Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-25, 01:30
  #1
Medlem
ericaalexandras avatar
Har funderat ett bra tag nu på att köpa bärbar Mac då jag är vidrigt trött på min tegelsten jag släpar på. Jag vill ha en 13'' men vet inte om jag ska ha Pro eller Air.

Jag är student och bär i princip min dator fram och tillbaka varje dag till skolan. Tänker ha min dator till att typ skriva arbeten, hålla på med powerpoint, redigera bilder i photoshop (inget allvarligt, bara hobby), surfa, kolla på streamad film och sådana grejer. Spelar inga spel eller sånt.

Har hört att MBA blir långsammare och sämre efter en tids användning. Sant? Känns lite som att den ska gå sönder också...

Men vad är smartast att välja? Är MBA värda de där extra 2000 kr nu när Elgiganten säljer pro för 8900? Är bara vanlig datoranvändare så siffror säger mig absolut ingenting. Är de relevanta så förklara gärna!

Tack på förhand!
Citera
2011-12-25, 02:09
  #2
Medlem
På din beskrivning skulle jag säga att det är en MBA du är ute efter. Dom är ruskigt fina att jobba allmänt på SSD diskarna ska i dagens läge också ha bra hållbarhet.

8900 för MBP var ju dock en sjukt bra deal :P isf kan du köpa en MBP och lägga pengar på en SSD-disk till datorn så får du en riktigt fin liten pryl (inte för att det är nödvändigt för behovet)
Citera
2011-12-25, 02:33
  #3
Medlem
CitizenErazeds avatar
Skulle säga att en MBP är mer värd. Den lilla vikten som försvinner med MBA är nog inte värt så pass mycket mer pengar. Har själv en MBP och är en del på resande fot, funkar utmärkt.
Citera
2011-12-25, 14:40
  #4
Medlem
ericaalexandras avatar
Tack för snabba svar! Haffade en MBP på rean och tror inte jag kommer bli besviken!
Citera
2011-12-25, 14:47
  #5
Medlem
CitizenErazeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericaalexandra
Tack för snabba svar! Haffade en MBP på rean och tror inte jag kommer bli besviken!
Härligt, kommer du definitivt inte bli

Lycka till med den nya datorn!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback