Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-29, 18:31
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezone
Dom kallar in förstärkning om du försöker smita och tar dig ändå, det är bättre att stanna och ta böterna som en man Snuten kollar också reg numret på bilen och du kommer bli av med körkortet om dom tar dig när du smiter.

Har du planer? (bankrån, rymmning...)

Närå, sitter bara å grubblar I värsta fall att smita från en fortkörningsböter (ja, jag vet att det knappast är värt det)

Men skulle det funka om man lyckas göra någon slags actionfilm sladd (eller bara en slags u-sväng?) så mans slipper förstärkningen samt att polisbilen inte hinner med? Vad tror ni?
Citera
2011-12-29, 18:43
  #14
Medlem
PreaCs avatar
Du ska röra dig i trafikerade områden, då jagar de dig aldrig. På motorvägar kör de efter dig så långt och snabbt de känner för.
Citera
2011-12-29, 19:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreaC
Du ska röra dig i trafikerade områden, då jagar de dig aldrig. På motorvägar kör de efter dig så långt och snabbt de känner för.

Är det någon regel/rutin de har?
Hur definierar du aldrig?
Citera
2011-12-29, 19:38
  #16
Medlem
Napis avatar
Polisen måste ta hänsyn till resten av folket som kan bli skadade av att en del idioter kör vårdslöst för att komma undan. Kör du in i ett bostadsområde så lär dom avbryta jakten väldigt fort. och dom kan följa efter i princip varsomhelst beroendes på risk för omgivningen. Men fråga dig själv om det va värt det sen när du har haft någons mamma, pappa, syster, bror, barn, hund studsandes mot framrutan.
Citera
2011-12-29, 19:54
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blopp22
Har några frågor gällande att köra ifrån polis.
1. När ger polisen upp om de ska ta fast en fortkörare, ger de upp om man gasar på till ex. 200 km/h?
2. Hur mycket får polisen göra mot MC och mopedförare, med/utan hjälm, i höga och låga farter?
3. Kan man köra ifrån polisen på en rak motorväg genom att bara trycka gasen i botten eller bör man hitta en avfart och "gömma" bilen?
4. Brukar de kalla in "förstärkning"?
5. Är det någon som har testat att sladda/svänga runt och möta de i motsatt färdriktning, kan det funka?
6. Är bilen (ex. motorstyrka) viktigt? Blir det väsentligt mycket lättare om man har ex. en BMW M5?
(BMW M5: 507HP, 0-100 på 4,7 s, toppar runt 320 utan spärr)

Någon som vill berätta om ni lyckats köra ifrån polisen eller misslyckats?
Slutligen vet någon ett ungefärligt straff om man smiter och blir tagen?
Det handlar inte om vilken bil du har, utan hur kompetent du är bakom ratten.
En skicklig förare kan köra ifrån polisen med en skrotig 740.
Citera
2011-12-29, 19:58
  #18
Medlem
cschrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blopp22
Har några frågor gällande att köra ifrån polis.
1. När ger polisen upp om de ska ta fast en fortkörare, ger de upp om man gasar på till ex. 200 km/h?
2. Hur mycket får polisen göra mot MC och mopedförare, med/utan hjälm, i höga och låga farter?
3. Kan man köra ifrån polisen på en rak motorväg genom att bara trycka gasen i botten eller bör man hitta en avfart och "gömma" bilen?
4. Brukar de kalla in "förstärkning"?
5. Är det någon som har testat att sladda/svänga runt och möta de i motsatt färdriktning, kan det funka?
6. Är bilen (ex. motorstyrka) viktigt? Blir det väsentligt mycket lättare om man har ex. en BMW M5?
(BMW M5: 507HP, 0-100 på 4,7 s, toppar runt 320 utan spärr)

Någon som vill berätta om ni lyckats köra ifrån polisen eller misslyckats?
Slutligen vet någon ett ungefärligt straff om man smiter och blir tagen?
Har fått snutjag två gånger, första gången insåg jag att det inte skulle funka att komma undan, andra gången kom jag undan.

1. De brukar oftast bli tillsagda att sluta jaga när de passerar 200, finns dock många som säkert fortsätter.
2. Utan hjälm får de inte jaga tror jag.
3. Har du en, som du nämnde, M5a så räcker det nog med att trycka fullt och hålla det så länge du kan, annars är det bra att köra ut på småvägar som du känner till.
4. Om du inte stannar, ja.
5. Då bör du ligga jävligt lång framför snuten så att de inte ser dig vända runt.
6. Jag har lyckats smita i en 945 med 250-280hk, men självklart är det lättare om du har en bil med bra prestanda och väghållning.

Spana även in Ghost Rider 5 (tror jag) där det körs Subaru med både bilar och helikoptrar, det kan du ta lite lärdom av.

Att dom ser din regskylt gör inget såvida de inte tar dig på bar gärning, de måste ha bevis för att det är du som kört bilen.

Lycka till TS
Citera
2011-12-29, 20:31
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hur då? Det var inte för att din bekant hade gjort något fel och sedan körde fortare än h*n klarade av?
Visst är det tråkigt när sådant händer, men skyll för fan inte på polisen!

Jomen såhär säger dem hela tiden. Det är ju logiskt om du tänker efter. Pelle har nyss dragit en lina och ska ut och köra bitchen till festen. Nämen titta där står polisen och vinkar shit jag gasar på tänker Pelle. Polisen efter givetvis mordlystna som dem är!! Men vänta nu Pelle är ju inte världens bästa förare särskillt inte i pappas tjänstebil och krocken är ett faktum... Bitchen dog men Pelle klarade sig som nu gråter ut i aftonbladet "Polisen dödade min flickvän".



Vi har hört det förr och vi kommer höra det igen och igen och igen.
Citera
2011-12-29, 20:44
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stene1
Jomen såhär säger dem hela tiden. Det är ju logiskt om du tänker efter. Pelle har nyss dragit en lina och ska ut och köra bitchen till festen. Nämen titta där står polisen och vinkar shit jag gasar på tänker Pelle. Polisen efter givetvis mordlystna som dem är!! Men vänta nu Pelle är ju inte världens bästa förare särskillt inte i pappas tjänstebil och krocken är ett faktum... Bitchen dog men Pelle klarade sig som nu gråter ut i aftonbladet "Polisen dödade min flickvän".



Vi har hört det förr och vi kommer höra det igen och igen och igen.

Blir säkert en femsidorsartikel!
Citera
2011-12-29, 20:53
  #21
Medlem
Självklart så beror mkt vad för slags fordon man har,men personen mellan sätet och ratten
ska kunna hantera fordonet rätt också.Annars blir det till att krama ett träd,räcke eller dyligt i sämsta fall.
Citera
2011-12-29, 21:30
  #22
Medlem
District9s avatar
Du kan glömma att köra ifrån polisen i under 240 km timmen på motorvägen. Du kan också glömma att köra ifrån dom med en bil som har under 300 hästar.

Det viktigaste är ju dina köregenskaper. Har du inte mycket erfarenhet med bilen och på vägen du håller på att köra är det kört! Super viktigt att du känner till varje gup, ojämnhet kurva osv på en väg du kör på som en galning.

Kör du på en helt okänd väg så är du ganska toasted. Lita på mig, vägarna är helt annorlunda i 100 km timmen och 200 km timmen. Bilen hoppar verkligen och det är lätt att bilen blir airborn. DU VILL VERKLIGEN INTE VARA STRESSAD + AIRBORN på en kurva haha.

Men som sagt, VÄLDIGT VÄLDIGT svår att köra ifrån polisen om du inte känner till vägarna bra och inte har en bra bil som du är van vid.
__________________
Senast redigerad av District9 2011-12-29 kl. 21:32.
Citera
2011-12-29, 21:35
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezone
Dom kallar in förstärkning om du försöker smita och tar dig ändå, det är bättre att stanna och ta böterna som en man Snuten kollar också reg numret på bilen och du kommer bli av med körkortet om dom tar dig när du smiter.

Har du planer? (bankrån, rymmning...)

Ja, dom tar numret om dom har möjlighet. Men man måste bli tagen på bar gärning för att dom ska kunna ta fast en. Om man lyckas smita så är det bara att neka om dom ringer. Beprövat av många.
Citera
2011-12-29, 22:09
  #24
Medlem
cDk123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SN4FU
1. De ska ge upp vid 200 iaf vad jag hört, men det gör de oftast inte och de är förvånansvärt bra förare
2. De ska inte jaga men det gör de ibland ändå, en bekant dog för att de jagade honom

1. Finns inga bestämda regler om en specifik hastighet, en avkastad hjälm eller whatever. Varje tillfälle är unikt och det avgörs från fall till fall om det är motiverat att fortsätta jakten. Hänsyn tas primärt till allmänhetens välmående.

2. Nej din bekant dog inte för att polisen jagade honom. Han dog för att han var dum och försökte fly från polisen. Han körde ihjäl sig, polisen körde inte ihjäl honom. Fult att skuldbelägga polisen för sånt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback