Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-14, 00:52
  #217
Medlem
kase189s avatar
Ritalina nasalt 120mg, 1st Ikto samt 2st 4,5 öl. Känns skönt! Kan det vara farligt??
Citera
2016-03-14, 01:54
  #218
Medlem
Droidlifes avatar
Flumma på benso?
Mest hjärndöda jag har hört, även om det ger "rus". Vilket rus föresten?
Med tanke på den AT som uppstår av sådana här jävla dumheter så övergår det mitt förstånd att folk flummar på preparat som skall användas till ångest, livskriser, bakfylla, snedspinn på weed, psykedelika, at från speed osv.

Flumma på benso.
Så in åt helvete retarderat.
Citera
2016-03-14, 09:46
  #219
Medlem
FredrikMajsfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kase189
Ritalina nasalt 120mg, 1st Ikto samt 2st 4,5 öl. Känns skönt! Kan det vara farligt??
Du kommer inte dö men det lär ju bli en konstig effekt, och all ritalin kommer med största sannolikhet förstöra det "flummiga" från ikton och alkoholen.
Citera
2016-03-14, 09:51
  #220
Medlem
FredrikMajsfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Flumma på benso?
Mest hjärndöda jag har hört, även om det ger "rus". Vilket rus föresten?
Med tanke på den AT som uppstår av sådana här jävla dumheter så övergår det mitt förstånd att folk flummar på preparat som skall användas till ångest, livskriser, bakfylla, snedspinn på weed, psykedelika, at från speed osv.

Flumma på benso.
Så in åt helvete retarderat.
Kan hålla med till viss del. Känner själv bara av ett "rus" från imovane och xanor, de andra benso's jag provat är det bara det gamla klassiska "Jag är inte alls påverkad" men egentligen är man hjärndöd... Vad föredrar du själv för drog? (om du nu föredrar någon öht)
Citera
2016-03-14, 11:43
  #221
Medlem
Är en smaksak,själv lider jag av kraftig ångest och gillar påslaget av fm1or eller ikto
Citera
2016-03-15, 10:33
  #222
Medlem
kase189s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMajsfeldt
Du kommer inte dö men det lär ju bli en konstig effekt, och all ritalin kommer med största sannolikhet förstöra det "flummiga" från ikton och alkoholen.

Du hade rätt konstigt blev det! Men ändå riktigt skön känsla haha
Citera
2016-03-15, 14:28
  #223
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMajsfeldt
Kan hålla med till viss del. Känner själv bara av ett "rus" från imovane och xanor, de andra benso's jag provat är det bara det gamla klassiska "Jag är inte alls påverkad" men egentligen är man hjärndöd... Vad föredrar du själv för drog? (om du nu föredrar någon öht)


Jag knockar inte droger eller berusning, bara "berusning" på benso efterson AT efter slentrianbruk av benso är så in åt helvete stark att det är helt hjärndött att "flumma" på sådana preparat.

För mig är de endast till för att ducka AT ifrån droger som ger ordentliga rus som det är någon jävla poäng med, som speed eller weed eller psykedelika och liknande. Eller om som stöd om du är en orolig själ och har massa skit att ta itu med som du egentligen inte orkar, eller i kriser som när en mor förlorar ett barn eller liknande.

Gtfo med "flumma på benso".
Citera
2016-03-15, 20:47
  #224
Medlem
MicrograMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife

Gtfo med "flumma på benso".

Jag tror det handlar om definition och mognadsgrad.

Personligen gick jag igenom ett helvete i gymnasiet då jag hasade mig igenom en djup depression, vilket ledde till att jag fick olika läkemedel genom psykiatrin. Jag försökte undvika alla dessa preparat så mycket som möjligt (bortsett från SSRI, vilket är ett rent skämt) men insåg successivt under min läkningsperiod, att dessa mediciner var faktiskt njutbart, och därmed hade missbrukspotential.

"Flumma" enligt din definition är en naiv benämning på en typ av människa som med god psykisk hälsa vill uppnå ett "rus" genom att förtära diverse tabletter och inse att de vill ha mer och mer.
Jag var en av dem, eftersom jag inte kunde leva med mitt dåliga samvete och den ångest som käkade upp mig inifrån, och jag ville ha mer och mer.. tills den tid kom då jag verkligen insåg att jag har ett missbruk.

"Att flumma" är ett jävligt luddigt ord. För mig betydde det att "fly", och det kan man göra med olika sorters droger om man vill. På gott och ont. Vilket du håller med om.

Däremot kan man bli ordentligt euforisk av benzo i kombination med andra droger.

Nu hoppar jag inte just på dig personligen bara för att jag citerade dig, men kände att jag behövde hoppa in här i tråden för att förtydliga saker och ting. Funkar det med att knapra några xanor och du känner dig euforisk så med några oxy's, så fine, men att flumma på benzo enligt min erfarenhet, är för att man inte riktigt orkar ta itu med sin ångest. Och möjligtvis sina demoner.

Inte så att: "En näve roppar och jag är i himlen. Hiiiigh fiiiive!"
__________________
Senast redigerad av MicrograM 2016-03-15 kl. 20:56.
Citera
2016-03-16, 00:21
  #225
Medlem
FredrikMajsfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Jag knockar inte droger eller berusning, bara "berusning" på benso efterson AT efter slentrianbruk av benso är så in åt helvete stark att det är helt hjärndött att "flumma" på sådana preparat.

För mig är de endast till för att ducka AT ifrån droger som ger ordentliga rus som det är någon jävla poäng med, som speed eller weed eller psykedelika och liknande. Eller om som stöd om du är en orolig själ och har massa skit att ta itu med som du egentligen inte orkar, eller i kriser som när en mor förlorar ett barn eller liknande.

Gtfo med "flumma på benso".
Okej..
Gtfo med att bete sig som ett svin utan anledning
Citera
2016-03-16, 01:33
  #226
Medlem
z-analoger. resten ger nada mer än någon öl eller minnesluckor(om du inte nu lider av symptom som benso hjälper mot därav känner vissa sig "flummiga")

men att flumma/knarka benso är bara idioti.
Citera
2016-03-16, 01:35
  #227
Medlem
KorvRagnars avatar
Hamnade här nu när jag skulle fråga om 3-hydroxpamazepamen ger något utslag vid urinprov?

Jag vet nog inte ens hur ett euforiskt rus känns att uppnå??

Vill inte gå på riktigt tunga saker.

Tjo ger mest vakenhet, självkänsla om man ger sig ut på ragg men man tröttnar på det ock.

Vill må bra o inte bara däng? WHAT? Finns då då?

Inga sömnpiller eller lugnande, tänk om den där , ja just hon som inte låter någon få en blick knapp ska man då somna i ett rus ... då lär man ångra sig dan efter. Nån som vet om tjosan jag skrevv? Från en inrikes shop... konstigt namn. är nog kvar ett tag ifall.. fröken kommerså ni andra kan gå till sängs om ni inte är småväsen
Citera
2016-03-17, 16:19
  #228
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM


Noterat.
Vad jag vänder mig emot är benso som någon slags tihi, party party-drog. Biverkningarna är verkligen hemska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback