Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-26, 00:16
  #1
Medlem
TheHmms avatar
http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...stationen.html

Två utländska killar, en med kniv, en med pistol.

En Kompaktkamera, en vit Sony Ericsson Arc S, kontanter och ett fulladdat busskort stals...

Hon sa att de var i 16-17års åldern och hade brytning...

Svartklädda.. en hade skinnjacka, huvor uppdragna och sjalar för mun och näsa.

Någon som vet något/sett något?

SD fick förövrigt min röst ikväll, "Nätmyterna" och detta var droppen... De här var min vän som blev kulturberikad...

Edit: Ska tillägga att hon blev hårt slagen i huvudet med pistolen...
__________________
Senast redigerad av TheHmm 2011-12-26 kl. 00:54.
Citera
2011-12-26, 00:19
  #2
Medlem
Autocratss avatar
Ja Arlöv har blivit en väldigt dålig kommun att leva i. Tråkigt. Se till att låsa telefonen genom produktnumret, för guds skull. Skall man stjäla så skall grejerna i alla fall inte fungera.
Citera
2011-12-26, 00:23
  #3
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autocrats
Ja Arlöv har blivit en väldigt dålig kommun att leva i. Tråkigt. Se till att låsa telefonen genom produktnumret, för guds skull. Skall man stjäla så skall grejerna i alla fall inte fungera.

Ska säga till henne... Hon blev slagen med pistolen också... :/
Citera
2011-12-26, 00:39
  #4
Medlem
aha! nu fattar jag varför de är så mkt snutar i arlöv:O förklarar saken ... dom har varit igång i arlöv i princip hela dagen, synd om tjejen dock koppas dom lyckas hitta personerna...
Citera
2011-12-26, 00:44
  #5
Medlem
moles avatar
Fyfan
Så jävla onödigt att slå henne också.
Arg!
Citera
2011-12-26, 00:51
  #6
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mole
Fyfan
Så jävla onödigt att slå henne också.
Arg!

Hon kan för fan inte ligga ner för att hennes bula gör så ont...

Så jävla irriterande... Jag sitter 100+ mil bort så jag kan inte göra ett piss utom att prata med henne...
Citera
2011-12-26, 01:54
  #7
Medlem
Tråkigt för din vän! tur det inte gick värre... men hoppas ni och era vänner tar lärdom av detta (så det inte händer igen). Hände en liknande sak mot en kvinna på Arlövs tåghållplats, för inte ens en vecka sen. Personligen skulle jag inte få för mig att åka buss/tåg sådär själv i dessa områden runt Malmö - åtminstone inte utan något effektivt vapen.
Det enda positiva i denna händelse, är att hon kan få ut ganska mycket pengar från brottsofferfonden samt att SD kanske får en och annan röst
Citera
2011-12-26, 02:03
  #8
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyouinhell
Tråkigt för din vän! tur det inte gick värre... men hoppas ni och era vänner tar lärdom av detta (så det inte händer igen). Hände en liknande sak mot en kvinna på Arlövs tåghållplats, för inte ens en vecka sen. Personligen skulle jag inte få för mig att åka buss/tåg sådär själv i dessa områden runt Malmö - åtminstone inte utan något effektivt vapen.
Det enda positiva i denna händelse, är att hon kan få ut ganska mycket pengar från brottsofferfonden samt att SD kanske får en och annan röst

Usch

Men ja, vi får se de från den ljusa sidan...
Citera
2011-12-26, 02:05
  #9
Medlem
savoxovass avatar
Tjejen ska nog vara glad över att det inte gick värre och att hon blev iväg-släpad och våldtagen under pistolhot. Man får som svensk vara försiktig och vaksam på omgivningen i det nya och spännande Sverige. Där kriminaliteten frodas och blir allt grövre till sin karaktär.

Våldsbrotten i Skåne har ökat med över 300% sen 70-talet.
http://affes.wordpress.com/category/...tik-skane-lan/
Citera
2011-12-26, 02:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyouinhell
men hoppas ni och era vänner tar lärdom av detta

På vilket sätt ska allmänheten ta lärdom av detta? Genom att backa undan och undivka centrala/nödvändiga platser så att packet får härja fritt?

Det är liksom inte bara den rent finansiella förlusten, utan att offren faktiskt hamnar i skräcktillständ i åtskilliga år efter sådan här händelser....
__________________
Senast redigerad av dixie123 2011-12-26 kl. 02:27.
Citera
2011-12-26, 02:38
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dixie123
På vilket sätt ska allmänheten ta lärdom av detta? Genom att backa undan och undivka centrala/nödvändiga platser så att packet får härja fritt?.

Tja, att det man inte (längre) kan vistas ute hur som helst i alla delar av samhället. Vet inte riktigt vad alternativt är? att inte undvika vissa platser osv? finns inte mycket annat att göra, ifall man vill ha livet i behåll. Vill inte på något vis låta nedlåtande mot brottsoffret i detta fall, men jag kan tycka det är lite konstigt att man vågar hoppa av i ett ställe som Arlöv en sen kväll och dessutom ensam kvinna. Ibland kanske man inte har mycket val, då är det väl inte mycket att göra.
Nu är det ju tyvärr så, att det även sker många överfall/rån på platser som borde vara trygga, tex centrala Lund, Limhamn i Malmö.
Jodå, det händer faktiskt att gärningsmännen åker fast (rent allmänt)... däremot ganska lönlöst när många ändå inte är straffmyndiga.
Citera
2011-12-26, 02:49
  #12
Medlem
"intressant" nog hände ju samma sak förra söndagen....

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...och-ranad.html
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback