• 17 950 online
  • 1 123 611 medlemmar
  • 58 331 282 inlägg
2012-01-03, 11:03
Medlem
Jag tror inte detta är så planerat ifrån Ps sida. Tror också det är möjligt att A först bort nattetid. P är onekligen aktiv på FB just väldigt sena kvällar/natt. Den 27 december sitter hon och nästan Chattar med en kille (JL) till klockan två på natten. Vilket kallas för att vända på dygnet. Meddelandena de skriver till varandra är nästan pinsamma att läsa i efterhand. Hur J skriver att P officiellt är hans förebild osv. Och P skriver en massa om existentiella grubblerier (i form av "kloka ord" såsom t ex vilsenhet får oss att hitta hem" och citerar dikter.)

Men så här firade hon julen:

låter hur mysig som helst, för den som vill och tycker om det såklart. jag valde att stanna hemma, i min ensamhet. köpa hem pizza , se på film och sova ut helgen. vi firar inte julen för oss utan för de som tjänar på oss. det mysiga som en gång fanns har övergått till någon sort hets om att lasta sig till döds med presenter och girlanger och julgodis. därför valde jag att avstå-denna gång och spendera julen med mig själv och det blev väldigt bra måste jag säga.

(För övrigt jävligt irriterande att människan inte använder versaler när hon skriver).

Låter inte direkt som någon som är ute efter mkt pengar att öppet skylta med? Tror mer och mer på pojkvännen som hjärnan bakom.
Senast redigerad av Wildis 2012-01-03 kl. 11:06.
Citera
2012-01-03, 11:03
Medlem
Fhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Den troligaste förklaringen är väl att hon lurat med honom, de har sen tagit av honom nycklarna och åkt tillbaka till lgh för att hämta prylarna.

Min teori med tanke på kodlåset:

Han har öppnat för någon
Hon (som varit där tidigare) har öppnat
Han blev plockad på en helt annan plats
Citera
2012-01-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorElFather
BO har deadline idag på uppsatsen? BO var stressad inför inlämningen. BO dyker nog påpassligt upp imorgon.
Kan han betalat EV och PN för att se ut som en kidnappning? För att få uppskov på uppsatsen?
Även duktiga kristna kan få "panik" inför uppsatsen och ta till absurda metoder.

En inlämning kan ju göras fast man inte är klar, eftersom opponeringen är lite senare och det går att trixa ihop ändå, i värsta fall kan den bli klar kommande trermin (särskilt som han inte lär ha varit CSN-beronende). Visst, man får "skäll" av sin handledare, men det är ett betydligt mindre katastrof än detta.
Citera
2012-01-03, 11:08
Medlem
KiaWs avatar
Tänk på regel 1.06:
Citat:
1.06. Användare på Flashback har rätt till anonymitet

Den som på forumet (via inlägg, PM eller IRC) postar, eller hotar att posta, personuppgifter, IP-nummer eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet riskerar avstängning, med undantag för användare som själva publicerat dessa uppgifter i forumet.

Detta innebär att även efterfrågan av uppgifter kan vara brott mot regeln, så undvik det.

/Mod
Citera
2012-01-03, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kurder och perser är inte samma sak. Eftersom EV är född i Teheran är det inte troligt att han är kurd. Uppgifter i tråden gör gällande att PN är kurd.
Fast under en av sina bilder på facebook skriver hon "hur vi perser fungerar" (tredje sista inlägget):
http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater
Citera
2012-01-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
En inlämning kan ju göras fast man inte är klar, eftersom opponeringen är lite senare och det går att trixa ihop ändå, i värsta fall kan den bli klar kommande trermin (särskilt som han inte lär ha varit CSN-beronende). Visst, man får "skäll" av sin handledare, men det är ett betydligt mindre katastrof än detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Fher
...och riskera att bli av med vänner, familj samt framtida fru?
Nja.
Press från familjen, kyrkan, vänner etc... etc... Desperate times call for desperate measures.
EV och PN får inte sina pengar om de skulle prata i förhör.
EV och PN känner sig lugna, därför har ingen advokat erfordrats.
Citera
2012-01-03, 11:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag undrar av vilken anledning en läkarstudent och hans flickvän är i så stort behov av pengar?
Citera
2012-01-03, 11:12
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fher
Min teori med tanke på kodlåset:

Han har öppnat för någon
Hon (som varit där tidigare) har öppnat
Han blev plockad på en helt annan plats

Låter troligt i mina öron.
Citera
2012-01-03, 11:13
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag undrar av vilken anledning en läkarstudent och hans flickvän är i så stort behov av pengar?

Vad säjs om dödssynden girighet helt enkelt?
Citera
2012-01-03, 11:14
Medlem
Tredje person kan vara inblandad i eventuellt bortförande, vilket förklarar att mobil registrerats vid master vid Örebro. Denne person kan ha transporterat AÖ till planerad destination, alt röjt undan kropp vid mord, för att sedan bege sig till södra Sverige med telefon.

Om PN och EV inte gripits i sin bil, kunde de lugnt åka till Norrland, och påstå sig firat nyår där, samtidigt som BOs mobil registrerats i söder. PN kanske blev pressad i förhör, tabbade sig och sa att mamma skulle hämta henne (nödlösning).
Citera
Medlem
Ser ingen anledning till att de skulle göra sig omaket med att försöka lägga ut villospår med dator mm om de hade för avsikt att begära lösensumma av ex. föräldrarna.

Det troligaste är väl att ngt tråkigt hände den där natten när pojkvännen kom upp i lght:n och så valde de att ta med en del saker för att få det att se ut som ett inbrott alt. ett frivilligt försvinnande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag tror inte detta är så planerat ifrån Ps sida. Tror också det är möjligt att A först bort nattetid. P är onekligen aktiv på FB just väldigt sena kvällar/natt. Den 27 december sitter hon och nästan Chattar med en kille (JL) till klockan två på natten. Vilket kallas för att vända på dygnet. Meddelandena de skriver till varandra är nästan pinsamma att läsa i efterhand. Hur J skriver att P officiellt är hans förebild osv. Och P skriver en massa om existentiella grubblerier (i form av "kloka ord" såsom t ex vilsenhet får oss att hitta hem" och citerar dikter.)

Men så här firade hon julen:

låter hur mysig som helst, för den som vill och tycker om det såklart. jag valde att stanna hemma, i min ensamhet. köpa hem pizza , se på film och sova ut helgen. vi firar inte julen för oss utan för de som tjänar på oss. det mysiga som en gång fanns har övergått till någon sort hets om att lasta sig till döds med presenter och girlanger och julgodis. därför valde jag att avstå-denna gång och spendera julen med mig själv och det blev väldigt bra måste jag säga.

(För övrigt jävligt irriterande att människan inte använder versaler när hon skriver).

Låter inte direkt som någon som är ute efter mkt pengar att öppet skylta med? Tror mer och mer på pojkvännen som hjärnan bakom.

Ja det där känns ju som hon skrivit ihop för att göra sig själv så lite misstänkt som möjligt...riktigt patetiskt faktiskt.
Citera