Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-30, 10:13
  #1
Medlem
Med risk för detta inte ska bli "tyck synd om mig och skaffa ett jobb"

Lite om min bakgrund är man är 22 år gammal , haft problem under från 10-18 årsåldern då man vart vräkt med min egen mamma tror det var 98-99 och fick bo på familjehem under 1 års tid sedan 00-01 hamnade man på ett ställe som hette Linggården i hökarängen som var ett behandlingshem och fick lära mig det ena och det andra. vid slutet av 02 fick jag flytta tillbaka "hem" till västerhaninge sen vid 03-04 fick man sin andra volta på lövsta skolhem fick Lvu för man sket i skolan och för man aldrig var hemma. vilket hem ? En liten 1a på 23 kvm då var det 3 personer på denna lilla ytan då mamma fick en unge till under 01- . Men åter till lövsta skolhem så fick man sitta inlåst 24/7 men även kränkningar från personal och elever och rymde efter 2 månder och bodde hos bekanta under 1 års tid man va efterlyst av polis/socialtjänst tills dom kom att ta bort mitt lvu då det kosta 2500 kr/dag .

Nu 16 år utan någonstans att bo så hade min mamma flytta till norra sidan av stockholm och bodde på fosterhem till dagen man fyllde 18 men under 06 hände något som förändra livet för mig då vår mamma omkom i en bilolycka då fick min lillasyster flytta runt i hela Sverige medans jag satt på fosterhem i helenelund och en dag får jag hem ett brev om att jag och syrran får dela på 1.2 miljoner kr som jag skulle få ut när jag fyllde 18 år sagt och gjort gjorde jag en roadtrip i hela sverige men fastnade i västra götaland då man träffade tjej och bodde med henne i nästan 4 underbara år.....trodde man

Nu till topic

Nu så fick man reda hon var otrogen med en kollega till henne och hade pågått under lång tid ( 1 år ca) så jag fick reda på det under själva julafton precis innan skulle på fest så vart sänkt då hon sa " du ska vara väck härifrån när jag kommer hem" så man satt och grät fram till morgonen då hon kom hem och hon skrek "VAFAN ÄR DU INTE BORTA FÖR " Så hon ringde polisen som körde mig till tågstation i falköping utan att kolla om man hade pengar eller något så ringde vännerna i närheten och dom stog på hennes sida och tyckte man kunde fara åt helvete då mitt ex sagt man utnyttjat och misshandlat henne så tog tåget till göteborg och på hotell till nästa dag då kontakta jag socialjouren och svaret dom sa var " du är inte skriven här så vi kan tyvärr inte hjälpa dig men vi kan ordna biljett till senast kända adress dvs stockholm så åkt hit och tagit kontakt med sollentuna kommun då jag var skriven här men efter man drog så är man inte skriven här eller någonstans . så har ingenstans att ta vägen alls . dom senaste nätterna har man bott på billiga hotell men börjar sina i plånboken då man endast har 400 kr kvar

så min fråga vart ska vända sig ? va kan man göra i stockhom som hemlös? visst jag söker jobb här nu men det ordnar inte bostad

Någon trevlig fb:are som har tips eller kanske vill hjälpa en?
Citera
2011-12-30, 10:16
  #2
Medlem
C8H11Ns avatar
Brukar du droger?
Citera
2011-12-30, 10:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Brukar du droger?
Nej . Aldrig testat och kommer aldrig göra det , håller mig till nikotin och alkohol
Citera
2011-12-30, 10:32
  #4
Medlem
Du har inget att förlora. Råna ditt ex, använd pengarna du tjänar av det till en startbudget i ett kriminellt liv.
Citera
2011-12-30, 10:37
  #5
Medlem
G13Hazes avatar
Som hemlös är det väl härbergen och tunnelbanan och trapphus som gäller för sömn, offentliga toaletter är vanliga sovställen också. Satsa på att få hjälp av socialtjänsten/stadsdelsförvaltningen du står skriven på, de lär vara hårda och ställa stora krav på dig, men det borde vara ditt största hopp för att reda ut ditt liv, du som inte använder droger borde ha lättare att få hjälp av socialen.
Citera
2011-12-30, 10:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Du har inget att förlora. Råna ditt ex, använd pengarna du tjänar av det till en startbudget i ett kriminellt liv.

Hade det funnits nåt av värde så. Hon har jobb som teleförsäljare och drar in 9000-12000 kr i månden så hon har inte gott om pengar. brände själv 500.000 kr på 4.5 år. kläder,bil,uppehälle och lite resor så vet att man inte slösar i onödan

Tyvärr har hon rätten på sin sida med sambolagen av allt man köpt tillsammans så är jag glad man får 20%
Citera
2011-12-30, 10:45
  #7
Medlem
Använde du 600 000 kr till att åka runt Sverige? Eller vad tog alla pengar vägen?
Citera
2011-12-30, 10:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pakkaman
Använde du 600 000 kr till att åka runt Sverige? Eller vad tog alla pengar vägen?

Han skrev ju nyss kläder, bil och resor.
Fast TS skriver att han brände 500.000kr på 4,5 år och vet att man inte slösar i onödan! Jag tycker det låter som ett jävla slöseri. Du borde skaffat ett jobb och sparat lite pengar...men men, inte mycket att göra åt nu. Du kan ju börja med att skriva dig i kommunen du befinner dig i.. så du iaf har chans till lite hjälp
Citera
2011-12-30, 10:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Som hemlös är det väl härbergen och tunnelbanan och trapphus som gäller för sömn, offentliga toaletter är vanliga sovställen också. Satsa på att få hjälp av socialtjänsten/stadsdelsförvaltningen du står skriven på, de lär vara hårda och ställa stora krav på dig, men det borde vara ditt största hopp för att reda ut ditt liv, du som inte använder droger borde ha lättare att få hjälp av socialen.

Hade aldrig hållt o sova på en toalett moralen är högre. från att ha haft allt till inget gick jäkligt fort.
Varit i kontakt med socialtjänst redan men då man inte har någon adress faller man mellan stolarna



länk va som kommer upp när man gör en sökning på mig
__________________
Senast redigerad av ExtemeTattoo 2011-12-30 kl. 11:04.
Citera
2011-12-30, 11:00
  #10
Medlem
tuffkatts avatar
Begå brott (helst något lite mindre) och försök sedan hamna på arresten hos polisen. Då får du iallfall vara inomhus, med mat, dryck och säng.
Citera
2011-12-30, 11:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pakkaman
Använde du 600 000 kr till att åka runt Sverige? Eller vad tog alla pengar vägen?


Nej nej . köpte en skogsbil för 10 000

sen hyra,mat,kläder m m runt 8-9000 kr i månaden sen räkna på 4.5 år inte mkt nöjespengar om du räknar.
Citera
2011-12-30, 11:13
  #12
Medlem
Ilerras avatar
Vill du inte begå hämnd mot ditt ex? Brukar vara lättare att fortsätta i livet då. Blir du haffad så får du åtminstone sitta i en varm cell ett tag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback