2011-12-28, 15:33
Bannlyst
Jag kom att tänka på det, att ibland när man köper fryspizza så
står det att den är " stenugnsbakad " ( mmm, vad gott det låter ) .

Men är det inte en lögn egentligen, dom görs väll i en fabrik ..
Citera
2011-12-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veolia
Jag kom att tänka på det, att ibland när man köper fryspizza så
står det att den är " stenugnsbakad " ( mmm, vad gott det låter ) .

Men är det inte en lögn egentligen, dom görs väll i en fabrik ..

Fabriken kanske använder en stenugn?

Hursomhelst så brukar det vara extremt snålt med topping på frysta pizxzor så visst blir man lurad.
Citera
2011-12-28, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigBanger
Fabriken kanske använder en stenugn?

Hursomhelst så brukar det vara extremt snålt med topping på frysta pizxzor så visst blir man lurad.

Man kan ju faktiskt vara kreativ och lägga på tillbehör själv i of .

men serri, använder fabriken verkligen stenugn ?
Citera
2011-12-28, 15:44
Medlem
lilla.bruns avatar
Blir det inte billigare för producenten att använda stenugnar istället för varmluftsugnar eller dylikt? Lär ju gå åt en jävla massa el för att hålla igång en varmluftsugn i den storleken. Men vad vet jag, någon som jobbar på en brödfabrik kanske som kan berätta mer?
Citera
2011-12-28, 21:37
Medlem
Undviker alltid pizza som anges vara stenugnsbakad!
Både i Sverige och Italien (och i andra länder med) har jag upplevt att dessa pizzor är torra brädlappar.
Köper jag en fryspizza är det Grandiosa panpizza och den toppar jag med extra pålägg och gör egen sås till, slår pizzeriornas pizza när den är klar.
Citera
2012-01-06, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veolia
Man kan ju faktiskt vara kreativ och lägga på tillbehör själv i of .

men serri, använder fabriken verkligen stenugn ?

Det är sant fast det känns som att man inte borde behöva göra det. Jag lägger dock alltid på extra ost.
Citera
2012-01-06, 14:36
Medlem
Bylines avatar
Enda fryspizzan jag äter, är ICAs egen stenugnsbakade med mozzarella, färska tomater och pesto. Nog verkar den vara stenugnsbakad allt. Skulle nog tro som någon ovan sade, att stenugnarna nog är billigare i drift än varmluftsugnar. Sedan är det väl elektriska stenugnar de har nu för tiden, som är som vanliga ugnar men med en stor stenplatta som de gräddar pizzorna på.
Citera
2012-01-06, 14:50
Medlem
christerys avatar
Om den är stenugnsbakad eller inte kanske inte är hela världen, även om TS anser det.
Jag tror att infrysning och egen tillagning nog gör att den fördelen i tillagningen försvinner.

Prismässigt, dom ligger nån tia under en köpes - men är mindre. Köpes är varm, ny...
Egen från mjöl och hela faderutten har jag inte testat. Troligen billigare, godare och definitivt inte lurad.
Men det tar tid att göra allt själv, lite ork åxå. Blir man lurad om man köper en fryspizza 2 ggr?

Pelles är väl urexemplet, inte ens pizza (i mitt tycke). Men billig som vicking med lite mer ost, oliver, sardeller, skinka, tomat, paprika osv. (inte allt, utan lite av nån). Alternativt svänga en jansson som tar sin lilla tid... Har dom inte somnat så har dom gått hem innan den är klar.

Var sak till sin plats, fulpizza går väl an. Man vet ju att det är fulpizza när man köper den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in