Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-05-06, 12:25
  #13
Medlem
Rebekah84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock-Mars
Om man vill åt morfin utan att köpa av en langare så är väl Dolcontin det bästa sättet? Eller finns det bättre?

Om man nu vill ta Dolcontin och aldrig har tagit någon drog förut, vad är en bra "börja med"-dos? Är det typ 5 mg, 10 mg (Dolcontin innehåller 75 % morfin)?

Inga "nej gör det inte, du kommer ångra dig"-svar här. Jag vill ha svar på mina frågor!

Vill verkligen varna dig för att gå efter de rekommendationer du fått här på FB.
Vilken dos du ska börja med beror helt på HUR du tänkt inta dolcontinet, dvs. käka hela, krossa & käka, IV, eller såkallad rövpanna.

Jag har ganska hög tolerans då jag käkat dolcontin dagligen sedan 2002 ungefär.
Dock har jag svält mina tbl hela, några dagar i veckan har jag krossat dem för att få nodda.
Igår kväll gjorde jag en såkallad rövpanna, tänkte mig inte för körde de doser jag ju var van vid.
Är glad att jag lever idag kan jag säga.

Så för att få svar på din fråga måste du tala om HUR du tänkt inta dem.
2017-12-07, 18:46
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock-Mars
Om man vill åt morfin utan att köpa av en langare så är väl Dolcontin det bästa sättet? Eller finns det bättre?

Om man nu vill ta Dolcontin och aldrig har tagit någon drog förut, vad är en bra "börja med"-dos? Är det typ 5 mg, 10 mg (Dolcontin innehåller 75 % morfin)?

Inga "nej gör det inte, du kommer ångra dig"-svar här. Jag vill ha svar på mina frågor!

Ok, då får du i stället ett "tro inte på någon här, för du kommer inte att hinna ångra dig".

Enligt fass är en dödlig dos för en vuxen utan tolerans ungefär 120-200mg om man tar det oralt. Det kan vara mycket mycket mindre om man tar det på vissa andra sätt och nyckelordet här är "ungefär". Som andra redan har påpekat så skiljer sig just opiatdosering otroligt mycket från person till person. Jag har missbrukat fentanyl som är mycket starkare och i mycket högre doser i åratal. I går tog jag 20mg dolcontin oralt och kunde inte ta mig hem utan att krypa halva vägen.

Sätter du i dig 100mg som någon här föreslog på norska kan du dö direkt. Det kan du göra på 50mg också om du har otur. Och blandar du med även små mängder alkohol, lugnande, etc så är det ren rysk roulette redan vid låga doser om du aldrig testat förr.

Här är ett knep jag brukar använda i stället för att lyssna på idioter på nåt nätforum: Slå upp i fass vad en normal inledande dos är vid normal användning av medicinen och så tripplar du det och sen känner du dig fram därifrån på egen hand.

I detta fall är det 10 mg per dostillfälle (5mg tabletterna är till för äldre, barn och folk med brist på cytokrom-enzymer i levern). Så grattis till alla er som föreslagit att börja med 30mg, ni är officiellt inte dumma i huvudet som resten av den här tråden!
2017-12-07, 19:25
  #15
Moderator
Morfar-52s avatar
5 år gammal tråd, (FB) Den stora tråden om Morfin (morfin meda, dolcontin etc) /låst
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback