Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-30, 14:19
  #1
Medlem
Ett rykte i Karlstad har börjat spridas att den gamla videobutiken Score har bytt ägare.
De nya ägarna är de två skattefifflarna från Pixation som även driver den lokala gratistidningen Newz.

Pixation har figurerat många gånger i olika skattetidningar om att de inte sköter sin bokföring på rätt sätt och inte betalar skatt på korrekt sätt. De gör även affärer med Södertäljemaffian och har öppnat en filial för Newz i Södertälje.

Alla krogar i Karlstad har gemensamt gått ihop och förbjuder att visa upp klubbtillhörighet med tröjor etc. Inte ens hockeylagströjor är okey. Men X-team har fått okej av Peter Berg att det är "deras klubb". Flera av det anställda är medlemmar av X-team, som tidigare blivit sparkade från andra nattklubbar pga. detta.
Peter Berg har tidigare varit nöjesansvarig på nattklubben Tempel men var inte speciellt omtyckt och drog ner klubbens rykte i bott vilket fortfarande hänger i.

Jag vet att det finns ännu mer smaskigheter om detta kalle anka gäng. Låt oss gräva!

Och varför är dom så tillmötesgående mot kriminella tomtar som X-team, tvättas det drogpengar på Score?
Citera
2011-12-31, 00:07
  #2
Medlem
Haha, hört mycket liknande information!

De driver även Dajton och enligt ehandel.org har Pixation (numera BnW Studios) väldigt låg kreditvärdighet http://www.ehandel.org/butiker/se/dajton/.
Enligt en källa sa en av dem att de lagt 3 miljoner på att marknadsföra Pixation. Vilket är konstigt när det aldrig omsatt speciellt mycket pengar. Det är iofs helt i linje med deras generella uppfattning, låtsas ha onödigt mycket pengar utan att ha det.

De ska tydligen bo i en villa nu dit företaget får sin post men de är själva skrivna på andra adresser av någon anledning?

http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....Gk-TZMH2Hq5dH4

http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=lYkWSqD7ksdPCxFAK46kW2y_Mrgp08 gApximDzlbv10

Bandidos ska tydligen också vara hjärtligt välkomna till Score i Karlstad - med tröjor. Känns inte speciellt genomtänkt. Peter är ju fö. en gammal blöjnazist från Forshaga från början så det är säkert på den vägen...
Citera
2011-12-31, 10:35
  #3
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Ägarbytet registrerat 2011-12-21 enligt en kreditupplysningstjänst jag har tillgång till och det stämmer att dessa båda herrar från Pixation tagit över.
Citera
2011-12-31, 12:19
  #4
Medlem
syl81s avatar
det är ett jävla avskum/wannabe det där folket. hoppas dom blir synade långt upp i röven av div. myndigheter. bergs morsa är bl.a. snut vad nu det har med saken att göra men alltid skoj info. hon tvättade även pixations och alla deras vänners parkeringsböter förr, kanske nu också?

edit: huset köptes av "bolaget" men både berg och staffan bor där regelbundet.

här har ni att gräva i.
http://www.allabolag.se/befattningsh...8c2d6b1221df16
__________________
Senast redigerad av syl81 2011-12-31 kl. 12:32.
Citera
2011-12-31, 13:14
  #5
Medlem
Vet även att polisen har haft span på deras lokal på Västra torggatan från samma hus som Munken. De misstänkte narkotikahandel och bordellverksamhet i Pixations lokaler.

Kul info, dom var ju i tidningen för "de som fått flest parkeringsböter i Karlstad". Total summan var ju inte över 5000 kr per skalle men de var sjukt nöjda på sin facebook var det någon som sa. Tänk va kul om Peter Berg's mamma tog bort dom så pojken slapp bränna sina pengar.

Det hela borde vara något för Skatteverket och även NWT's kriminalreportrar Daniel Larsson och Per Mojanis
Citera
2011-12-31, 16:52
  #6
Medlem
Jag känner de som drivit pixation i alla år ganska väl har även jobbat åt dem när de drev tempel, och jobbar åt dem idag på score. Jag ska försöka svara så gått det går på det jag vet, då jag misstänker att detta inlägg kommer försvinna väldigt snart om de får reda på att det finns.....

fannypack : vad jag vet så har pixation haft problem med sin ekonomi, då fokus ifrån ägarna / anställda på pixation låg på tex tempel när de köpte en stor bit av det bolaget. (Elna restaurang Ab)

lolapan : Så vitt jag vet så köptes Dajton av berg och staffan för att fylla ut timmar åt anställda på pixation mer om pixatioon ekonomi vet jag inte förutom att de sagt att det går segt

Som antälld på score så vet jag att X team och andra sammansättningar av gäng är välkommna på alla krogar i karlstad så länge de inte har sina support / team kläder på sig, precis som vilken gäst som helst, så att säga att score välkommnar det är rent skitsnack.

ang huset som du skrev om så vet jag att huset syns med bilder på bergs facebook ( det ser otroligt dyrt ut) jag tror det är köpt som en inverstering av berg och staffan privat, att berg och staffan bor där är med skitsnack då jag har bägge 2 som chefer och den ena bor på herrhagen och den andra i centrum .

syl81 Huset köptes så vitt jag vet av dem privat

lolapan
Jag tycker att du bara verkar vara avundsjuk,precis som många andra i denna lilla stad. alla vet att pixation höll på med glamourfotografering för en 5-6 år sedan och sen blev det mer och mer en liten reklambyrå.

ang alla de parkeringsböter som herrarna dragit på sig så har jag inget att komntera då jag vet inget om det, tror dock att det är en smula överdrivet.

Sen vet jag även att berg och staffan har betydligt fler företag / företagsengagemang än vad ni har hittat, kan snoka lite om ni vill
Citera
2011-12-31, 17:39
  #7
Medlem
Olustolust
Jag försöker förstå vad du skriver även om det är svårt. För det första Vad ska tas bort? Ditt inlägg? Inget tas bort från Flashback för det går inte.

Kan du förklara varför dom är skriva på helt andra adresser? Och varför inte bo i ett hus som man köpt och renoverat.
Jag vet att X-team för ha tröjor på sig och är lite extra välkomna till Score, det behöver du inte försvara.
Dajton är bara ett namn på en verksamhet men BnW Studios ligger bakom och det är deras ekonomi som är kass.

Man kan inte ha seriösa företagsengagemang om det inte finns på papper hos bolagsverket. I så fall är de anställda. Du ska ta deras ord med en nypa salt eftersom de älskar att positionera sig själva Men snoka gärna du!

Men pixation driver i alla fall, Newz, Karlstabo.se, Dajton, Mediaskyltar.se (även om deras enda skylt är såld), Score och Pixation. Det är dock konstigt att de redovisar så kass omsättning ;-)
Citera
2012-01-02, 13:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olustolust
Jag känner de som drivit pixation i alla år ganska väl har även jobbat åt dem när de drev tempel, och jobbar åt dem idag på score. Jag ska försöka svara så gått det går på det jag vet, då jag misstänker att detta inlägg kommer försvinna väldigt snart om de får reda på att det finns.....

fannypack : vad jag vet så har pixation haft problem med sin ekonomi, då fokus ifrån ägarna / anställda på pixation låg på tex tempel när de köpte en stor bit av det bolaget. (Elna restaurang Ab)

lolapan : Så vitt jag vet så köptes Dajton av berg och staffan för att fylla ut timmar åt anställda på pixation mer om pixatioon ekonomi vet jag inte förutom att de sagt att det går segt

Som antälld på score så vet jag att X team och andra sammansättningar av gäng är välkommna på alla krogar i karlstad så länge de inte har sina support / team kläder på sig, precis som vilken gäst som helst, så att säga att score välkommnar det är rent skitsnack.

ang huset som du skrev om så vet jag att huset syns med bilder på bergs facebook ( det ser otroligt dyrt ut) jag tror det är köpt som en inverstering av berg och staffan privat, att berg och staffan bor där är med skitsnack då jag har bägge 2 som chefer och den ena bor på herrhagen och den andra i centrum .

syl81 Huset köptes så vitt jag vet av dem privat

lolapan
Jag tycker att du bara verkar vara avundsjuk,precis som många andra i denna lilla stad. alla vet att pixation höll på med glamourfotografering för en 5-6 år sedan och sen blev det mer och mer en liten reklambyrå.

ang alla de parkeringsböter som herrarna dragit på sig så har jag inget att komntera då jag vet inget om det, tror dock att det är en smula överdrivet.

Sen vet jag även att berg och staffan har betydligt fler företag / företagsengagemang än vad ni har hittat, kan snoka lite om ni vill


Som anställd på Scoore så vet du varför ägarna valde att sälja. Sedan vet att "normalt" folk inte går på fritidsgården Scoore,så därför X-team kan ha det som sitt eget ställe

Sedan avundsjuk precis som andra? Vad är det att vara avundsjuk på? En gammal Humer som kostar mindre än Volvo?


Om nu Berg med vänner har sååå många fler bolag,varför syns inte dessa? Då menar jag i det ofentliga som du och jag kan kolla in?

Vad det gäller boende, enligt rykten (som är mycket trovärdiga) så bor Berg ute på Segerstad. Huset han köpt ska han tydligen vara missnöjd med och klagar på säljare.
Citera
2012-01-03, 15:40
  #9
Medlem
Oj, många intressanta svar här. Kul att läsa att det är fler som genomskådat packet.

Jag har också hört att Peter Berg, (Score) har sagt till X-team att det är OK med dess supporter tröjor där.

Någon som vet varför de förra ägarna sålde?

Jag vet att förra och de nya ägarna känner varandra väl och gör mer affärer ihop. Förra ägaren är även delägare i bl.a sommarlagret som Pixation gör reklam åt.

Håller också med om att det är mycket konstigt att de är skrivna på andra adresser än där de bor.
Citera
2012-01-03, 23:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vad det gäller boende, enligt rykten (som är mycket trovärdiga) så bor Berg ute på Segerstad. Huset han köpt ska han tydligen vara missnöjd med och klagar på säljare.

Han behöver inte åka långt för att klaga då en av de f.d ägarna bor några 100m bort.
Huset var inte heller speciellt dyrt, 2.7 miljoner för 11.000 kvm tomt.
Citera
2012-01-04, 21:34
  #11
Medlem
Mycket smickrande läsning måste jag säga, Det glädjer mig att ni lägger ner all denna energi på oss

För att ge er nyfika lite mer korrekt information så ska jag försöka svara på era frågor/påståenden/påhopp nedan.

För det första, Min mor är inte polis. Hon jobbade på polisen. Som ni säkert förstår är jag inte intresserad av att överhuvudtaget diskutera min famlij på ett forum.
Det ni påstår är skrattretande.

Ang Bandidos, X-team, Red&white, Ha osv så gäller samma regler på Score som övriga krogar i hela Karlstad. De är välkommna som vilken gäst som helst. förutsatt att de sköter sig. Dock inte med supporter kläder och dyl. undantaget är att ett LITET bröst emblem som är ok, hos oss och övriga restauranger/ krogar i Karlstad ( tänk lyle & scotts fågel storlek)
Den som påstår något annat ljuger.

Ang Pixation numera Bnw studios ekonomi så kan jag svara följande.

Ekonomin i bolagt har vart otroligt pressad, och jobben som vi tidigare haft som ordinare "kundstock" har trillat av en efter en då intresset hos mig och staffan har vart lågt pga mycket andra projekt.

Sen har vi ju huset i Segerstad, så kan jag bara säga att huset köptes som en investering / projekt och varken jag eller min kompanjon bor där, huset inte ens är färdigställt.


Gällande vart exakt jag bor, så tycker jag säkert precis som ni tycker, att det är privat.

Anledningen till att tidigare ägare på Score sålde var att de gått vidare till nya projekt och ledsnat på verksamheten efter drygt 10år. Inte jätte konstigt enl mig.

Ni som har fler frågor är hjärtligt välkommna in på Score för vidare disskution, jag är där i princip varje dag.

// Peter Berg
Citera
2012-01-12, 23:04
  #12
Medlem
brynarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixationSE
Mycket smickrande läsning måste jag säga, Det glädjer mig att ni lägger ner all denna energi på oss

För att ge er nyfika lite mer korrekt information så ska jag försöka svara på era frågor/påståenden/påhopp nedan.

För det första, Min mor är inte polis. Hon jobbade på polisen. Som ni säkert förstår är jag inte intresserad av att överhuvudtaget diskutera min famlij på ett forum.
Det ni påstår är skrattretande.

Ang Bandidos, X-team, Red&white, Ha osv så gäller samma regler på Score som övriga krogar i hela Karlstad. De är välkommna som vilken gäst som helst. förutsatt att de sköter sig. Dock inte med supporter kläder och dyl. undantaget är att ett LITET bröst emblem som är ok, hos oss och övriga restauranger/ krogar i Karlstad ( tänk lyle & scotts fågel storlek)
Den som påstår något annat ljuger.

Ang Pixation numera Bnw studios ekonomi så kan jag svara följande.

Ekonomin i bolagt har vart otroligt pressad, och jobben som vi tidigare haft som ordinare "kundstock" har trillat av en efter en då intresset hos mig och staffan har vart lågt pga mycket andra projekt.

Sen har vi ju huset i Segerstad, så kan jag bara säga att huset köptes som en investering / projekt och varken jag eller min kompanjon bor där, huset inte ens är färdigställt.


Gällande vart exakt jag bor, så tycker jag säkert precis som ni tycker, att det är privat.

Anledningen till att tidigare ägare på Score sålde var att de gått vidare till nya projekt och ledsnat på verksamheten efter drygt 10år. Inte jätte konstigt enl mig.

Ni som har fler frågor är hjärtligt välkommna in på Score för vidare disskution, jag är där i princip varje dag.

// Peter Berg

Tänk om vi inte vågar komma dit då

Mycket säkrare att diskutera på nätet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback