Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-28, 17:39
  #1
Medlem
Vet verkligen inte om jag lägger tråden rätt, hoppas det.

Jag har en killkompis som är 2 år äldre än mig. (20)
Vi har känt varandra sedan barnsben(Så länge jag kan minnas.)..

Jag har träffat han 3-4 gånger i veckan de sista 3 åren åtminstone, vi har haft kul och gjort allt möjligt..
Men sista tiden finns jag inte, han svarar inte när jag ringer. (Men när jag är en med andra kompisar och ringer från telefonen så svarar han..)

Får inget svar via sms,skype,facebook,msn eller IRL för den delen.. (Dörren öppnas inte när jag går dit.)
De gånger jag har pratat med honom om att han skiter i saker han lovat att göra, (lämna tillbaka saker, resa utomlands.).. Så byter han fort ämne/går därifrån.

Nu är det såhär att jag jättegärna vill ha kvar honom som kompis... Men bör jag glömma/fortsätta?
Tips och trix från alla håll och synvinklar är enormt uppskattande.
(Ska förövrigt på samma ställe på nyår, så funderar att snacka med han då tidig kväll.)
Citera
2011-12-28, 17:43
  #2
Medlem
Napis avatar
Du gör nog bäst i att glömma. Verkar inte vara nån riktig vän endå.
Citera
2011-12-28, 17:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Du gör nog bäst i att glömma. Verkar inte vara nån riktig vän endå.
Jo jag känner detsamma.. Jag har 2 problem här också..

1. Vi umgås i samma krets av människor (4-5 stycken), så slutar jag vara med honom måste jag ändå träffa honom.

2. När jag väl träffar honom sista tiden funkar allt hur bra som helst.
Citera
2011-12-28, 17:56
  #4
Medlem
Maxthons avatar
Har ni haft sex?
Citera
2011-12-28, 18:52
  #5
Medlem
loxots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxthon
Har ni haft sex?

Skulle precis fråga det. Låter ju som att de har haft det, och att han har kört en "pumpa - dumpa"
Citera
2011-12-28, 18:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fq5F17
Vet verkligen inte om jag lägger tråden rätt, hoppas det.

Jag har en killkompis som är 2 år äldre än mig. (20)
Vi har känt varandra sedan barnsben(Så länge jag kan minnas.)..

Jag har träffat han 3-4 gånger i veckan de sista 3 åren åtminstone, vi har haft kul och gjort allt möjligt..
Men sista tiden finns jag inte, han svarar inte när jag ringer. (Men när jag är en med andra kompisar och ringer från telefonen så svarar han..)

Får inget svar via sms,skype,facebook,msn eller IRL för den delen.. (Dörren öppnas inte när jag går dit.)
De gånger jag har pratat med honom om att han skiter i saker han lovat att göra, (lämna tillbaka saker, resa utomlands.).. Så byter han fort ämne/går därifrån.

Nu är det såhär att jag jättegärna vill ha kvar honom som kompis... Men bör jag glömma/fortsätta?
Tips och trix från alla håll och synvinklar är enormt uppskattande.
(Ska förövrigt på samma ställe på nyår, så funderar att snacka med han då tidig kväll.)


Avvakta! Det löser sig säkert.. Du får nog reda på anledningen om ett tag..
Svinigt av honom men du vill ha kvar honom som vän så värt att vänta då antar jag..
Citera
2011-12-28, 19:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bielle
Avvakta! Det löser sig säkert.. Du får nog reda på anledningen om ett tag..
Svinigt av honom men du vill ha kvar honom som vän så värt att vänta då antar jag..
Yes..
Känns som jag gör så om ingen annan har något vettigare/bättre att tillföra..
Får se om han kommer till mig allt eftersom sas.
Citera
2011-12-28, 19:45
  #8
Medlem
Hm knepigt läge, jag skulle luska hos kompisarna om han inte gav mig ett rakt svar.
Citera
2011-12-28, 19:48
  #9
Medlem
ceevs avatar
Gör likadant du hör inte av dig, jag menar du verkar ju redan ha visat att du vill ha kvar vänskapen, och vänta på att han ska ta tillbaka kontakten gör han inte de, behandla han som de andra i er vänskapskrets.
Citera
2012-01-01, 17:55
  #10
Medlem
Jag följde sanas tips och gav upp hoppet efter svaret, om någon brydde sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback