Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-01, 20:19
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Ja alltså man får betalt om man har en låt som till förhållande av alla andras låtar på spotify sticker ut och lyssnas på mer. SÅ jag har nog inga chanser alls att tjäna något om inte folk börjar köpa låtarna.



Men tillbaks till mina frågor! Jag vill veta, kommer jag bli stämd om jag tankar upp en Cover på Mega man?

Sålänge du inte tjänar ett öre på den så är det lugnt, tjänar du dock ett öre och inte har kommit överens med originalskaparen i detta fallet kompositörerna till Megaman som heter Takashi Tateishi och Manami Matsumae så kan du bli stämd och även Capcom äger rättigheterna där så då kan dom med lägga sig i. Och det skulle vara ganska fånigt av en själv att tro man ska tjäna pengar på en låt som någon annan skrivit även om det förekommer.

Om du däremot bara gör lite covers och där inte finns några pengar inblandade så tror jag inte dom bryr sig nämnvärt, dom kanske kommer ta reda på om där är några pengar inblandande. På samma sätt som man själv hade gjort om ens låt helt plötsligt blev stor för att nån annan gjort en remix, dom pengarna är ju inte hans om han har snott själva låtens kärna, det som oftast är det som folk gillar och som sätter sig på huvudet.

Däremot om det skulle visa sig att den låten får väldigt mycket hits kan du ju kontakta Capcom osv att få releasa låten annorlunda och få en slant tillsammans med dom, eftersom du då äger rätten till det förändrade i remixen så den får ju inte capcom ta utan att fråga dig. Är där en möjlighet för båda att tjäna en slant så kanske du får tillåtelse.
Citera
2012-01-01, 22:51
  #14
Medlem
Hm.. pja kanske är lättare att tanka upp musiken på OCremixers då som jag har hört får väldigt många lyssnare. Men sist jag försökte där så var det ingen som var intresserad av att lägga upp min musik där.

Personligen gör jag inte musik eller covers för att tjäna pengar Men vill sprida den så mycket som möjligt för att de skall leva vidare.
Citera
2012-01-02, 00:35
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Hm.. pja kanske är lättare att tanka upp musiken på OCremixers då som jag har hört får väldigt många lyssnare. Men sist jag försökte där så var det ingen som var intresserad av att lägga upp min musik där.

Personligen gör jag inte musik eller covers för att tjäna pengar Men vill sprida den så mycket som möjligt för att de skall leva vidare.

Men där behöver du ingen som lägger upp den åt dig, du skapar väl själv ett konto och lägger upp, det är väl en sida för alla möjliga, amatörer såsom mer kända.
Citera
2012-01-25, 11:03
  #16
Medlem
Det här är den absolut bästa sidan för att få upp sin egen musik på Spotify (även iTunes, CDON, Amazon mfl), enda sidan man får lägga upp sin musik HELT GRATIS!!

www.uploadmymusiconspotifyforfree.com

Good luck!
Citera
2013-01-21, 15:40
  #17
Medlem
Jag var i en radiointervju på P4 häromdagen. Har fått bra respons och skall lägga upp ett par av mina låtar på Spotify. Har varit inne på ett par tjänster där man kan göra detta. En tjänst heter tunecore och kostar en del att gå med i, samt att man avsäger sig vissa rättigheter. En annan heter Spotmeup och är gratis. Har läst det finstilta där det står att man får ingenting för om någon bara lyssnar och streamar. Dock får man betalt om någon köper. Känns inte riktigt ok att de tar pengar för det. Är det någon som känner till någon tjänst för att ladda upp på Spotify där man inte avsäger sig några som helst rättigheter?
Citera
2015-05-15, 21:08
  #18
Medlem
KIIS MUSIK erbjuder dig en enkel, professionell och fritt sätt att få din musik på världens ledande butiker och distributörer. Oavsett om du är en spirande ny artist eller en duktig musiker, inga dolda avgifter.

Butiker:
Spotify, iTunes, YouTube, Google Play, Deezer, Xbox Music, RDIO, Shazam, Wimp, Amazon MP3, E-musik, MixRadio, MyJuke & Sony Music Unlimited

Gratis! Inga dolda Avgifter!
Lätt att använda (inget behov av att skapa konto)
Din musik på nätet inom två veckor
En dedikerad grupp som kommer att hjälpa dig varje steg på vägen

http://www.kiismusic.com
Citera
2015-05-16, 03:21
  #19
Medlem
Rekommenderar att du laddar upp på soundcloud istället. Gratis och mindre risk för upphovsrättstjafs.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback