Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-26, 23:09
  #13
Medlem
felleboy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabel1993
J agh har finnar på ryggen

Jag har brunt hår, vart vill du komma?
Citera
2011-12-26, 23:34
  #14
Medlem
Dualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enternamehere
Mestadels kommer finnar/acne från arvsanlag, samt delvis av kost, men det varierar. En genomsnittlig människa tar sig i ansiktet flera tusen gånger per dag, vilket kan resultera i att smuts, bakterier överförs till ansiktet och orsaka acne. Huden i ansiktet är väldigt känslig och man bör röra det så lite som möjligt om du inte har rena händer.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Dom testade detta på brainiac har jag för mig. En tjej fick gå på en choklad-diet i en vecka. Inte en enda finne fick hon. Tror det är myt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Det är högst individuellt.
Att det skulle vara vetenskapligt bevisat att man får finnar av mat är bullshit, men som vissa andra har skrivit i tråden så påverkar maten huden positivt/negativt.
Du får inte automatiskt mer finnar bara för att du äter chips t.ex, beror helt på din hudtyp!

Några rätt, några fel.

Finnar uppkommer av obalans i hormonsystemet. Vissa individer har en typ av hormonproduktion som inte kan tillhandahålla tillräckliga mängder av styrhormonet Coenzym-A, vilket i sin tur påverkar sebumproduktionen i huden. Man kan säga att kroppen väljer (till personens förtret) att hellre upprätthålla hormonbalansen för övriga funktioner, på bekostnad av talgbildningen.

Ökad insulinnivå i kroppen orsakad av snabba kolhydrater rubbar den redan bristfälliga hormonbalansen hos de "drabbade", och ger finnar. Mjölkprodukter är en klassisk bov med sitt låga glykemiska värde men höga insulinpåverkan, för inte tala om rent socker i godis och läsk.

Men, genom tillförsel av Vitamin B5 ger du kroppen tillräckliga byggstenar för att både upprätthålla kritiska funktioner och hålla nere hudens talgproduktion - och utan olja, inga igenproppade porer. Inga igenproppade porer, inga finnar.

Därför är Vitamin B5 så effektivt för de som har problemet med dålig hormonbalans. Men realistisk som jag är, har jag på känn att småglinen inne på den här forumavdelningen knappast kommer att läsa det här. De kommer fortsätta tro att man får finnar av "smutsig hy" och kommer även i framtiden ge bort sina pengar till Apoteket och deras värdelösa aknekrämer.
Citera
2011-12-27, 03:04
  #15
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Några rätt, några fel.

Finnar uppkommer av obalans i hormonsystemet. Vissa individer har en typ av hormonproduktion som inte kan tillhandahålla tillräckliga mängder av styrhormonet Coenzym-A, vilket i sin tur påverkar sebumproduktionen i huden. Man kan säga att kroppen väljer (till personens förtret) att hellre upprätthålla hormonbalansen för övriga funktioner, på bekostnad av talgbildningen.

Ökad insulinnivå i kroppen orsakad av snabba kolhydrater rubbar den redan bristfälliga hormonbalansen hos de "drabbade", och ger finnar. Mjölkprodukter är en klassisk bov med sitt låga glykemiska värde men höga insulinpåverkan, för inte tala om rent socker i godis och läsk.

Men, genom tillförsel av Vitamin B5 ger du kroppen tillräckliga byggstenar för att både upprätthålla kritiska funktioner och hålla nere hudens talgproduktion - och utan olja, inga igenproppade porer. Inga igenproppade porer, inga finnar.

Därför är Vitamin B5 så effektivt för de som har problemet med dålig hormonbalans. Men realistisk som jag är, har jag på känn att småglinen inne på den här forumavdelningen knappast kommer att läsa det här. De kommer fortsätta tro att man får finnar av "smutsig hy" och kommer även i framtiden ge bort sina pengar till Apoteket och deras värdelösa aknekrämer.

Måste bara säga att jag tycker att det är skitkul när folk som av någon anledning vet en massa saker om sånthär skriver ett långt och innehållsrikt inlägg om det.

Inget negativt eller ironiskt, det berikar flashback men det gör det inte mindre kul

Plus att jag fick dagens lärdom av ditt inlägg. Och vi ungdomar läser nog visst, jag är 19.
Citera
2011-12-27, 08:43
  #16
Medlem
Julbordsspecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Några rätt, några fel.

Finnar uppkommer av obalans i hormonsystemet. Vissa individer har en typ av hormonproduktion som inte kan tillhandahålla tillräckliga mängder av styrhormonet Coenzym-A, vilket i sin tur påverkar sebumproduktionen i huden. Man kan säga att kroppen väljer (till personens förtret) att hellre upprätthålla hormonbalansen för övriga funktioner, på bekostnad av talgbildningen.

Ökad insulinnivå i kroppen orsakad av snabba kolhydrater rubbar den redan bristfälliga hormonbalansen hos de "drabbade", och ger finnar. Mjölkprodukter är en klassisk bov med sitt låga glykemiska värde men höga insulinpåverkan, för inte tala om rent socker i godis och läsk.

Men, genom tillförsel av Vitamin B5 ger du kroppen tillräckliga byggstenar för att både upprätthålla kritiska funktioner och hålla nere hudens talgproduktion - och utan olja, inga igenproppade porer. Inga igenproppade porer, inga finnar.

Därför är Vitamin B5 så effektivt för de som har problemet med dålig hormonbalans. Men realistisk som jag är, har jag på känn att småglinen inne på den här forumavdelningen knappast kommer att läsa det här. De kommer fortsätta tro att man får finnar av "smutsig hy" och kommer även i framtiden ge bort sina pengar till Apoteket och deras värdelösa aknekrämer.

Någon verkar inte tycka om ungdomar

Tack för ditt svar iaf, det mest informativa och det känns även som det mest sanningsenliga hittills.
Citera
2011-12-28, 01:05
  #17
Medlem
Dualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Plus att jag fick dagens lärdom av ditt inlägg. Och vi ungdomar läser nog visst, jag är 19.

Citat:
Ursprungligen postat av Julbordsspecial
Någon verkar inte tycka om ungdomar

Tack för ditt svar iaf, det mest informativa och det känns även som det mest sanningsenliga hittills.

Även om jag nog anser att man blir en riktig människa (men något som kan kallas själ) och kliver ur odräglighetens kåtfulla dimma några år efter 20, så är ni självklart ett undantag

Och ja, det lönar sig definitivt att göra research på det här området, och undvika de vanliga "husmorsråden" och det gamla myterna. Hade jag inte gjort det, hade jag fortfarande haft finnar. Eller ännu värre, periodvis varit finnfri med den fasansfulla osäkerheten som kommer av preparat som fungerar hyffsat i början, men ger dig pizzafejset tillbaka precis när du börjat vänja dig vid friheten...
Citera
2012-01-06, 11:24
  #18
Medlem
Jag har nog ganska dålig kosthållning (äter en massa socker, feta mjölkprodukter etc.) men har nästan inga finnar alls medan jag känner hälsosamma människor som har ansiktena fulla med acne. Det är nog så orättvist att det mest är generna som avgör...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback