Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-23, 18:10
  #10801
Avstängd
StayHuman.Vittorios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vem eljest hade möjligheter att göra det? Om inte P eller E åberopar några okända medbrottslingar- vilket P har försuttit chansen till att göra, vad jag begriper - är väl annan gärningsman i det avseendet utesluten? Och även om det inte skulle kunna bevisas att P har spetsat pajen, är det ju klarlagt att hon har ansträngt sig för att truga i AÅ den, och blåljugit om anledningen till den läskiga medicinsmaken. Eftersom brottet i första hand inte är att spetsa en paj, utan att lura i AÅ spetsad paj, så undkommer hon knappast ansvar för detta.

Ja så är det nog, låter logiskt. Ska bli riktigt intressant att höra vilka straff de kommer att tilldelas. Rent spontant så chansar jag på att P kommer få lägre straff än E, men jag ser egentligen inte anledningen. Kanske för att Elias varit mest aktiv och utsatt MÄ för mest fara. Vi får väl se.
Citera
2012-04-23, 18:11
  #10802
Medlem
Det räckte med att höra "Jag orkar inte mer..." på ljudfilen. EV vädjar till rätten för förståelse, han ska reda ut alltihopa
Citera
2012-04-23, 18:17
  #10803
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det räckte med att höra "Jag orkar inte mer..." på ljudfilen. EV vädjar till rätten för förståelse, han ska reda ut alltihopa
Hittills han han lyckats lysande! Finns knappt några fågetecken kvar att reda ut..
Detta är en fars utan like! Lika underhållande som otrolig, från början till slut.
Citera
2012-04-23, 18:19
  #10804
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayHuman.Vittorio
Ålder spelar ingen roll. Man brukar ta viss hänsyn till brottslingar under 21 men inte annars. Hon tycks inte ha varit den drivande och ja hennes fläckfria förflutna talar till hennes fördel. Svenska rättssystemet är för generöst och sett av många som ett riktigt skämt. Man ska fan inte ta hänsyn till någon annat än ålder i mitt tycke. Vad spelar det för roll vad man gjort tidigare om man hoppar på en jävla kidnappning som varit synnerligen grov. Nej precis. Sen så tror jag inte att det kan bevisas att Parastou var den som spetsa pajen. Vad sa manglarn angående pajen någon som minns det?

Här snackas det lite.
Manglarn=D

D: Ja, en...det är ju som jag sagt att jag är lite osäker vad hennes roll är om man jämför med Elias men...vi har pratat om att hon äter...de är ju och äter där. De har ju middag, Parastou och Alexander, att det skulle kunna vara något i maten.
B: Okej
D: Och att hennes uppgift och ge han den här maten. Det skulle det kunna vara.
B: Du säger kunna vara, är det någonting du har fått berättat för dig eller är det dina egna
funderingar bara nu?
D: Ja det är...jag vill minnas att Elias sa att det gick.
B: När berättade han det för dig?
D: Novembermötet.
B: november 2011 berättade han.
D: Ja just det, att hon skulle baka en kaka som det skulle vara något i.
B: Vad skulle det vara för grejer i kakan då?
D: Det är (ej hörbart) på att det är nåt som gör att han försätts i tillstånd (ej hörbart). Exakt vad vet jag inte. Sen med tanke på deras relation eller vad ska jag säga...Parastou och Alexander måste ha känt varandra rätt bra.


Är det någon juridisk skillnad på att blanda ner sömnmedlet i pajen mot att servera en paj som man vet är preppad med sömnmedel? Borde inte vara det.
__________________
Senast redigerad av Månsan 2012-04-23 kl. 18:21.
Citera
2012-04-23, 18:19
  #10805
Medlem
Ljudfilen var verkligen "the icing on the cake". Visst, låter förtrolig men har man läst dagens twitter så går man inte på det.
Citera
2012-04-23, 18:22
  #10806
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vem eljest hade möjligheter att göra det? Om inte P eller E åberopar några okända medbrottslingar- vilket P har försuttit chansen till att göra, vad jag begriper - är väl annan gärningsman i det avseendet utesluten? Och även om det inte skulle kunna bevisas att P har spetsat pajen, är det ju klarlagt att hon har ansträngt sig för att truga i AÅ den, och blåljugit om anledningen till den läskiga medicinsmaken. Eftersom det relevanta för kidnappningen i första hand inte är att spetsa en paj, utan att lura i AÅ spetsad paj, så undkommer hon knappast ansvar för detta.
Kommer rätten fram till att det är Parastou som sett till att AÅ fått i sig Stilnoct genom att hon spetsat pajen, har jag litet svårt att se hur hon ska kunna få någon rabatt relativt Måsen. Det är den största risken som kidnapparna tar såvitt jag kan se. Även om de tagit reda på ungefär vad gränsen går för vad som normalt är ofarligt, vet de ingenting om hur AÅ skulle ha reagerat på preparatet. Olika former av överkänslighet mot mediciner är vanligt.
Citera
2012-04-23, 18:23
  #10807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yxikaxi00
Elias röst i dagens huvudförhandling:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5077088

Edit: Elias har enligt mig en övertygande röst, en redig general. Trodde nästan att det var åklagaren som talade. Elias låter som om han är 40+.


Hur fick han sådana r? Växte han upp på en annan plats än i Östergötland? Eller vill han låta som Carl Bildt?
Citera
2012-04-23, 18:24
  #10808
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahwash
Hur fick han sådana r? Växte han upp på en annan plats än i Östergötland? Eller vill han låta som Carl Bildt?


Det undrade jag också. Talfel eller imitation av högadlig person?
Citera
2012-04-23, 18:26
  #10809
Medlem
yxikaxi00s avatar
Det är alldeles underbart och roligt när Magnus (förra veckan) talar med bred östgötska och säger följande om det han hört om AÅ:
"tar jobb som personlig assistent och sen har han knuffat ner en rullstolsbunden person i en bassäng."(...)"framställer (NN) som om han vore djävulen själv."

http://www.unt.se/24unt/#category=10...startTime=0m0s
__________________
Senast redigerad av yxikaxi00 2012-04-23 kl. 18:29.
Citera
2012-04-23, 18:26
  #10810
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxikaxi00
Elias röst i dagens huvudförhandling:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5077088

Edit: Elias har enligt mig en övertygande röst, en redig general. Trodde nästan att det var åklagaren som talade. Elias låter som om han är 40+.

En övertygande röst?
Han sitter med ett dåligt manus som han fabulerat i en cell på kvällskvisten.
Citera
2012-04-23, 18:28
  #10811
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yxikaxi00
Edit: Elias har enligt mig en övertygande röst, en redig general. Trodde nästan att det var åklagaren som talade. Elias låter som om han är 40+.

Hahaha, han blandar in att han svikit Gud med. Undrar om det sen hjälper att blåljuga?

"Jag orkar inte mer/.../ jag har spelat bort min fru/.../ det är inget SNACK!"" - redan en klassiker
__________________
Senast redigerad av frankenberry 2012-04-23 kl. 18:30.
Citera
2012-04-23, 18:28
  #10812
Medlem
Efter att ha hört denna berättelse i rätten idag kan jag med hela mitt liv säga att EV är personlighetsstörd. Troligtvis narcissist eller antisocial p-störning. TOTALT avsaknad av empati, sympati (även fast han ibland vill ge sken av det). Trampar på andra för att nå sitt egna mål. Jagcentrerad och massa mer.

Jag ska komma med en rejäl sammanfattning men jag måste sätta mig ned och skriva på min hemtenta nu.

Sammanfattningen kommer ikväll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback