2011-12-26, 22:44
Medlem
chrizgbgs avatar
Hallå där!
Det är nämligen så att jag fyller år om en månad och jag tänkte ha en feting fest! För detta krävs såklart bra musik, högtalare har jag redan men jag tänkte höra med er som har extra koll om det finns någon form utav bra mixprogram. Tänkte mig mixa ihop en massa låtar i en låt om ni förstår vad jag menar, blir alltid så jävla irriterad på folk som ska hålla på och byta låtar och försöra.
Så om det finns något liknande mashup program som är helst gratis tackar jag gärna för svar!

Tänkte mig house och dess likne av musik
Tach på förhand
Citera
2011-12-27, 00:00
Medlem
Kasporrs avatar
Själv skulle jag av ren vana använda programmet Reaper, då det är vad jag använder till all form av inspelning och musikredigering. Dock kostar det en liten peng och är väl överkurs. Om du inte har något emot att sitta själv och lägga låtar efter låtar så rekommenderar jag gratis programmet Audacity. Väldigt enkelt program där du helt enkelt bara kopierar in låtarna efter varandra i ett spår. Svårare än så är det inte. Vill du ha en övergång mellan låtarna är det bara att göra så kallad "cross fade" vilket du kan läsa mer om i programmet.

Hoppas detta hjälpte och inte var allt för krångligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in