2016-01-31, 09:08
Medlem
groovesnuss avatar
Broster Broster från 1971. En gravid Claire Wikholm på cykel. Say no more.
Citera
2016-11-24, 09:28
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Broster Broster från 1971. En gravid Claire Wikholm på cykel. Say no more.

Den som vill återuppleva dessa hemska barndomsminnen (självplågare eller nåt) kan se den i Öppet arkiv.

http://www.oppetarkiv.se/video/10526...-27?ac=broster

Finns till 22 februari. Jag är född i mitten av åttiotalet men jag har hört talas om den som en av de sämsta. Vänstervriden och för lite jul enligt Wikipedia. Ska nog ändå kolla några avsnitt för att se om den är så hemsk som jag förestält mig
Citera
2016-11-25, 15:10
Medlem
Bästa: tjuvarnas jul och efter den kommer "en riktig jul"
Sämsta: förra årets, så dålig att jag glömt vad den hette...
Citera
2016-11-25, 15:26
Medlem
ConjureMes avatar
Marias barn som många tidigare nämnt. Var tio år och hade sett fram emot julkalendern, som jag alltid tittade på sen jag var fem år eller så, och vilket slag i ansiktet den dyngan var. Dags för en julkalender med kristligt budskap tänkte svt och svek alla stackars barn.
Citera
2016-11-25, 18:23
Medlem
Fiskfjolls avatar
En av de bästa är Sunes jul. Sämsta är förra årets "Piratskattens hemlighet." Noll julkänsla.
Citera
2016-11-25, 18:50
Medlem
ArneIIIs avatar
Ni som inte skriver Marias barn kan inte ha sett den julkalendern. I så fall skulle det varit uppenbart att det är den absolut sämsta och tråkigaste julkalendern som någonsin sänts.

Förstörde julen för alla, ingen gillade den!
Citera
2016-11-25, 21:57
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
En av de bästa är Sunes jul. Sämsta är förra årets "Piratskattens hemlighet." Noll julkänsla.

Piratskatten var 2014, men av det lilla jag såg får jag hålla med. Den var trist, men jag var knappast i målgruppen och jag har inga barn.

Nej, Marias barn har jag aldrig sett mer än korta snuttar på Youtube, verkar oerhört tråkig.
Citera
2016-11-26, 00:00
Medlem
XtraXs avatar
Stjärnhuset måste väl varit helt underbart för er som var barn då (1981). Tyvärr föddes jag några år efter.
Citera
2016-11-26, 00:44
Bannlyst
Den som var för ett par år sen som utspelade sig på någon form av ö eller något. Totalt kass minns inte ens namnet.
Citera
2016-11-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDeppig
Den som var för ett par år sen som utspelade sig på någon form av ö eller något. Totalt kass minns inte ens namnet.

Pirattskattens hemlighet, 0 julkänsla
Citera
2016-11-26, 23:45
Medlem
possums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Ni som inte skriver Marias barn kan inte ha sett den julkalendern. I så fall skulle det varit uppenbart att det är den absolut sämsta och tråkigaste julkalendern som någonsin sänts.

Förstörde julen för alla, ingen gillade den!

Precis! Två tv-kanaler, 15 min barnprogram om dagen. Det enda man hade att se fram emot förutom Tom & Jerry på lilla Sportspegeln var julkalendern. Seriöst så peppade man hela hösten. Och så kom den där skiten, stillbilder, kristet budskap och spädbarn som dräptes. Såren sitter i än...
Citera
2016-11-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexlaxarien
Broster, broster minns jag som en mycket dålig kalender.

Jag måste hålla med. Den var helt obegriplig, inte bara för barn utan även för vuxna. Carl-Gustaf Lindstedt (RIP) som jag annars gillar högt och rent för mycket han har gjort flängde runt med sin gravida hustru (Claire Wikholm) på en flakcykel och kämpade mot miljöförstöring och köphysteri.
Numera tittar jag sällan på tv-kalendern överhuvudtaget. Kanske enstaka avsnitt om jag inte har bättre för mig. Bland pärlorna plockar jag med Teskedsgumman, Albert och Herbert, Kurt Olsson och säkert några fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in