Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-24, 14:47
  #1
Medlem
Jag själv är arbetslös och söker jobb för fulla muggar samtidigt som jag nu har lov från praktiken, som börjar igen på Tisdag.

Skickade god jul hälsning på SMS till en tjejkompis som jag gick i samma klass med förut.. fick som svar: "Jag jobbar 13 timmar idag. Käften."
Antagligen på dåligt humör, men med tanken att hon fan har fått ett jobb (utan att behöva kämpa så mkt eftersom det är på hennes mammas jobb) och tjänat en jävla massa pengar de senaste månaderna, samt idag då dom får extra mycket lön pga helgdagar.
Förstår inte hur man kan vara på dåligt humör när man har jobb med en jävla lön. Så mycket som hon tjänar idag på 13 timmar, kommer jag få i ersättning på en hel månad.
Jag skulle fan suga balle för att jobba med en sådan lön i jul, hatar att vara hemma och tråka med familjen och se någon jävla äckel kalle anka som man redan sett jävligt många gånger.

Hur har ni det själv? Jobbar ni jul? vad får ni för extralön osv? Hur tycker ni det är? ett helvete eller bara bra?
Citera
2011-12-24, 14:55
  #2
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Nej är arbetslös, men skulle gärna. Behöver pengarna:P
Citera
2011-12-24, 15:05
  #3
Medlem
tOpOffs avatar
Är ledig julafton och juldagen men jobbar alla andra dagar. Men du får ju inte speciell ersättning bara för att du jobbar på julafton förutom vanlig OB.

Hade varit skönt att vara ledig några dagar till men samtidigt skönt att komma bort från all julhets.
Citera
2011-12-24, 15:23
  #4
Medlem
Daineas avatar
Din väninna verkar riktigt dryg. Är själv riktigt stressad och upptagen första halvan av mina arbetsnätter men att säga/skriva "käften" är jävligt onödigt!

Själv jobbar jag natten mellan annandagen och 27:e. I gengäld hade jag ledigt natten till idag. Jag kör då feedertransport för ett bryggeri och våra distributörer ska ha ny dricka att distribuera till butikerna på vardagar (vilket 27:e är).
Jag tycker det är helt underbart; det innebär att jag har ledigt natten till alla helgdagar (jul/nyår/nationaldagen) men jobbar natten från dessa vilket helt klart är att föredra. I tillägg börjar jag trivas på mitt jobb så det är win-win.

Jag har platt timlön, i likhet med de flesta i transportbranschen, så jag tjänar inget extra på det i förhållande till en vanlig dag, men i gengäld har jag precis fått löneökning och tjänar nu bäst på bryggeriet bland de inhyrda vilket inte är illa alls...
__________________
Senast redigerad av Dainea 2011-12-24 kl. 15:30.
Citera
2011-12-24, 17:52
  #5
Medlem
Jag kommer jobba imorgon (juldagen) i baren/disken på en juldagsfest. Inte speciellt bra lön, kanske en tusing innan skatt för hela kvällen, men vafan.
Citera
2011-12-24, 19:57
  #6
Avstängd
Mr.Johnssons avatar
Jobba hela jul + nyår
Citera
2011-12-25, 13:52
  #7
Medlem
Har en kompis som jobbar inom äldreomsorgen som brukar ta på sig att jobba storhelger som jul & nyår för att då får man "storhelgs-OB" vilket är dubbla timlönen.
Citera
2011-12-25, 16:37
  #8
Medlem
Jobbade till 05:30 på julafton och är för engångsskull faktiskt ledig resten av julhelgen. Annars brukar det kunna bli jobb både på julaftonskväll, juldagen och annandagen. Så nu gäller det att passa på och njuta av ledigheten. Nästa år kanske man inte har sån tur.
Citera
2011-12-25, 16:50
  #9
Medlem
Patrols avatar
Jobbar på sjön, de här året jobbar jag jul o juldagen men ledig nyår
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback