Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-03, 21:20
  #541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
SIBA har en sidoverksamhet där pengarna dras in istället, som heter Resurs bank. Gör er själva en tjänst och skaffa aldrig något kort där.

Ta inte emot något heller då de skickar ut kort som inte är beställda, till gamla kunder som handlat på kredit för flera år sedan.

Godmorgon ''
Citera
2012-09-06, 13:39
  #542
Medlem
keysters avatar
Fick idag ett försäkringserbjudande på en digitalkamera jag köpte där 2009 som jag lämnade tillbaka inom en vecka eftersom den sög
Citera
2012-09-06, 22:29
  #543
Medlem
trattfans avatar
SIBA - Provision?

Tjenare!
Enligt min kompis så kan han få 200-250kr i provision på 1 vara han säljer.
Jag som jobbar på Elgiganten tycker det verkar rätt orimligt men han säger att det är så.

Kan någon säljare som jobbar på siba dementera detta? Eller bekräfta!
Citera
2012-09-06, 22:41
  #544
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tjenare!
Enligt min kompis så kan han få 200-250kr i provision på 1 vara han säljer.
Jag som jobbar på Elgiganten tycker det verkar rätt orimligt men han säger att det är så.

Kan någon säljare som jobbar på siba dementera detta? Eller bekräfta!

Beror väl på varans pris? Säljer han en platt-tv för 50k så låter det riktigt dåligt, får han å andra sidan 250 kronor i provision för en skrivarkabel som kostar 75 kronor så är det bara att gratulera
Citera
2012-09-06, 22:52
  #545
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Beror väl på varans pris? Säljer han en platt-tv för 50k så låter det riktigt dåligt, får han å andra sidan 250 kronor i provision för en skrivarkabel som kostar 75 kronor så är det bara att gratulera
Jojo men i dagens läge så tjänar man knappt något på tvapparater
Citera
2012-09-06, 23:06
  #546
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Jojo men i dagens läge så tjänar man knappt något på tvapparater

Säljer man en plattv för 50k och företaget tjänar mindre än 250 kronor så skall man lägga ner verksamheten
Citera
2012-09-06, 23:13
  #547
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Säljer man en plattv för 50k och företaget tjänar mindre än 250 kronor så skall man lägga ner verksamheten
Vi sålde en tv för 30k förra veckan där vi backa 1000kr+

Men kör på topic nu! Kan någon säljare på siba svara
Citera
2012-09-06, 23:21
  #548
Medlem
canterburys avatar
ni har väl rätt ok kickar på era tjänster? klart för start o sånt... antar du jobbar på data inom eg, det är väl där man kan göra bonus? Tele borde väl med ha nåt. Har jag rätt? nej från en säker men ändå osäker källa är bonussystemet bortreglerat via netonnet, marginalerna finns inte i bonussystemet du får sälja mycket mer för att få nåt inom siba. ungefär som tryggorna. Dessutom så har ju alla företag bonus om de går bra, o dit hör inte fabians dödsskrik. Siba is next to go out in a flame of glory.
Citera
2012-09-06, 23:24
  #549
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Vi sålde en tv för 30k förra veckan där vi backa 1000kr+

Men kör på topic nu! Kan någon säljare på siba svara

Och du garvar åt det? I förlängningen blir du arbetslös om det fortgår, det är du medveten om va? Dessutom tvivlar jag starkt på att det stämmer, företag säljer inte med förlust såvida inte det är riktig kris och man behöver tömma lagren på utgående modeller eller liknande.
Citera
2012-09-06, 23:40
  #550
Medlem
canterburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Och du garvar åt det? I förlängningen blir du arbetslös om det fortgår, det är du medveten om va? Dessutom tvivlar jag starkt på att det stämmer, företag säljer inte med förlust såvida inte det är riktig kris och man behöver tömma lagren på utgående modeller eller liknande.


det roliga är att alla företagen har ungefär samma utbildning, samma inställning men olika kulturer. unisont är dock "ta alla sälj". Då får inte konkurrenten säljet, vilket innebär marknadsdelar och att de inte tjänar några pengar. MEN!!!! Om man nu tappar en 1000 kr på en teve är det då inte bättre att låta konkurrenten ta det tappet? Då "tjänar" man ju 2000 kr egentligen. Speciellt som det handlar om lånade pengar de stora elektronik bolagen använder för att finansiera tex en tv de köper av tillverkade för att sälja till slutkonsument. Därav tickande bomber på lagerhyllor med lagervärde o avskrivningsvärde m.m
Citera
2012-09-06, 23:41
  #551
Medlem
canterburys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tjenare!
Enligt min kompis så kan han få 200-250kr i provision på 1 vara han säljer.
Jag som jobbar på Elgiganten tycker det verkar rätt orimligt men han säger att det är så.

Kan någon säljare som jobbar på siba dementera detta? Eller bekräfta!



btw skulle de stämma skulle de ha bra lön eller ett antagande om låg ingångslön.
Citera
2012-09-06, 23:43
  #552
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canterbury
det roliga är att alla företagen har ungefär samma utbildning, samma inställning men olika kulturer. unisont är dock "ta alla sälj". Då får inte konkurrenten säljet, vilket innebär marknadsdelar och att de inte tjänar några pengar. MEN!!!! Om man nu tappar en 1000 kr på en teve är det då inte bättre att låta konkurrenten ta det tappet? Då "tjänar" man ju 2000 kr egentligen. Speciellt som det handlar om lånade pengar de stora elektronik bolagen använder för att finansiera tex en tv de köper av tillverkade för att sälja till slutkonsument. Därav tickande bomber på lagerhyllor med lagervärde o avskrivningsvärde m.m

Tyvärr tjänar elektronikladorna på att sälja apparaten med förlust förutsatt att kunden tar tv'n på avbetalning. Riktigt sjuk utveckling.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback