Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-27, 20:03
  #1
Medlem
Hejsan, det är såhär att för någon vecka sedan så beställde jag nya komponenter till daorn.

Moderkort : Asus P8P67 rev 3.1
Processor : Intel i5 2500k
Ram : 2 st G.SKILL 2x4 GB 1600 Hz
Grafikkort : Asus Radeon HD 6950 2GB DirectCU II

När jag spelar Battlefield 3 så stängs datorn av utan någon varning alls..
Och ibland så fryser sig allt kan inte trycka Ctrl + Alt + Del, ingenting.

Några sa att det kan vara överhettning att datorn blir för varm..
Installerade två nya fläktar och laddade ner Speedfan för att kolla temperaturerna när jag spelade.
Dom var som högst ~ 60 grader och idle runt ~ 30 grader..

Kanske inte är värme problem för att folk har uppe i 90 grader när dom spelar.

Har läst mycket runt på nätet och det verkar som det är många som har problem, just med Battlefield 3 ..

Läste några "suloutions" på det ..
Tex :

Inne i BIOS, stänga av HD sound, har gjort det.. Samma problem.

Kollade i loggboken för att se vad det var, står endast att datorn startade om sig oväntat. kernel kod.

Läste om något om att höjs volten på GPUn , 12V ligger på ~50A har Corsair TX 650 Watt v2..
Undra hur många volt mitt grafikkort behöver .. Har Asus Radeon HD 6950 2GB DirectCU II Dual fan.

Funderar på att formatera datorn och installera en annan OS, Win 7 Ultimate 64 bits.
Kanske det som är felet..

Har läst att man kan stänga av Hyper Threding eller något sånt.. Fast do it at ur own risk med :/ vill inget ska hända..

Stod att man kunde ändra virtuella minnet " bcsedit " eller något.. Gjort det med.. Samma problem..

Undra vad det kan vara :/
Tetat ändra inställningarna på BF3 med till mindre, fungerar ändå inte..

Läst att det kan bero på PunkBuster som BF3 använder, testat spela på servers utan det fast fungerar ändå inte :/

Har nyaste drivrutiner och CCC och allt ..

Är tacksamma för alla svar !

Tack så mycket !
__________________
Senast redigerad av TheDetektiv 2011-12-27 kl. 20:18.
Citera
2011-12-27, 20:30
  #2
Medlem
Hur länge har du haft datorn till en början ..Jah' vet att jag gick in på nåt skummt program för nån månad sen kanske din Dator har flippat ut på nåt sätt har.Du rensat dina säkerhetsprogram på sistone
__________________
Senast redigerad av MoOnga 2011-12-27 kl. 20:35.
Citera
2011-12-27, 20:33
  #3
Medlem
Helt ny.. Kanske i 4-5 dagar max..
Eller dessa komponenter är nya då.
Citera
2011-12-27, 20:40
  #4
Medlem
Påmminer mig nästan om mitt problem på Age of empires III Där skärmen inte funkade.Jag tycker du borde om du orkar kolla uppdaterningarna och m.m Datorn's volt Går att kolla upp på vissa sidor använder du Windows mac,eller något annat
Citera
2011-12-27, 20:42
  #5
Medlem
tygrews avatar
Testa med att bara köra med ett ram-minne åtgången och se om problemet kvarstår...Har själv liknande problem med att datorn för blue-screen om jag sätter in mitt fjärde ram-minne som förmodligen är sönder.

Kan vara så att ett av ram-minnena är sönder...

Satt du ihop datorn själv?
Citera
2011-12-27, 20:47
  #6
Medlem
Ja, satte ihop datorn själv.. Kollat i BIOS så dom kör rätt frekvens, testat köra med ramminnerna .. Dosnt work.. Vet att som är itryckta bra, och att dom kännes igen ..

Alltså.. Helt sjuk, tror ni att det är BF3 som spökar?

Min bror spelade LoL ( league of legends ) och det hände samma sak.. Spelade ett tag så startades datorn om..

Åh börjar bli så irriterande :/

Okej om man fick något fel kod på det så man ser varför, eller vad är felet..
Men ingenting -.-
Citera
2011-12-27, 20:55
  #7
Medlem
tygrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDetektiv
Ja, satte ihop datorn själv.. Kollat i BIOS så dom kör rätt frekvens, testat köra med ramminnerna .. Dosnt work.. Vet att som är itryckta bra, och att dom kännes igen ..

Har du testat att öppna datorn och dra ut ett av ram-minnena och sedan spela med bara ett ram-minne?

Om det fungerar eller inte så dra ut det andra och sätt i det första igen...
Citera
2011-12-27, 21:02
  #8
Medlem
Hade samma problem men så sa en testa att ta bort locket på sidan av datorn och sedan dess har den ej stängts av ...
Citera
2011-12-27, 21:28
  #9
Medlem
Wheeler88s avatar
Hade samma problem, problemet var att grafikkortet fick aldrig bli idle så löste sig mitt problem iaf. För så fort det blev idle kraschade hela skiten, så min fix var att gå in och lägga på det flesta som gör att grafikkortet arbetar. Efter det har allting fungerat klockrent har inte ens brytt mig om att uppgradera drivrutinerna ens som kom för någon vecka sedan. Iofs var det inte jag som kom på fixen men smart tänkt av den som kom på det.
Citera
2011-12-30, 17:03
  #10
Medlem
Jag hade samma problem i BF3, att det krashade.
Fick tips om att höja volten ett litet snäpp på grafikkortet, har fungerat felfritt sedan dess.
Citera
2012-01-12, 13:31
  #11
Medlem
Har spelat Bf3 sen det släpptes utan problem på mitt Geforce 9800GT grafikkort. Klarade dock inget annat än lägsta inställningarna.

Köpte istället en GTX 570 kort som jag installerade igår. uppdaterade till senaste drivrutinerna och skulle börja spela. Dock så kraschade spelat efter ca 1 minut efter att jag kommit in i spelet. Segt tänkte jag och testade istället Beta drivrutinerna från Nvidia. Kunde spela en match problemfritt, så trodde att problemet var löst och stängde av datorn. Idag när jag skulle börja lira igen så kraschade det varenda gång efter jag kommit in i spelet. Har testat att höja Vcore men det fortsätter att krascha.

What to do?
Citera
2012-01-15, 11:47
  #12
Medlem
Sorry att jag inte skrev det tidigare, fast problemet är löst.

Det som i mitt fall var problemet var minnerna.. Jag fick gå in på BIOS och slå på X.M.P ^^
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback