Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2008-03-23, 00:59
  #49
Medlem
chippyboys avatar
med risk för att låta tröttsam (med tanke på filmen King of Kong) så är Donkey Kong riktigt svårt.

även uppföljaren till G'nG på SNES, Super Ghouls 'n Ghosts, är ett spel som man måste memorera bana för bana för att ta sig igenom.
Citera
2008-03-23, 01:32
  #50
Medlem
orvarens avatar
missile command tyckte jag var knöligt..
och defender.. när man dog så langade man i mer pengar(continue?... )
många pengar blev det..
Och vad hette det? man körde en liten bil i en labyrint och blev jagad av 3-5 st "data" bilar..
Citera
2008-03-23, 10:28
  #51
Medlem
elimicmats avatar
Jag måste bara gå lite OT och fråga en sak angående Ghost n goblins.

Hur stor skillnad är det egentligen på arkadspelet (aldrig sett) jämfört med versionen på C64 och senare amigan?. För ärligt talat har jag aldrig förstått det svåra med C64 versionen. Ett av de första spelen jag klarade faktiskt, och för att det inte ska framstå som om jag är världens bästa plattformsspelare kan jag villigt erkänna att jag suger. Trots otaliga försök har jag till exempel inte klarat Super mario World till SNES!!!!
Citera
2008-03-23, 10:44
  #52
Avstängd
Lemasives avatar
GHOSTS N GOBLINS har jag klarat när jag var rätt ung, jag kommer ihåg det väldigt väl för man blev tillbakaskickad till level 1 när man klarade spelet, då la jag ner har jag för mig.
Citera
2008-03-24, 08:18
  #53
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Pac-Man. Level 256 ser ut såhär: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:S...in_Pac_Man.gif
Citera
2008-03-24, 08:35
  #54
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Pac-Man. Level 256 ser ut såhär: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:S...in_Pac_Man.gif
Haha, ingenting är omöjligt.
Citera
2008-04-04, 21:52
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chippyboy
med risk för att låta tröttsam (med tanke på filmen King of Kong) så är Donkey Kong riktigt svårt.

även uppföljaren till G'nG på SNES, Super Ghouls 'n Ghosts, är ett spel som man måste memorera bana för bana för att ta sig igenom.

Såg samma dokumentär senast idag och där säger de faktiskt att Donkey Kong skall vara det svåraste spelet pga av den skill som krävs för att ta sig igenom hela spelet.

Själv tycker jag att arkadspelet Defender var sjukt svårt. Fast fasiken, ALLA äldre arkadspel var en utmaning... de var ju så de tjänade pengar!
Citera
2017-07-13, 23:36
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hdnine
Såg samma dokumentär senast idag och där säger de faktiskt att Donkey Kong skall vara det svåraste spelet pga av den skill som krävs för att ta sig igenom hela spelet.

Själv tycker jag att arkadspelet Defender var sjukt svårt. Fast fasiken, ALLA äldre arkadspel var en utmaning... de var ju så de tjänade pengar!

Ja presis så var det och man la bara i mera pengar och gjorde sedan egna med en svarv :=)
Citera
2017-07-18, 13:13
  #57
Medlem
Delta64s avatar
Fanns många svåra, till exempel bland shoot'em-ups. Image Fight från Irem var en riktig utmaning, liksom Chopper I. Sedan lär ju Truxton vara tufft med, men har bara spelat det på Megadrive. Annars var Arkanoid rätt knivigt att spela ute med "skruvreglage"/"ratt", jämfört med att använda joystick hemma.
Citera
2017-07-18, 13:22
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chippyboy
med risk för att låta tröttsam (med tanke på filmen King of Kong) så är Donkey Kong riktigt svårt.

även uppföljaren till G'nG på SNES, Super Ghouls 'n Ghosts, är ett spel som man måste memorera bana för bana för att ta sig igenom.

Jag fick Super Ghouls ´n Ghosts julafton 1993 i samband med att jag fick mitt Super Nintendo. Tycker inte alls att det spelet var så sjukt svårt. Visst krävdes det en hel del tid för att varva spelet men långt ifrån omöjligt var det!
Citera
2017-07-20, 09:16
  #59
Medlem
Justitiemords avatar
Gammal tråd, men några riktigt svåra spel jag minns är Cabal, Smash T.V. och Silkworm. Lyckades inte klara något av dem, trots tonvis med mynt.
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Och vad hette det? man körde en liten bil i en labyrint och blev jagad av 3-5 st "data" bilar..
Rally-X, jag var en liten parvel när jag spelade det - minns att jag tyckte det var svårt och stressigt.
Citera
2017-08-24, 23:44
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chippyboy
med risk för att låta tröttsam (med tanke på filmen King of Kong) så är Donkey Kong riktigt svårt.

även uppföljaren till G'nG på SNES, Super Ghouls 'n Ghosts, är ett spel som man måste memorera bana för bana för att ta sig igenom.

Den dokumentären är riktigt bra. Den där Billy Mitchells eller vad gubben hette var ju en synnerligen osympatisk person, tror aldrig jag skådat en drygare typ.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback