Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-03, 12:27
  #1321
Medlem
Karmellkungens avatar
Jag ser förkortningen på gm som PN, är det Para*stou Namdar?
Citera
2012-01-03, 12:27
  #1322
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flippety
Hur tänker du när du säger att det inte är otänkbart att de bara stulit hans grejer, när du tydligen är medveten om de fetmarkerade omständigheterna?

Nu la jag precis upp en länk till DN där dem skriver att den 23 årige tjejen är psykolog student så vi släpper inte det.Kan ju vara så att tingsrätten inte ville lämna ut uppgifterna bara!
Citera
2012-01-03, 12:28
  #1323
Medlem
Schibsteds avatar
Man kanske skulle ha större koll på vilka typer man tar in på läkarlinjen.
Citera
2012-01-03, 12:28
  #1324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
då verkar det vara ett svartsjukedrama eller något liknande.

Kan läkarstudenten knaprat benzo, åkt dit och läxat upp A så han avlidit när/om han fick veta att hans flickvän sovit över där...?
Citera
2012-01-03, 12:28
  #1325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karmellkungen
Jag ser förkortningen på gm som PN, är det Para*stou Namdar?
ja
Citera
2012-01-03, 12:28
  #1326
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flippety
Hur tänker du när du säger att det inte är otänkbart att de bara stulit hans grejer, när du tydligen är medveten om de fetmarkerade omständigheterna?

alltså, kan inte du svara på de frågor du får innan du skriver fler korkade saker?

jag vet inte vart jag ska börja, du verkar ha stora problem att tänka.

men ok då, att någon misstänks vara försvunnen pga ett brott behöver inte betyda att det verkligen är så när sanningen kommer fram.

det kan även vara så att han råkat ut för någonting annat - han kanske ramlade i fyrisån . och de två utnyttjade att de hade tillgång till hans lägenhet.

ja, jag kan räkna upp sjutton alternativa händelselförlopp som inte är helt OTÄNKBARA (observera att det inte är samma sak som att de är troliga)
Citera
2012-01-03, 12:28
  #1327
Medlem
Mappmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juliusverne
Han kan ha haft mobiltelefonen dold och lyckas starta den ibland. Antingen är de inte så begåvade att de inte förstår hur man kan spåra en modern mobiltelefon eller så är det något jättekonstigt i den här historien.

Jag hade tolkat det som att de hittade hans mobiltelefon i bilen? Om inte, så borde den som har/haft telefonen eller AÅ haft tillgång till laddare, var han nu är, om den gick att ha påslagen igår natt.
Citera
2012-01-03, 12:28
  #1328
Medlem
H.Ljugholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmellkungen
Jag ser förkortningen på gm som PN, är det Para*stou Namdar?

Ja det är den vi spekulerar kring men vi vet inte om hon är GM ännu men mycket tyder på det!
Att det är hon som sitter anhållen i vilket fall!
Citera
2012-01-03, 12:29
  #1329
Medlem
Flippetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Ja förmodligen hade de span på bilen med tanke på kopplingarna till Linköping och tidigare brottslighet. Det som stör mig är att de inte är PN som är anhållen enligt tingsrätten... Med det är fortfarande EV som har koppling till PN.. Det är ett knäppt fall detta, förmodligen är inte AÅ i livet längre. Känns för mycket amerikansk action rulle att han skulle ligga bakbunden i en källare någonstans.

Precis, han är förmodligen inte i livet.
Kan/har tingsrätten bekräftat att det är EV som är anhållen då?
Citera
2012-01-03, 12:29
  #1330
Medlem
Vet någon om EV och PN är tillsammans eller bara kompisar?
Citera
2012-01-03, 12:30
  #1331
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flippety
Ena var flickvännens. AÅ hade bara en vit iphone 4S.
Det ser ju ut som om han packar upp tre stycken på FB ?
Citera
2012-01-03, 12:30
  #1332
Medlem
Mappmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Kan läkarstudenten knaprat benzo, åkt dit och läxat upp A så han avlidit när/om han fick veta att hans flickvän sovit över där...?

Oftast är väl en sådan historia ganska blodig och/eller skapar oreda i hemmet. Hemma hos AÅ var det välstädat och inget tecken på våld eller kamp fanns.

Lägg därtill att AÅ var en ganska vältränad kille. Han har antagligen inte blivit ihjälslagen hemma iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback