Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-26, 16:42
  #745
Medlem
CoralinesGhosts avatar
I vår familj är vi alltid bra på att ge bra julklappar så jag har inte särskilt många dåliga julklappsninnen. Kanske att jag själv inte var så smart på att tänka ut bra saker till föräldrarna när jag var yngre, men som vuxen blir det alltid bra. Däremot, om man nu ska svara på topic ändå, så tyckte min då tonåriga bror att han skulle vara lite rolig en jul. Paketet hade en typisk form av CD-skiva så jag tyckte att det hela såg rätt lovande ut. Jag vecklade upp paketet och hittade en julskiva med Leif Loket Olsson. "Hm...?" tyckte jag och tittade upp på min brors gapskrattande nuna. "Jag tyckte bara att det skulle bli så kul att se din min när du öppnade paketet" kiknade han. Så det tyckte han tydligen var väl använda pengar. Men jag fick väl plikttroget lyssna på Lokets julskiva då.

Ja, sedan är ju inte svärmor en höjdare på presenter. Hon har ett vattentätt system där hon går med i olika bokklubbar bara för att få premien och sedan gå ur klubben, och dessa premiesaker brukar sedan förvandlas till julklappar till svärdotter och andra. Ibland är det faktiskt användbara saker, men i åtta fall av tio är det faktiskt inga saker jag brukar uppskatta särskilt. Men strunt samma, det är i alla fall spännande att öppna själv paketet.
Citera
2014-12-26, 17:54
  #746
Medlem
När min far gav min mor en häftapparat och en hålslagare på hennes födelsedag.
Citera
2014-12-27, 09:31
  #747
Medlem
Några mindre spännande saker har man kanske fått genom åren.

Förra året fick jag en bok med onödigt vetande av svärfar. Hade säkert varit kul om inte boken hade varit på danska. Samma år fick min sambo en icke fungerande lergök av samme man.

Samma år fick jag bland annat sopkvast, sopskyffel och toalettborste av mina föräldrar. Sånt jag förvisso behövde, ny lägenhet and such, men det var ändå svårt att sitta där när andra fick böcker, smycken och elektronik och försöka hålla god min när jag omsorgsfullt öppnar paket med toalettborstar och sopskyfflar...
Citera
2015-05-21, 10:20
  #748
Medlem
Cameltotems avatar
Min morbror gav mig ett kort som hjälpte urbefolkningen någonstans i Afrika.

Jag hade alltså "köpt" en kossa till någon farm.


Blev helt paff när jag fick den tänkte va i helvete bryr jag mig om någon jävel får en kossa i Afrika.
Citera
2015-05-21, 10:30
  #749
Avstängd
Pripps3.5s avatar
En rosa tång och en blå bordständare som inte fungerar. Samt en massa annat skit som jag har förträngt och slängt.

En gång fick jag hemorojdpiller, som jag först trodde var parfym. Men det kallar jag för nyttosak.
Citera
2015-05-21, 10:34
  #750
Medlem
På min 18-årsdag fick jag en tiopack strumpor av min far.
Citera
2015-05-21, 10:40
  #751
Medlem
SpaceGurkas avatar
När vi skulle byta klappar på en julfest en gång så hade jag köpt ett fyrpack gravljus som jag gav bort. Paketen var anonyma och delades ut ur en stor säck, så ingen lär veta att det var jag som gav bort dem. Jag lämnade även en lapp i paketet till den lycklige "vinnaren" där jag skrev att han kunde använda dem som adventsljusstake.

Själv hade jag turen att få en tådelare, vilket inte heller är en direkt skitkul julklapp.
Citera
2015-05-24, 20:14
  #752
Avstängd
PontiusPilatuss avatar
När jag var 8-9 år fick jag en hårborste i julklapp av farmor. "Jaha", tänkte jag bara. Men jag tackade och tog emot. Sen hände det väl att man fick kläder i julklapp ibland också och det är lite konstigt av föräldrar att göra så, tycker jag. Kläder ska föräldrar ge sina ungar ändå.
Citera
2016-04-02, 10:05
  #753
Medlem
Koddmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catfacov
Jag fick 2 kubik meter i Mexiko.

Vete fan hur min vän fixade det och vad fan ska jag ha med 2 kubik meter i Mexiko?
Nu är jag lite väl sen med detta, man jag har för mig att utlänningar inte ens får äga mark i Mexiko.
Citera
2017-10-29, 07:59
  #754
Medlem
Snitsigares avatar
När jag var typ 10 och kom hem efter skolan var min farmor på besök. Hon och min mamma var väldigt hemlighetsfulla och sa att i ditt rum finns en katt. Helt pirrig (önskade mig ju en katt) gick jag in i mitt rum och där står en svart glansig jävla porslinskatt.
Och nej det var inget grymt skämt från deras sida, jag förväntades bli själaglad...
Citera
2018-12-21, 19:50
  #755
Medlem
urgts avatar
Ljudbok med Lejonkungen när jag var 14-15, från en faster. Visst för att det kan vara svårt att hålla reda på ungars mognadsstadium...
Citera
2018-12-21, 20:56
  #756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Ljudbok med Lejonkungen när jag var 14-15, från en faster. Visst för att det kan vara svårt att hålla reda på ungars mognadsstadium...

Något jag hade uppskattat än idag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback