2011-12-23, 20:07
Medlem
Tjena!

Jag tänkte köpa en smartphone här kring Jul. Just nu kör jag med en iPod touch 32gb för mina musikbehov och en gammal Sony Ericsson T700 som telefon.

Planen är alltså att förpassa dessa två till arkiven och köpa en smartphone som kan sköta båda dessa behov. Jag har cirka 40gb musik på min iPod, så minne är ganska viktigt även om jag kör mer och mer på Spotify (skulle nog kunna banta ner min hdd-musik till nuvarande 32gb-gränsen dock). Det ska helst vara ganska smidigt att surfa, kör gärna med on-screen tangentbord, har vant mig vid det via min Ipod touch och eftersom det oftast sparar fysisk plats så föredrar jag det. Processorhastigheten är ganska viktig, vill inte behöva vänta några längre stunder på att ladda saker.

Vad gäller storlek så vill jag gärna undvika en tegelsten, den ska vara lätt och behändig och passa i fickan helt enkelt. Kamera är ett stort plus om den är bra, men det behöver verkligen inte vara något top of the line. Vad gäller spel så struntar jag nästan helt i det. Pris är ganska viktigt, även om jag kan tänka mig att punga ut en hel del eftersom jag i praktiken ersätter två maskiner med en.

Märke spelar ingen större roll, tycker de flesta smartphones är ganska snygga, men jag har använt iPod's sedan stenåldern, så jag har ett ganska stort förtroende för Apple när det gäller bärbara saker. Gillar även Samsung, HTC och Sony Ericsson. Batteritid har ganska stor prio, är inte sugen på att ladda stup i kvarten, så om alternativet står mellan 6 och 8 timmar så föredrar jag definitivt 8 timmars-batteriet.

Jag är också osäker på vilka abonnemang som vore bäst, vill gärna ha Fri surf osv, i övrigt är jag inte så petig. Detta blir som sagt min första smartphone-telefon, så i fall jag glömt nämna något så får ni ursäkta

Tack på förhand!
Senast redigerad av Lugaid 2011-12-23 kl. 20:09.
Citera
2011-12-23, 20:17
Medlem
Du säger ju i princip själv att det är en iPhone du vill ha.

Citat:
(skulle nog kunna banta ner min hdd-musik till nuvarande 32gb-gränsen dock). Det ska helst vara ganska smidigt att surfa, kör gärna med on-screen tangentbord, har vant mig vid det via min Ipod touch och eftersom det oftast sparar fysisk plats så föredrar jag det.

Citat:
men jag har använt iPod's sedan stenåldern, så jag har ett ganska stort förtroende för Apple när det gäller bärbara saker.

Köp en iPhone om du är van vid en iPod Touch, du lär inte ångra dig om du är nöjd med iPoden nu.
Citera
2011-12-23, 20:17
Medlem
Gicka666s avatar
Motorola Razr med ett 32gb minneskort?
Citera
2011-12-23, 20:18
Medlem
Vilket operativsystem vill du ha?
Citera
2011-12-23, 20:22
Medlem
Du kommer att ångra dig. En smartphone kan inte klara av 30gb musik. Spelar ingen roll vilken processor den har. Iphones kanske klarar det utan att "lagga", men inte androidmobiler. Har haft en sg2 som knappt klarar av 8gb musik.
Citera
2011-12-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alawie90
Du kommer att ångra dig. En smartphone kan inte klara av 30gb musik. Spelar ingen roll vilken processor den har. Iphones kanske klarar det utan att "lagga", men inte androidmobiler. Har haft en sg2 som knappt klarar av 8gb musik.

Hmm ok, intressant, har en kompis med Android, på hans funkar det helt OK med 20-30 gig musik.

Ja, en iPhone är väl det ledande svaret på vad jag vill ha egentligen, men jag vet att många ifrågasätter starkt iPhone 4s, åsikterna går så isär så jag ville höra vad folk tyckte och trodde utifrån mina önskemål/förutsättningar.
Citera
2011-12-23, 21:04
Medlem
xerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alawie90
Och du har ett Class10 kort tex..?
OnT: Jag skulle rekommendera Galaxy s2.
Citera
2011-12-23, 21:56
Medlem
lolliances avatar
Om du är student så tycker jag du ska titta CSN/Mecenats abonnemangserbjudanden, det är fina priser där med tele2, telia och kanske halebop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in