Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-30, 00:04
  #1
Medlem
lizzzys avatar
Fått svar I guess!
__________________
Senast redigerad av lizzzy 2011-12-30 kl. 00:40.
Citera
2011-12-30, 00:08
  #2
Medlem
Myndigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizzzy
Ni behöver väl inte massa bakgrundsfakta egentligen...jag känner bara att mitt liv är ett enda stort dilemma just nu och jag är barnsligt omogen som inte kan fatta egna beslut.
Har varit tillsammans med min pojkvän ett bra tag nu, han är HELA MIN VÄRLD, vi snackar inte "gulligull pusss o kjam" förhållande på facebook, utan bara världens soulmate som jag kan berätta verkligen allt för (och vi knullar).
Problemet är att jag är en sådan tjej som är ett svin. Jag blir så trött på vårt vardagsliv och alla de saker vi gör om och om igen och vi gör aldrig någonting nytt. Jaha, varför gör vi inget nytt då tänker ni, hittar på nya saker. Jo, för det fungerar ju inte. Vi är fast i en veva som vi inte tar oss ur och det är bara jag som stör på mig detta.
Jag är så otroligt sjukt sugen på någon annan, någon annans kropp, någon annans kuk...samtidigt som mitt stabila liv kretsar kring honom. Jag har varit otrogen innan, det stillade min hunger men nu blir jag sådär äckligt tänd på annat igen.
Han är tyvärr rätt unexperienced i förhållanden och har inte så mycket att komma med egentligen. Han är bara så jävla snäll och förlåter mig för allt jag gör, och jag fortsätter sträva efter någon annan.
Vad är det för fel på mig? Säg inte att jag ska dumpa honom, jag kan inte tänka mig ett liv utan honom, trofan att det är en kliché men det ÄR så. Men samtidigt så behöver jag få något nytt, och tyvärr är ett öppet förhållande inget att snacka om.
De flesta polarna säger "jaaamen vill du verkligen binda dig så tidigt yada yada" . Jag vet inte. Jag vettefan vad jag vill, identitetskrisen slår till igen.
Hur får jag reda på vad jag vill? Någon i samma sits?



Du borde inte dumpa honom. Han borde ha dumpat dig för längesen!

men för att försöka hjälpa dig, så är det väl att ta en paus helt enkelt. Inte göra slut paus, utan inte träffas, inte höras eller så på nån vecka. Då har du tid på dig att fundera över vad du egentligen vill. Saknar du honom då? bra, då går du tillbaka till honom.

Och för guds skull, du fattar väl att det är jobbigt för honom att inte veta om du vill ha honom eller inte. Ta ett beslut för HANS skull.
Citera
2011-12-30, 00:10
  #3
Medlem
CitizenErazeds avatar
Är väl inte direkt i samma sits, men har erfarenhet av ett tidigt långvarande förhållande.
Och som du beskriver så älskar du honom väldigt mycket, och då känns det ju så sjukt onödigt att pajja något fint bara för att du är kåt för stunden.
Ta dig i kragen och försök skärpa dig, i dina tankar och agerande, nästan som att sluta röka.
För i slutändan tror ja nog ett långt förhållande är något som kommer gynna dig mer i längden än att få lite kuk för dina tillfälliga lustar

Lycka till / C.E
Citera
2011-12-30, 00:10
  #4
Medlem
lizzzys avatar
Ja, glömde nämna det. Han är verkligen..mentalt handikappad när det gäller sådant här. Han förstår inte problemet och för honom är allting frid och fröjd. Jag är hans första, antar att det förklarar lite. För honom finns inget göra slut osv osv. Jag vet bara inte hur jag ska förklara.
Citera
2011-12-30, 00:11
  #5
Medlem
lizzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitizenErazed
Är väl inte direkt i samma sits, men har erfarenhet av ett tidigt långvarande förhållande.
Och som du beskriver så älskar du honom väldigt mycket, och då känns det ju så sjukt onödigt att pajja något fint bara för att du är kåt för stunden.
Ta dig i kragen och försök skärpa dig, i dina tankar och agerande, nästan som att sluta röka.
För i slutändan tror ja nog ett långt förhållande är något som kommer gynna dig mer i längden än att få lite kuk för dina tillfälliga lustar

Lycka till / C.E

Låter mycket vettigt. Tyvärr stämmer liknelsen med att sluta röka; impossibru.
Men tack!
Citera
2011-12-30, 00:11
  #6
Medlem
svinelinas avatar
Du kanske trots allt mår bättre av lite singelliv ett tag,knulla runt o lev livet,den man tror är rätt och inte klarar sig utan,är kanske inte rätt ändå..tänk lite,ärligast mot killen och dig gör slut o lev livet.
Citera
2011-12-30, 00:12
  #7
Medlem
brutefishs avatar
trök. du vill knulla runt men ha kvar din bas "för att du älskar honom"? omogen, ja det var fan rätta ordet.

i livet får man göra val. du har ju i stort sett redan gjort ditt. låt honom flyga och träffa någon som verkligen vill ha honom.
Citera
2011-12-30, 00:14
  #8
Medlem
KallePaHedens avatar
Men är du säker på att han inte känner samma som dig då? Han kanske är sugen på ny fitta med?

Kan ni inte prata om det och typ styra upp en trekant/fyrkant?

Jag vet hur du menar.... Lever i ett förhållande med. Sen länge. Och jag tror att vi båda vet att vi inte vill leva hela livet med samma kuk/fitta, vilket öppnat oss för diskussioner om lösningar.

Otrohet är bara idiotiskt om du vill leva ett ärligt och hälsosamt förhållande med denna kille, så börja ta upp diskussionen kring en trekant? Om han är anti trekant med en till kille, så kom med förslaget att ni börjar med en trekan med en till tjej, sen kan ni också ha en med en till kille...

Man kan ju inte både ha kakan och äta den.... så mitt förslag är att du pratar med din kille om det. Ska ni trots allt hålla ihop under en längre tid så är ju kommunikation a och o.... Eller?
Citera
2011-12-30, 00:16
  #9
Medlem
lizzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePaHeden
Men är du säker på att han inte känner samma som dig då? Han kanske är sugen på ny fitta med?

Kan ni inte prata om det och typ styra upp en trekant/fyrkant?

Jag vet hur du menar.... Lever i ett förhållande med. Sen länge. Och jag tror att vi båda vet att vi inte vill leva hela livet med samma kuk/fitta, vilket öppnat oss för diskussioner om lösningar.

Otrohet är bara idiotiskt om du vill leva ett ärligt och hälsosamt förhållande med denna kille, så börja ta upp diskussionen kring en trekant? Om han är anti trekant med en till kille, så kom med förslaget att ni börjar med en trekan med en till tjej, sen kan ni också ha en med en till kille...

Man kan ju inte både ha kakan och äta den.... så mitt förslag är att du pratar med din kille om det. Ska ni trots allt hålla ihop under en längre tid så är ju kommunikation a och o.... Eller?


Han vill inte! Det är helt sjukt, han vill inte ha annan fitta. Jag har tagit upp detta x antal gånger, "jag får leka av mig med en snubbe och du får leka av dig med en tjej - done". Men han vill inte. Och jag menar..det anser jag vara mest värdigt, att båda får göra samma sak.
Citera
2011-12-30, 00:22
  #10
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizzzy
Han vill inte! Det är helt sjukt, han vill inte ha annan fitta.


Kan bero på att han något som kallas moral.

Du vet att det är 18-årsgräns som gäller här va?
__________________
Senast redigerad av portnoy 2011-12-30 kl. 00:24.
Citera
2011-12-30, 00:26
  #11
Medlem
lizzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Kan bero på att han något som kallas moral.

Du vet att det är 18-årsgräns som gäller här va?


Fullt medveten om detta. Däremot kan jag inte låta bli att påpeka moralen bland de flesta, hade jag varit kille och velat ha lite ny fitta men samtidigt älskat min brud, så hade det varit så mycket mer okej för mig att leka av mig. Men så fort jag som tjej letar annan kuk så blir jag världens hora.
Citera
2011-12-30, 00:30
  #12
Medlem
KallePaHedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizzzy
Han vill inte! Det är helt sjukt, han vill inte ha annan fitta. Jag har tagit upp detta x antal gånger, "jag får leka av mig med en snubbe och du får leka av dig med en tjej - done". Men han vill inte. Och jag menar..det anser jag vara mest värdigt, att båda får göra samma sak.

Jag vet inte hur gammal du är, men du får kanske fundera om det är rätt kille du är med då...

Och du kanske ska fundera på om du verkligen ska vara låst till en och samma kille med...du verkar inte ha "legat av dig" än... Vad är det med ny kuk som är så intressant då? Tillfredsställer inte din kille dig? Mycket med att vilja ligga med nytt folk har också med bekräftelsebehovet att göra...tillfredsställs det inte hemma?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback