räcker till och
påfyllningen sen inte blir lika bra. :/

Jag har gått på opiater i 5år, minst, rätt tungt. Subutex och en heldel morfin. Så 160mg Oxy "borde" jag klara känns det som spontant men eftersom detta är första gången på denna substans IV, och för att jag vet den är väldigt potent, så vill jag ändå höra runt lite efter tips.

Det Kommer ganska sent svar här bröder och systrar, menneet finns ju allti människor som letar svar till dessa frågor. Det är duktigt simpelt faktist detta! Skala o fixa lösningen på dom 160mg du har. Sen kör du först 1/3 o väntar en stund, sen lite mer väntar en stund( ifall inte första var tillräckligt), sen när du tycker du har fått önskad effekt så sparar du resten i ditt "verktyg". Nån annan hade skrivit nåt liknande o jag har studerat medicin och är en "högfuntionerande" narkoman 😂! Men skämt o sido! Det gäller i princip allt! Har kört denna metod från jorde till uppåt! Kommer ihåg flera "roliga" tillfällen var vi hade kristaller(meth) o jag hade den tiden nollkoll på dosering. Då kom jag på det "helt själv". Laga 0.4 i lösningen o ja tror jakom 1/3 påvägen så ploppa ja ut skiten o sprang genom huset till verandan o spydde i en 2m stråle! Polarn däremot tog inte detta som ett varningstecken o spendera nästa 4timmar under kallvatten med en vattenflaska i handen ! Muhr of tracks, ber om ursäkt! När ja kmr igång så kmr jag igång har blivit diagnostiserad med ADHD/ADD sen jag var 5-6 år gammal. Då hette det MBD. Tiden före alla narkomaner "hade ADHD" eftersom symptomen är grymt lika. Menande att di flesta blir ADHD när man har paus ett tag lr slutar. Skillnaden med riktig ADHD är att den sitter kvar resten av livet fast jag skulle ha varit utan i lång tid. Visst är man "super ADHD" i början men sen efter nån månad är man igen på normala ADHD nivån! Menmen som sagt, detta är säkraste metoden ifall man faktist måste trycka i sj grejerna då! Frid!
Citera
2017-03-26, 19:20
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoras
Äntligen får jag lite svar på mina egna funderar kring Oxy IV första gången. Tack!

Jag har 2st 80mg och vill, som en tidigare skrev, också få ut så mycket som möjligt utan att riskera OD. Vilket dem flesta av oss vill.

Jag kan utan problem ta 120mg Morfin IV och jag 2st 80mg Oxy. Gissa om jag är sugen på ta båda direkt... Men frågan är ju om jag ändå ska play it safe och köra en 80mg IV och se effekten... Men rädslan finns ju om det inte räcker till och påfyllningen sen inte blir lika bra. :/

Jag har gått på opiater i 5år, minst, rätt tungt. Subutex och en heldel morfin. Så 160mg Oxy "borde" jag klara känns det som spontant men eftersom detta är första gången på denna substans IV, och för att jag vet den är väldigt potent, så vill jag ändå höra runt lite efter tips.

Sen vill ja ju påpeka att Oxy är som flera flera gånger mer potent än morfin och buprenorfin! Ja undrar just var all liksom info bland folk är! This is really worrying:/ så ifall man har har tolerans till nån annan opiat/opiod än O.C så i vissa fall spelar d ingen roll! Vet flera inkl. mj själv när ja lagt ner me OC T.ex så har det krävts duktiga bup mängder. Bara för att få då absen bort o bli funtionerande! Andra vägen har ja o kört efter långa pauser. Var utan OC nåt år o gick "spontant" på bup. fick en leverans på OC o sku då ta med en polare som hade ingen tolerans till opiater. Vi to samma dos o han var faktist mindre "bäng". Så det är som alla sejer alltid , personligt! Men kära vänner! Kör duktit försiktigt med Oxy, finns ingen opiat som liknar denna. Om man måste ta nåt i jämförelse så är det horse! Frid!
Citera
2017-03-26, 22:23
  #19
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Lånar tråden lite här..
Har lite planer på att kanske panga i mig oxy för första gången framöver jag också men även jag funderar på vilken dos?
Jag tål ganska mycket redan första gången av de flesta substanser (tyvärr).
Vet att första gången jag provade oxycontin så tuggade & snortade jag 70mg sammanlagt, och kände ändå att jag skulle kunna ha tagit mer för jag noddade knappt över huvudtaget men tog det säkra före det osäkra liksom. Kanske även har korstolerans med andra opioider som tramadol iofs, för det hade jag ganska hög tolerans för vid tillfället om jag inte minns fel..

Förstår väl att det är svårt att bara kasta ut en dos att utifrån vad jag säger, men jag är ute efter så hård rush som möjligt utan att riskera OD.
Skulle nog bli fly förbannad om jag iv:ar för första gången och tar en dos som visar sig vara för liten.
Hugg i dig en tia, skulle drck sra rp på den!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback