2011-12-30, 00:17
Medlem
Adobes avatar
För cirka 20 minuter sedan satt jag på en hemsida och höll på kolla efter länkar med hjälp av Tamper Data som jag har till FireFox som plugin, medans lyssnade jag på en låt.
Helt plötsligt börjar låten lagga och sedan laggar musen och allt upp, ljudet hakar upp sig på något sätt och jag verkar inte komma någon vart. Så jag stänger av min laptop på on/off knappen.
Det är en HP laptop med Windows 7 64-bit.

När jag sedan slår på datorn så blir det svart på ett ställe där det egentligen ska ladda, sedan kommer Välkommen rutan upp och det ser ut som det ska, sedan blir det svart igen i några sekunder. Sedan startas det och vad fan ser jag? Windows har blivit skitful!
Inte nog med det, när jag provar öppna en ljudfil får jag följande error:
"Den här filen är inte kopplad till något program för att utföra åtgärden. Installera ett program eller skapa en association i kontrollpanelsobjektet Standardprogram om det redan finns ett program installerat."

Provat gått in på kontrollpanelen och sedan på systemåterställning.. men det står att jag inte har någon systemåterställningspunkt.. fail

Vad fan ska jag göra? Vet inte vad som har hänt.
Printscreen: http://i41.tinypic.com/2luq9s7.jpg

Även när jag skriver detta så laggar det till ibland. Laggade otroligt mycket när jag skrev ett PM till en kille just innan jag började skriva detta inlägg..

[edit]
jag har lyckats få tillbaka utseendet på windows 7 nu.. men en jävla massa saker har förändrats!

[EDIT#2]
Skulle bli glad om någon kunde hjälpa mig med detta.

1. Fixa tillbaka ikoner i start menyn, såsom MSN, FireFox och chrome iallafall.. den är helt tom nu. Bild på det:
http://piclair.com/8aox7

2. När jag högerklickar på en fil och går på öppna med, så kan jag välja vad för program den ska öppna med, samt kryssa i att den alltid ska öppna med detta program.. men det fungerar inte, den ändrar inte det. Så måste ALLTID göra detta för att ens öppna en låt eller något liknande.
Senast redigerad av Adobe 2011-12-30 kl. 00:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in