Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-28, 12:29
  #1
Medlem
I dagens Aftonbladet läser jag om Pär-Ola Nyström och Johanna Nordin, deltagare i TV4:as dokusåpa Bonde söker fru.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14135348.ab

De snyftar lite över att dom blivit trakasserade och att folk skrivit dumma saker om dom på diverse forum. Även fast TV4 påpekat att de inte borde gå in på forum och läsa skitsnacket.

Så vad tycker ni om det här?

Är dom att jämställa med offentliga personer efter deltagandet?

Vilka forum gäller det? Flashback?

Behövs det en lag som dom säger? "Hets mot person". Vad skulle det kunna leda till, att man inte kan kritisera och föra drev mot makthavare?

Hur ser lagarna ut utanför Sverige om forumet ligger där?

Vad tycker ni?
Citera
2011-12-28, 12:42
  #2
Medlem
p0wnis avatar
Det känns som att lagen om förtal är tillräcklig, "hets mot enskild individ"... vad fan.
Citera
2011-12-28, 13:06
  #3
Medlem
Garneringsmannens avatar
Det är inte riktigt "juridiska klubben" som har vaskat fram det här förslaget. "Hets mot enskild individ"? Nja....

Precis som du skriver så är konsekvenserna av en sådan här lag alldeles för stora. Förtal finns väl också fortfarande? Använd de lagar som finns. säger jag.
Citera
2011-12-28, 13:20
  #4
Medlem
SoTireds avatar
Jag tycker helt klart att dom borde förbjudas att gå in och läsa nätskvaller.
Det är bara att skriva ett avtal med TV4 innan inspelningarna.
Om dom går in och läser ändå så har dom ju brutit mot avtalet och kan helt enkelt inte gnälla.

Hade bonnläppen haft lite självkritisk insikt så borde han förstått att han inte hade en fläckfri historia och att detta naturligtvis skulle komma upp vad det lider. Svärmorsdröm, may ass
Citera
2011-12-28, 14:21
  #5
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Såhär kan det se ut...

"Att ryttare vill så gärna hoppa stora klasser/höjder som dom ABSOLUT inte klara av ?? varför ?? varför är det så kul att stanna ut sig med sin häst och få sin häst så dåligt självförtronde att den inte våga hoppa..Bara för rytaren är så sklitdålig att den inte klara av att hoppa den höjden ! VARFÖR VARFÖR.. FÖR mig är det självklart för faan att du inte hoppa 130 tex om du inte kan rada upp masser med felfria rundor och en stabilitet i 120 först.Att man hoppat 120 några gånger ibland och har 8 fel blandtat med felfritt är inte STABILT !! nI FÖRSTÖR ERA HÄSTAR !! Fattar ni inte det !!!!"

http://www.stallnystrom.com/job.html#n5

Citera
2011-12-28, 14:44
  #6
Medlem
Bättre om han håller sig till kossorna än internet och lagstiftning..
Citera
2011-12-28, 14:46
  #7
Medlem
kristibruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Såhär kan det se ut...

"Att ryttare vill så gärna hoppa stora klasser/höjder som dom ABSOLUT inte klara av ?? varför ?? varför är det så kul att stanna ut sig med sin häst och få sin häst så dåligt självförtronde att den inte våga hoppa..Bara för rytaren är så sklitdålig att den inte klara av att hoppa den höjden ! VARFÖR VARFÖR.. FÖR mig är det självklart för faan att du inte hoppa 130 tex om du inte kan rada upp masser med felfria rundor och en stabilitet i 120 först.Att man hoppat 120 några gånger ibland och har 8 fel blandtat med felfritt är inte STABILT !! nI FÖRSTÖR ERA HÄSTAR !! Fattar ni inte det !!!!"

http://www.stallnystrom.com/job.html#n5

Hmm, han verkar inte särskilt begåvad den här mediakåte bonden. Undrar om han själv förstår hur kul folk har åt honom?
Citera
2011-12-28, 14:50
  #8
Medlem
fredrikdenstores avatar
Den som sig i leken ger, den får leken tåla! Haaa!
Citera
2011-12-28, 15:17
  #9
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Såhär kan det se ut...

"Att ryttare vill så gärna hoppa stora klasser/höjder som dom ABSOLUT inte klara av ?? varför ?? varför är det så kul att stanna ut sig med sin häst och få sin häst så dåligt självförtronde att den inte våga hoppa..Bara för rytaren är så sklitdålig att den inte klara av att hoppa den höjden ! VARFÖR VARFÖR.. FÖR mig är det självklart för faan att du inte hoppa 130 tex om du inte kan rada upp masser med felfria rundor och en stabilitet i 120 först.Att man hoppat 120 några gånger ibland och har 8 fel blandtat med felfritt är inte STABILT !! nI FÖRSTÖR ERA HÄSTAR !! Fattar ni inte det !!!!"

http://www.stallnystrom.com/job.html#n5


Ett folkfördummande förljuget sentimentalt skitprogram på Bonniers slask-och sensationskanal TV4 inriktat på en publik i huvudsak bestående av mindre vetande tanter lanserar en uppmärksamhetstörstande imbecill döpt till Pär-Ola. Människor som sett skitprogrammet och läst muppens blogg anser att Pär-Ola uppför sig som och verkar vara "en player, grisig, dum i huvudet, ett äckel och dessutom sliskig". Pär-Ola kräver därför "en ny lag mot näthatet". Ja, det var fan i mig patetiskt. Pär-Ola tycks verkligen vara "en player, grisig, dum i huvudet, ett äckel och dessutom sliskig".
Citera
2011-12-28, 15:23
  #10
Avstängd
Oilkinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Såhär kan det se ut...

"Att ryttare vill så gärna hoppa stora klasser/höjder som dom ABSOLUT inte klara av ?? varför ?? varför är det så kul att stanna ut sig med sin häst och få sin häst så dåligt självförtronde att den inte våga hoppa..Bara för rytaren är så sklitdålig att den inte klara av att hoppa den höjden ! VARFÖR VARFÖR.. FÖR mig är det självklart för faan att du inte hoppa 130 tex om du inte kan rada upp masser med felfria rundor och en stabilitet i 120 först.Att man hoppat 120 några gånger ibland och har 8 fel blandtat med felfritt är inte STABILT !! nI FÖRSTÖR ERA HÄSTAR !! Fattar ni inte det !!!!"

http://www.stallnystrom.com/job.html#n5


Suck...
Jag får ont i både ögonen och psyket av att läsa hans texter. Bedrövligt hur en vuxen karl kan skriva så illa! Dessutom dryper innehållet av bitterhet. Fattar inte vad Louise ser hos honom över huvud taget...
__________________
Senast redigerad av Oilkink 2011-12-28 kl. 15:30.
Citera
2011-12-28, 15:24
  #11
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobboffer
I dagens Aftonbladet läser jag om Pär-Ola Nyström och Johanna Nordin, deltagare i TV4:as dokusåpa Bonde söker fru.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14135348.ab

De snyftar lite över att dom blivit trakasserade och att folk skrivit dumma saker om dom på diverse forum. Även fast TV4 påpekat att de inte borde gå in på forum och läsa skitsnacket.

Så vad tycker ni om det här?

Är dom att jämställa med offentliga personer efter deltagandet?

Vilka forum gäller det? Flashback?

Behövs det en lag som dom säger? "Hets mot person". Vad skulle det kunna leda till, att man inte kan kritisera och föra drev mot makthavare?

Hur ser lagarna ut utanför Sverige om forumet ligger där?

Vad tycker ni?

Man förstår ju varför bönder är den enda yrkeskategori som behöver en hel TV serie för att kunna komma i kontakt med någon från det motsatta könet
Citera
2011-12-28, 15:34
  #12
Medlem
Slashcares avatar
Ska man ge sig in i offentligheten så får man räkna med att folk kommer ha åsikter och har all rätt att uttrycka dessa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback