2011-12-27, 19:05
Medlem
Troll0lzs avatar
Jag ska ta emot en summa pengar av en person.
Själv har jag Swedbank/Sparbanken 1826, men den andra personen har Handelsbanken.

Har förstått att det kan ta 1-3 dagar innan pengarna kommer fram.

Men nu undrar jag; Om jag ringer telebanken och väljer självbetjäning, för att sedan ta reda på om det finns belopp på väg till kontot som ännu inte är bokförda, bör inte denna summan nämnas då?

För när jag gör det här så säger rösten "Inget belopp på väg till konto finns".
Kanske får vänta ett tag, men ville bara höra om ni vet mer..
Citera
2011-12-27, 19:19
Bannlyst
Det tar en bankdag , har din polare satt in idag har du pengarna imorgon.
Svaret på din fråga är nej.
Citera
2011-12-27, 19:21
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatteSnille
Det tar en bankdag , har din polare satt in idag har du pengarna imorgon.
Svaret på din fråga är nej.

Tack för det snabba svaret!
Citera
2011-12-28, 01:32
Medlem
Troll0lzs avatar
Måste bara fråga..

Pengarna skickades till mitt konto igår och enligt sändaren så skulle dem landa på mitt konto vid 10-tiden idag. Det är alltså idag som pengarna ska anlända, bör det då inte stå "Skyddat belopp X kr" i kontohistoriken?

Likaså, bör inte telebanken också uppge att ett belopp, ännu ej bokfört, bör anlända till mitt konto?

Anledningen till att jag frågar är för att detta är väldigt brådskande och jag kan inte somna innan jag vet med säkerhet att pengarna är på väg (eller ens skickade öht av sändaren) då jag har en produkt att leverera till sändaren snarast möjligt.
Citera
2011-12-28, 10:47
Medlem
Troll0lzs avatar
Idag skulle pengarna kommit, men icke..

Nu börjar jag bli orolig. Killen skriver och ringer mig och frågar "Har du skickat datorn ännu?". Redan innan jag hade mottagit pengarna så ville han att jag skulle skicka datorn till han. Men jag är inte så dum så jag skickar en vara värd dryga 20.000:- utan att ha fått betalt först.

Tror att jag har blivit utsatt för ett försök till stöld..
Citera
2011-12-28, 10:49
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Idag skulle pengarna kommit, men icke..

Nu börjar jag bli orolig. Killen skriver och ringer mig och frågar "Har du skickat datorn ännu?". Redan innan jag hade mottagit pengarna så ville han att jag skulle skicka datorn till han. Men jag är inte så dum så jag skickar en vara värd dryga 20.000:- utan att ha fått betalt först.

Tror att jag har blivit utsatt för ett försök till stöld..

Det kan ta lite längre för pengarna att komma, så jag skulle nog vänta ett par timmar till innan jag säger något.

så vänta till 13:00 iaf och därefter om dom inte kommit så ring banken o kolla, för du ska ju självfallet inte skicka en vara om inte pengarna kommit.
Citera
2011-12-28, 11:26
Medlem
Troll0lzs avatar
Inga pengar på ingång enligt Personlig Service hos Telefonbanken..
Får väl ge det en dag till antar jag, men sen får jag vidta rättsliga åtgärder.
Citera
2011-12-28, 11:27
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Det kan ta lite längre för pengarna att komma, så jag skulle nog vänta ett par timmar till innan jag säger något.

så vänta till 13:00 iaf och därefter om dom inte kommit så ring banken o kolla, för du ska ju självfallet inte skicka en vara om inte pengarna kommit.

Okej, ska försöka hålla modet uppe då!
Citera
2011-12-28, 13:40
Medlem
Troll0lzs avatar
Nu har pengarna anlänt, tack & lov!
Tack för svaren!

/Stäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto