Citat:
Ursprungligen postat av
MataRengi
Varje planet är olika alla andra planeter. Men varje elektron är identiska med vilken annan elektron som helst.
Dom elektroner vi skickar genom kopparkablar är identiska med de elektroner vi skapar i acceleratorn på CERN. Det finns anti-elektroner, men det finns inga anti-planeter.
Så för att krossa din idé fullständigt: Det finns inga likheter mellan planeter och elektroner. Alls.
Min idé är inte specifik för elektroner och planeter, som jag redan skrivit inser jag att en planet inte verkar vara en elektron.
Jag vet inte vad som finns i en elektron eller vad som finns utanför vårt universum, skulle inte vårt universum kunna vara en liten beståndsdel av en elektron?
Jag är också intresserad av ifall någon känner till ifall någon på 300-talet trodde att ett sandkorn var ett solsystem osv, dvs om tanken funnits tidigare och ifall teorin fått ett namn osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Denom
Du menar ungefär som mandelbrotmängden i vissa specifika partier med fraktalerna? Ja det är väldigt intressant, specifikt menar jag ungefär vad som tas upp i denna youtubevideo
https://www.youtube.com/watch?v=ovJcsL7vyrk
Ja kaosteori och fraktaler verkar för mig vara relaterat till idén som jag tar upp i tråden