Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-04, 18:10
  #12877
Medlem
VA?

Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Ni kanske har hört eller läst att AÅ fick prata med sin advokat (polismästare)! Innan pratar med polisen, har de andra fått den här möjligheten och rättigheten. ???.

eh? AÅ fick ingen möjlighet att samspråka med någon advokat innan han hördes initialt av polisen där uppe i norrland.

Sitter du på allvar och antyder att man skall behandla brottsoffer på samma sätt som gärningsmän?

Citera
2012-12-04, 23:09
  #12878
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Bra att någon har varit snäll och svarat på några frågor, istället för förstöra min mun, men alla andra blev tysta av någon anledning eller ignorerade!!!!!!!. . Det spelar ingen roll. Tiden botar alla sår och smutsen kommer upp i slutet. Jag och många andra tror inte på åklagaren och domarna eftersom finns tillräckliga bevis att de har tappat linjen och valde andra vägen. Alla fyra inblandade jämnåriga har inte berättat sanningen och inte alla vittnen heller.
Åklagaren kallar AÅ som väll uppfostrad, det är ett förolämpande ord mot andra familjer samt att han fjäskar AÅs familjen. ( nu är inte medeltiden –svar till honom/henne) som har sagt detta om familjen backgrund.
Flaskbacks medlemmar kallar PN liksom hora, hotar till hon bör stenas, hör detta till moderns tid eller svensks tradition och reglar? .vem är de egentligen, och hör de till vilket helvetet ??.
Jag har hört att några viktiga bevis har tagits bort efter hovrätts bedömning. Synd
Man får inte leka och förstöra andras liv när allmänrätts regel och reglar finns . Halv miljard kronor är ett dumt påhitt siffra för att bara komplettera svaga beviset. Varför domarna inte tänkte på den??
En lång straff på 10 år kan inte ligga på bara (kanske) . Kanske AÅ missat livet av pajen eller kyla, kanske de misstänkta skulle utpressa familjen för pengar, kanske de skulle finansiera kidnappning genom att sälja sin lägenhet i 31 december 2011:a eller kanske några hundra lappar via cykelförsäljningen. Man bara bör skratta.
Bara synd om sådana tolkningar man hör av jurister. Journalister och andra här!!!!!!.
Jag tror att 10 år fängelse har pumpat ur medias propaganda, makt och pengar.
Enligt Tomas och Leifs uttalande, fanns ingen kidnappning syfte och ingenting märker detta efteråt.
Ni kanske har hört eller läst att AÅ fick prata med sin advokat (polismästare)! Innan pratar med polisen, har de andra fått den här möjligheten och rättigheten. ???.
De som svarar med hot, hör inte till ett modernt samhälle .

Kära lilla Anahita som försöker hitta rätt.
Det går inte så bra ser jag. Dina tankar far runt som torra ärter i en burk man skramlar med.
Kanske behöver du hjälp med att sortera dom? Inte ärtorna men tankarna.
Jag känner till en psykolog som kan hjälpa dej.
Visserligen var hon bara inskriven i programmet men hon kallade sej så ändå.
Du har rätt.
Hot hör inte till ett modernt samhälle.
De hot som framfördes mot AÅ och hans familj var väldigt ...omoderna.
Citera
2012-12-05, 09:56
  #12879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Bra att någon har varit snäll och svarat på några frågor, istället för förstöra min mun, men alla andra blev tysta av någon anledning eller ignorerade!!!!!!!. . Det spelar ingen roll. Tiden botar alla sår och smutsen kommer upp i slutet. 1. Jag och många andra tror inte på åklagaren och domarna eftersom finns tillräckliga bevis att de har tappat linjen och valde andra vägen. 2. Alla fyra inblandade jämnåriga har inte berättat sanningen och inte alla vittnen heller.
3. Åklagaren kallar AÅ som väll uppfostrad, det är ett förolämpande ord mot andra familjer samt att han fjäskar AÅs familjen. ( nu är inte medeltiden –svar till honom/henne) som har sagt detta om familjen backgrund.
Flaskbacks medlemmar kallar PN liksom hora, hotar till hon bör stenas, hör detta till moderns tid eller svensks tradition och reglar? .vem är de egentligen, och hör de till vilket helvetet ??.
4. Jag har hört att några viktiga bevis har tagits bort efter hovrätts bedömning. Synd
. 5. Halv miljard kronor är ett dumt påhitt siffra för att bara komplettera svaga beviset. Varför domarna inte tänkte på den??
6. En lång straff på 10 år kan inte ligga på bara (kanske) . Kanske AÅ missat livet av pajen eller kyla, kanske de misstänkta skulle utpressa familjen för pengar, kanske de skulle finansiera kidnappning genom att sälja sin lägenhet i 31 december 2011:a eller kanske några hundra lappar via cykelförsäljningen. Man bara bör skratta.
Bara synd om sådana tolkningar man hör av jurister. Journalister och andra här!!!!!!.
7. Jag tror att 10 år fängelse har pumpat ur medias propaganda, makt och pengar.
8. Enligt Tomas och Leifs uttalande, fanns ingen kidnappning syfte och ingenting märker detta efteråt.
9. Ni kanske har hört eller läst att AÅ fick prata med sin advokat (polismästare)! Innan pratar med polisen, har de andra fått den här möjligheten och rättigheten. ???.
10. De som svarar med hot, hör inte till ett modernt samhälle .

1. Vilka är dessa bevis på att de har tappat "linjen". Och vilken är denna andra väg?
2. Nja, 2st har inte bertättat sanningingen, dvs PN och EV. Tror tillochmed EV har talat osanning runt 4gånger
3. Det stämmer att AÅ är väluppfostrad. Tar jag och min familj illa upp utav att vi har en medmänniska som är väluppfostrad? Nej skulle inte tro det, är snarare glad att det finns sådana.
4. Vart har du "hört" detta? Och vilka viktiga bevis är det som har tagits bort?
5. Magnus, som själv varit med, har bekräftat detta. Det är ingenting som är påhittat.
6. Det var tur att AÅ inte miste livet pga kyla, eller pajen. De misstänka tänkte pressa familjen på pengar(detta har framkommit utifrån både Magnus förhör och bevismaterial). Att de skulle finansiera kidnappningen med hjälp utav lägenhetsförsäljning och cykelstöld har även det bevisats iform utav anteckningar som hittats i EVs(?) lägenhet, har även för mig att Magnus berättat detta. De man BÖR skratta åt, är de som sitter inne för detta vidriga brott.
7. Jag tror inte att medias propaganda, makt eller pengar har tvingat EV och PN att begå ett brott som har gett dem 10års fängelse.
8. Syfte eller ej, de har fortfarande KIDNAPPAT en människa, och hållit honom fången under vidriga omständigheter. Bara det är värt 10år i finkan enligt mig.
9. Tror du själv att AÅs advokat närvarande vid fritagningen uppe vid Umeå? Tillskillnad ifrån PN och EV så finns det människor som kanske mer oroar sig över AÅs hälsa och ser till att han blir varm och låter han få gå igenom en läkarundersökning osv. Tror inte att det när han hittades, utsvulten och nedfryst, prioriterades att han skulle DIREKT prata med sin advokat (högst osannolikt att han redan skulle ha en advokat vid detta tillfälle)
10. Jag håller med dig om att EV verkar omodern

Skulle verkligen uppskatta om du kunde ta dig tiden att svara på detta. Motbevisa mig gärna
Citera
2012-12-06, 22:25
  #12880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
..massa text som knappt går att läsa..!?

Jag har varit både tillmötesgående och artig nog att svara på dina inlägg.
Innan du fortsätter att spamma tråden med vad som kan endast med bästa vilja beskrivas som osammanhängande svammel, visa mig gärna mig samma välvilja som jag visat dig och svara på:

#12854
#12865

Båda författade av mig som en hövlig och ärlig respons på dina tidigare inlägg.
Jag har full förståelse om du väljer att inte göra det.
Men då har du i mina ögon förlorat all trovärdighet och framstår endast som en rabiat människa med intentioner att projicera den förvirring som verkar råda i ditt psyke.

Lev Väl!
Citera
2012-12-06, 23:16
  #12881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Bra att någon har varit snäll och svarat på några frågor, istället för förstöra min mun, men alla andra blev tysta av någon anledning eller ignorerade!!!!!!!. .
Jag har varit snäll, artig och välvillig i mina svar till dig.
Tyvärr kan jag inte säga det samma, du har inte bemött mina svar öht.
Varför kan du inte ge mig samma respekt och artighet jag så frikostigt ger dig?
Du spammar med massa text utan att bemöta den respons du så desperat önskar?!

Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Det spelar ingen roll. Tiden botar alla sår och smutsen kommer upp i slutet. Jag och många andra tror inte på åklagaren och domarna eftersom finns tillräckliga bevis att de har tappat linjen och valde andra vägen.
Jag hoppas att tiden läker dina sår.
Ett första steg mot läkning är att acceptera fakta, bevisen talar sitt tydliga språk.
Smutsen avtjänar f.n. sina straff, tyvärr misstänker jag att de kommer återfalla i samma typ av grov brottslighet de redan engagerat sig i. Hoppas jag har fel, för deras, din och min skull.

Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Alla fyra inblandade jämnåriga har inte berättat sanningen och inte alla vittnen heller.
Sant. GM har inte berättat sanningen, inte alls.
Parasiten och Måsen ljuger fortfarande, tyvärr.
De framstår som patologiska lögnare.
Varför fortsätta att ljuga? Vad vet jag?
Kanske är det för svårt att erkänna och sedan se sina familjemedlemmar i ögonen?

Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Åklagaren kallar AÅ som väll uppfostrad, det är ett förolämpande ord mot andra familjer samt att han fjäskar AÅs familjen. ( nu är inte medeltiden –svar till honom/henne) som har sagt detta om familjen backgrund.
Fjäskar? Mnja, AÅ är en ung framgångsrik man med grundläggande humanistiska värderingar.
Det är ett faktum. Han är motsatsen till Parasiten och Måsen.
Snälla, försök att förstå detta, hur ont det än må göra.

Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Flaskbacks medlemmar kallar PN liksom hora, hotar till hon bör stenas, hör detta till moderns tid eller svensks tradition och reglar? .vem är de egentligen, och hör de till vilket helvetet ??.
Här på fb stenas ingen, även om vissa ibland skulle förtjäna det.
Hur tycker du Parasiten skall behandlas efter de övergrepp hon utsatt AÅ för?? Några förslag?

Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Jag har hört att några viktiga bevis har tagits bort efter hovrätts bedömning. Synd
Verkligen!
Så intressant!
Upp med bevisen här så vi alla kan se dem.
Snabbt som ögat.

Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Man får inte leka och förstöra andras liv när allmänrätts regel och reglar finns . Halv miljard kronor är ett dumt påhitt siffra för att bara komplettera svaga beviset. Varför domarna inte tänkte på den??
Man får inte leka med andras liv, håller med dig till fullo.
Just därför sitter Parasiten & co i fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
En lång straff på 10 år kan inte ligga på bara (kanske) . Kanske AÅ missat livet av pajen eller kyla, kanske de misstänkta skulle utpressa familjen för pengar, kanske de skulle finansiera kidnappning genom att sälja sin lägenhet i 31 december 2011:a eller kanske några hundra lappar via cykelförsäljningen. Man bara bör skratta.
Skratta? Nej att gråta passar situationen bättre.
Att AÅ's liv skadats av dessa tre giriga och sjuka människor är lika orättvist som tragiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Bara synd om sådana tolkningar man hör av jurister. Journalister och andra här!!!!!!.
Det är HovR som tolkat och dömt, ingen annan.
Det borde tom du förstå?
Jag tycker det är tur att jurister tolkar, du verkar inte besitta den förmågan.

Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Jag tror att 10 år fängelse har pumpat ur medias propaganda, makt och pengar.
Enligt Tomas och Leifs uttalande, fanns ingen kidnappning syfte och ingenting märker detta efteråt.
Que?
Nu är du på gränsen till vansinne och psykos.
Ett grovt människorov har de facto inträffat.

Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Ni kanske har hört eller läst att AÅ fick prata med sin advokat (polismästare)! Innan pratar med polisen, har de andra fått den här möjligheten och rättigheten. ???.
Vad i hela världen försöker du säga här?
En dubbel dos Zyprexa kanske skulle hjälpa dig att tänka klart?

Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
De som svarar med hot, hör inte till ett modernt samhälle .
Känner du dig hotad?
Av vem och när?
Utveckla gärna!

För att få någon som helst trovärdighet och för att slippa framstå som rabiat hoppas jag innerligt att du tar dig tid och värdigt bemöter detta och mina tidigare inlägg riktiade till dig. Om du trots allt väljer att inte göra det vill jag vänligt och bestämt avråda dig att fortsätta att skriva i tråden.

Fridens och Lev Väl!
Hoppas du mår bättre snarast.
Citera
2012-12-09, 21:25
  #12882
Medlem
(Jag är inte säker på om det redan postats. Har försökt kolla från oktober och framåt, men kan ha missat.)

Det verkar som Parastou (eller någon som uppger sig för att vara P) skaffade nytt facebook-konto den 14 oktober. En av profilbilderna skvallrar möjligen om hur hon upplever sitt nuvarande liv.

https://www.facebook.com/parastou.namdarf
Citera
2012-12-09, 21:28
  #12883
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CantusFirmus
(Jag är inte säker på om det redan postats. Har försökt kolla från oktober och framåt, men kan ha missat.)

Det verkar som Parastou (eller någon som uppger sig för att vara P) skaffade nytt facebook-konto den 14 oktober. En av profilbilderna skvallrar möjligen om hur hon upplever sitt nuvarande liv.

https://www.facebook.com/parastou.namdarf
Denna bild.
Citera
2012-12-09, 22:36
  #12884
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CantusFirmus
(Jag är inte säker på om det redan postats. Har försökt kolla från oktober och framåt, men kan ha missat.)

Det verkar som Parastou (eller någon som uppger sig för att vara P) skaffade nytt facebook-konto den 14 oktober. En av profilbilderna skvallrar möjligen om hur hon upplever sitt nuvarande liv.

https://www.facebook.com/parastou.namdarf

Undra vad hon skulle ha för examen från Uppsala universitet 2011?
240 poäng mytomani?
Nån manipulerad stackare som lagt upp sidan?
Citera
2012-12-09, 23:59
  #12885
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CantusFirmus
(Jag är inte säker på om det redan postats. Har försökt kolla från oktober och framåt, men kan ha missat.)

Det verkar som Parastou (eller någon som uppger sig för att vara P) skaffade nytt facebook-konto den 14 oktober. En av profilbilderna skvallrar möjligen om hur hon upplever sitt nuvarande liv.

https://www.facebook.com/parastou.namdarf
Parastou har inte tillgång till internet. Faktum är att hon heller inte får inneha dator eller mobiltelefon utan endast ringa från kriminalvårdens telefon (på egen bekostnad) särskilda tider och då ett fåtal i förväg godkända telefonnummer till närmast anhöriga.

EDIT: Det är nog någon anhörig/vän till Parastou som lagt upp den profilen. Den här bilden finns på Facebookprofilen och den ser ut att vara tagen i Schering Rosenhanes palats - dvs Svea Hovrätt och har aldrig tidigare publicerats offentligt. Det ser ut som om hon står i en av väntsalarna utanför och där brukar häktade normalt inte uppehåller sig. Kan någon bekräfta att Parastou klätt sig i en rosa skjorta och haft glasögon med svarta bågar under förhandling i hovrätten?
__________________
Senast redigerad av TommyTurbo 2012-12-10 kl. 00:38.
Citera
2012-12-10, 21:49
  #12886
Medlem
är väl nån av parasitens släktingar som gjort profilen. cause they love her so much ... I guess.


o gällande anahita, du skriver så jävla mycket skit. jag har själv haft kontakt med polisen och lämnat en hel del uppgifter som senare framkommit i FUP mm som EV pratat med mig om innan idioten spårade ur medans han bodde i lkpg
Citera
2012-12-17, 23:31
  #12887
Medlem
Hej
Synd att ni försöker förfarande att hålla andras röst blockerad .
Ni bedömer folk som psykiskt och hänvisar till läkare. Tack
Polisen har gjort en massa misstag enligt STV program . Journalister vill bara skriva, och om det blir fel, rättar de till med en ursäkt.
Några som har svarat, spanat, rekommenderat, vill absolut inte lyssna, tänka om och liksom en ärlig, duktig person, letar efter verkligheten och sanningen . jag har inget mot AÅ och inte håller med de tre misstänkta. Jag som du vill förstå rätt och fel i vad som har hänt, och vad som ligger bakom. PN. EV, MD har också goda och onda och svartsjuka vänner lika som AÅ. Men allt som finns på bordet kan inte vara sant. Jag har pratat med folk, diskuterat fallet, ställde massa frågor, läste allt tillgängliga material och på grund av studie har varit en gång i rättssalen.
Jag ämnar skriva en bok, då behöver jag rätt material och rätta åsikter.
Man kan bara inte kalla PN hora, för att AÅ har sagt det. Man får inte kalla någon psyksjuk när undersökningen inte bekräftar detta. Ni bedömer på si och so, samtidigt fördämmer mig för samma sak.
Jag har begärt er att lyssna på ljudfilen från sista hovrätts dag. Jag har inte det. Annars skulle möjligtgöra för er att lyssna på.
Om man gjort fel och begått ett brott och fick det hårdaste straffen, det angår andra inte att överstiga domstolens beslut med sin elakhet.
. Det är bara en diskussion. Om någon har universitets utbildning särskild läkarutbildning, vet vad opinion är när gäller slutbetyg .
Synd att ni har redan slaktat färdig EV.PN. men inte MD. Vet ni att det står i domen att AÅ vill ingen skadstånd av MD.!!. Nu är det min tur att bli attackerad i stället för att bli förklarad.
Eftersom jag har gått igenom hela 1074 sidor, kan jag tyvärr inte acceptera era svar helt och hållet. Tänk på att det jag skriver är varken språktest eller uppsats. Det är bara en normal dialog, spara alltid några procent om eventuella fel i din och andras bedömningar. Allt jag frågosätter har redan Leif Och Tomas sagt . Men tyvärr de fick en massa skit härifrån också.
Jag har respekt för dem som skriver dokumenterat och artig. Men de andra med egna ord har inget värde att bry om .
Jag hoppas att nya bevis dyker upp och hela fallet omprovas för rättvisans skull.
Tänk mångsidig om de fyra snälla, duktiga, jämnåriga, goda vänner som har förstört varandras liv.
Citera
2012-12-18, 10:51
  #12888
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANAHITA
Hej
Synd att ni försöker förfarande att hålla andras röst blockerad .
Ni bedömer folk som psykiskt och hänvisar till läkare. Tack
Polisen har gjort en massa misstag enligt STV program . Journalister vill bara skriva, och om det blir fel, rättar de till med en ursäkt.
Några som har svarat, spanat, rekommenderat, vill absolut inte lyssna, tänka om och liksom en ärlig, duktig person, letar efter verkligheten och sanningen . jag har inget mot AÅ och inte håller med de tre misstänkta. Jag som du vill förstå rätt och fel i vad som har hänt, och vad som ligger bakom. PN. EV, MD har också goda och onda och svartsjuka vänner lika som AÅ. Men allt som finns på bordet kan inte vara sant. Jag har pratat med folk, diskuterat fallet, ställde massa frågor, läste allt tillgängliga material och på grund av studie har varit en gång i rättssalen.
Jag ämnar skriva en bok, då behöver jag rätt material och rätta åsikter.
Man kan bara inte kalla PN hora, för att AÅ har sagt det. Man får inte kalla någon psyksjuk när undersökningen inte bekräftar detta. Ni bedömer på si och so, samtidigt fördämmer mig för samma sak.
Jag har begärt er att lyssna på ljudfilen från sista hovrätts dag. Jag har inte det. Annars skulle möjligtgöra för er att lyssna på.
Om man gjort fel och begått ett brott och fick det hårdaste straffen, det angår andra inte att överstiga domstolens beslut med sin elakhet.
. Det är bara en diskussion. Om någon har universitets utbildning särskild läkarutbildning, vet vad opinion är när gäller slutbetyg .
Synd att ni har redan slaktat färdig EV.PN. men inte MD. Vet ni att det står i domen att AÅ vill ingen skadstånd av MD.!!. Nu är det min tur att bli attackerad i stället för att bli förklarad.
Eftersom jag har gått igenom hela 1074 sidor, kan jag tyvärr inte acceptera era svar helt och hållet. Tänk på att det jag skriver är varken språktest eller uppsats. Det är bara en normal dialog, spara alltid några procent om eventuella fel i din och andras bedömningar. Allt jag frågosätter har redan Leif Och Tomas sagt . Men tyvärr de fick en massa skit härifrån också.
Jag har respekt för dem som skriver dokumenterat och artig. Men de andra med egna ord har inget värde att bry om .
Jag hoppas att nya bevis dyker upp och hela fallet omprovas för rättvisans skull.
Tänk mångsidig om de fyra snälla, duktiga, jämnåriga, goda vänner som har förstört varandras liv.
Vilket TV-program tänker du på där det framkommer att polisen begått en massa misstag? Länka gärna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback