Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-26, 04:18
  #1
Medlem
Hej

Jag har varit kär i en tjej ett bra tag. Håller det här kortfattat:

Jag och min tjejkompis har känt varandra länge och vi är bra vänner. Senaste tiden har vi umgåtts mycket. Jag berättade nyligen att jag har känslor för henne men hon sa att hon inte känner samma sak.

Många har frågat om vi är ihop, vi umgås mycket, hon like:ar typ allt jag gör på facebook, hon har tusen smeknamn för mig, osv. Jag trodde dessa var tecken på att hon gillade mig men jag kanske har fel.

Jag undrar om hon säger att hon inte känner samma sak, menar hon verkligen det? Hur får jag reda på det? Om hon verkligen bara vill vara kompisar, hur ska jag få bort mina känslor för henne? (för det är jobbigt att vilja ha något men inte få det så att säga)

Tack för er hjälp, God Jul!
Citera
2011-12-26, 04:50
  #2
Medlem
PositiveNegatives avatar
Ni har gått in i kompis-fasen. Tror inte det finns något du kan göra för att få henne känna en sexuell dragning till dig. Ibland får man ge upp kärleken till en person och försöka gå vidare.

Om du nu bestämt vill ha henne och ingen annan så råder jag dig till att läsa boken eller tanka ljudboken "Alla får ligga", titeln är rätt missvisande för boken handlar i grund och botten om hur man får en tjej att gilla dig och av egen erfarenhet så funkar den mycket bra.

Kör på!
Citera
2011-12-26, 05:38
  #3
Medlem
Strangerzs avatar
Det finns nog inte så mycket att göra. Om hon ser dig som en bra vän så kan du väl vara det? Jag förstår att det är jobbigt med att ha henne som vän där hon inte känner likadant som du gör. Livet går vidare och låt dig inte "fastna" här nu.

Men som en annan skrev, om du nu har verkligen bestämt dig för att det är henne du ska ha så säger jag bara: hoppas på det bästa men planera för det värsta!
Citera
2011-12-26, 07:37
  #4
Medlem
sara.nillsons avatar
finns inte mkt att göra :/ du måste gå vidare min vän..
Citera
2011-12-26, 08:41
  #5
Medlem
Av egen erfarenhet så är detta vägen att gå!

1. Sluta umgås med henne lika mycket. Tvinga henne att skriva till dig, få henne att känna sig lite i vägen. Skriv aldrig till henne och ta aldrig initiativ till att ses.

2. De gånger ni pratar så se till att prata om andra tjejer, gärna om tjejer du vet att hon inte är så förtjusta i. Om hon bara är din kompis så borde hon inte bry sig, men hon kommer garanterat bry sig och bli avis, då kommer hon ifrågasätta om hon verkligen er dig som bara kompis.

3. Undvik henne. Helst några veckor. Se dock till att hon vet att du lever ditt liv till max, typ via facebook och dylikt.

4. Hör av dig lita casual. Ett "Ska du ut i helgen?" är perfekt. Varken mer eller mindre. Ska hon ut så visa lite intresse genom att säga att du hoppas att ni springer på varandra (Då kommer hon uppleva det som att det gått väldigt lång tid och hon kommer sakna dig). Ska hon inte ut så kommer hon vara glad över att du hörde av dig och sakna dig.

5. Dissa henne när ni ses ute på krogen. Hälsa lite kyligt men ge henne ingen uppmärksamhet alls. Hon kommer känna sig dum när du först ville ha med henne ut men sedan dissade henne. Hon kommer vilja ha dig mer. Lyckas du hålla på med någon tjej när hon ser är det ett stort plus!

6. Undvik henne igen, tvinga henne att kontakta dig.

7. Fråga om hon ska ut i helgen igen.

8. Make the motherfucking move och knulla henne!
Citera
2011-12-26, 15:31
  #6
Medlem
Tack för hjälpen. Jag tänkte att vi hade hamnat i "the friend-zone" och det verkar stämma. Ska nog försöka släppa det och försöka hitta någon annan som passar mig. Tack för er hjälp!
Citera
2012-03-14, 13:40
  #7
Medlem
Hoppas på det bästa men planera för det värsta som någon tidigare har skrivit.
Sätt inga stora förhoppningar på att hon kommer att få ändrade känslor för dig. Släpp de tankarna om henne och börja umgås med andra. Annars kommer du bara att må dåligt. Har du tur så leder detta till att hon börjar gilla dig mer när hon känner en saknad av dig
Citera
2012-03-14, 13:45
  #8
Medlem
Säg till henne att du inte kan ses mer för det blir för jobbigt för dig, sen raggar du upp en brud som hon ser dig med. Vips är hon fast.
Citera
2012-03-14, 17:00
  #9
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francesc
Av egen erfarenhet så är detta vägen att gå!

1. Sluta umgås med henne lika mycket. Tvinga henne att skriva till dig, få henne att känna sig lite i vägen. Skriv aldrig till henne och ta aldrig initiativ till att ses.

2. De gånger ni pratar så se till att prata om andra tjejer, gärna om tjejer du vet att hon inte är så förtjusta i. Om hon bara är din kompis så borde hon inte bry sig, men hon kommer garanterat bry sig och bli avis, då kommer hon ifrågasätta om hon verkligen er dig som bara kompis.

3. Undvik henne. Helst några veckor. Se dock till att hon vet att du lever ditt liv till max, typ via facebook och dylikt.

4. Hör av dig lita casual. Ett "Ska du ut i helgen?" är perfekt. Varken mer eller mindre. Ska hon ut så visa lite intresse genom att säga att du hoppas att ni springer på varandra (Då kommer hon uppleva det som att det gått väldigt lång tid och hon kommer sakna dig). Ska hon inte ut så kommer hon vara glad över att du hörde av dig och sakna dig.

5. Dissa henne när ni ses ute på krogen. Hälsa lite kyligt men ge henne ingen uppmärksamhet alls. Hon kommer känna sig dum när du först ville ha med henne ut men sedan dissade henne. Hon kommer vilja ha dig mer. Lyckas du hålla på med någon tjej när hon ser är det ett stort plus!

6. Undvik henne igen, tvinga henne att kontakta dig.

7. Fråga om hon ska ut i helgen igen.

8. Make the motherfucking move och knulla henne!

EPIC!

Fast faktiskt ganska bra tips. Ska testa detta själv

Och till TS, jag har egen erfarnhet av detta. Det är jättesvårt att komma ut kompisfack, men som någon skrev snacka om andra tjejer när du är med henne. Gör det på t.ex. krogen om det känns bättre, kolla hur hon reagerar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback