Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 17:02
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Ska göra en utredning för ADD snart så jag äntligen kan få laglig medicin. Jag har självmedicinerat mig med motsvarande doser av amfetamin som concerta/ritalin/elvanse osv ligger på. Problemet är att jag faktiskt inte tror att jag kommer klara av mentalt att bli ren inför utredningen för jag mår så jävla dåligt. Nej, det är inte tjack AT, jag återgår helt enkelt till min mardröm till verklighet precis som det alltid varit innan jag började ta amfetamin.

Ska försöka göra mitt bästa att sluta då jag förstått att utredningen inte kan göras annars. Men vad blir påföljderna av att lämna positivt drogtest inför utredingen? Vad blir nästa steg isåfall. Ber de mig återkomma när jag är ren eller kan jag ändå påbörja utredningen om nästkommande drogtest visar negativt?

Är i en väldigt lik situation. Hur gick det?
Citera
2018-12-10, 18:32
  #14
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anolmaa
Är i en väldigt lik situation. Hur gick det?

Det blir av i slutet av Januari. Men ska hålla mig ren ändå. Dels för att genomgå en så ordentlig utredning det bara går, och att bevisa för dem att jag kan kontrollera mig när det kommer till natkotiska substanser. Men ska ändå vara så ärlig jag kan gällande droger utan att de ska döma ut mig som missbrukare.

Eftersom man kommer få lämna mycket drogtest ifall jag skulle få medicin, så gör jag det klart och tydligt att jag kommer kissa positivt på THC i varje test framöver. Fixar dom inte det så får jag återgå till att självmedicinera mig på egen hand.
Citera
2018-12-12, 00:02
  #15
Medlem
Dawlishs avatar
Var samma sak för mig. Blev skickad på en ADD-utredning och fick pissa på första mötet. Kom tillbaka veckan därpå och sjuksyrran upplyste mig om att jag hade spår av amfetamin, MDMA och cannabis i urinen. Föga förvånande. Har ingen tidigare record av dokumenterat missbruk eller kriminalitet.

Han styrde sedan upp en plan där jag skulle återvända dit var och varannan dag och pissa, och var jag då ren i ett par veckor skulle jag gå vidare till läkaren som gör utredningen.

Jag ringde dit någon dag efter och sa att jag ska flytta utomlands och att jag vill att de låser alla mina journaler och avslutar utredningen. Det gick så bra så.

Men alla typer av mentala utredningar förutsätter uppenbarligen att man är narkotikafri eftersom substanser som bekant påverkar hjärnans funktion, etc. Så det är att förvänta sig i 100% av fallen.
Citera
2018-12-14, 19:58
  #16
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Men alla typer av mentala utredningar förutsätter uppenbarligen att man är narkotikafri eftersom substanser som bekant påverkar hjärnans funktion, etc. Så det är att förvänta sig i 100% av fallen.


Absolut. Skulle jag komma i mitt vardagliga självmedicinerande tillstånd skulle jag inte kunna redovisa några symptom som jag vanligtvis har. Men, när man läser om många diagnoser benämns "missbruk" som ett normalt symptom.

De som har ADHD/ADD måste lämna sporadiska drogtest så länge man får stimulanter utskrivet om jag fattat det rätt? Vad skulle hända då isåfall om det visar positivt på cannabis?

Alltså ska de börja med att krångla för att jag röker cannabis så kan de ta sig i röven. Funkar fint med hur jag självmedicinerar mig nu, men det skulle ju vara skönt att inte vara stämplad kriminell och att kunna ta med sig medicinen utomlands. Men ska de kräva noll-tolerans i långa loppet så är det tack och adjö.
Citera
2018-12-15, 10:28
  #17
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Absolut. Skulle jag komma i mitt vardagliga självmedicinerande tillstånd skulle jag inte kunna redovisa några symptom som jag vanligtvis har. Men, när man läser om många diagnoser benämns "missbruk" som ett normalt symptom.

De som har ADHD/ADD måste lämna sporadiska drogtest så länge man får stimulanter utskrivet om jag fattat det rätt? Vad skulle hända då isåfall om det visar positivt på cannabis?

Alltså ska de börja med att krångla för att jag röker cannabis så kan de ta sig i röven. Funkar fint med hur jag självmedicinerar mig nu, men det skulle ju vara skönt att inte vara stämplad kriminell och att kunna ta med sig medicinen utomlands. Men ska de kräva noll-tolerans i långa loppet så är det tack och adjö.

Tror inte man behöver gå och pissa sen när man fått sin medicin, iaf inte ofta. Beror på din historik.

Cannabis är olagligt och ska inte finnas i blodet ja.
Citera
2018-12-15, 18:37
  #18
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Tror inte man behöver gå och pissa sen när man fått sin medicin, iaf inte ofta. Beror på din historik.

Cannabis är olagligt och ska inte finnas i blodet ja.

Jo min kollega får lämna drogtest lite titt som tätt. Har ingen aning om hans historik, men drogtest måste han lämna då och då eftersom han får Elvanse.
Citera
2018-12-16, 04:55
  #19
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Jo min kollega får lämna drogtest lite titt som tätt. Har ingen aning om hans historik, men drogtest måste han lämna då och då eftersom han får Elvanse.

Ja, då kan du nog vänta dig samma sak. Troligtvis om man har missbrukshistorik att man kan visa att man inte missbrukar sin medicin. Så.

Lycka till dock.
Citera
2018-12-16, 05:46
  #20
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Ja, då kan du nog vänta dig samma sak. Troligtvis om man har missbrukshistorik att man kan visa att man inte missbrukar sin medicin. Så.

Lycka till dock.

Det är verkligen inga problem att lämna ett rent prov och det ska jag göra också. Det kan ju gå bra ändå, eller så anpassar man sig helt enkelt. Ser ingen orsak att inte ge det ett ärligt försök!

Men känner jag mig så kommer jag falla tillbaka på nåt sätt till att röka cannabis. Röker det inte ens rekreationellt.
Citera
2018-12-17, 12:40
  #21
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Det är verkligen inga problem att lämna ett rent prov och det ska jag göra också. Det kan ju gå bra ändå, eller så anpassar man sig helt enkelt. Ser ingen orsak att inte ge det ett ärligt försök!

Men känner jag mig så kommer jag falla tillbaka på nåt sätt till att röka cannabis. Röker det inte ens rekreationellt.


Hur röker man det om inte rekreationellt? Medicinskt?
Citera
2018-12-17, 13:09
  #22
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Hur röker man det om inte rekreationellt? Medicinskt?

Yes.
Citera
2018-12-17, 18:16
  #23
Medlem
Nu tar jag inte droger så för mig spelar det ingen roll, men jag genomförde nyss en utredning och fick inte lämna test under utredningen, däremot innan.
Citera
2018-12-19, 11:49
  #24
Medlem
Påbörjade utredning för ADD, visste inte om att jag skulle bli testad så fick postivit på amfetamin vilket jag använt i självmedicinering. Förlorade nästan körkortet vilket hade förstörst mitt liv helt, då jag behöver det för att ta mig till buss för skolan, i ren frustration skrev jag ut mig från psykiatrin och utredningen. Dumt. Dumt. Dumt.
Blivit skickad till annat pysikiatri då jag inte hade mage nog att säga att jag ville byta läkare, troligtivs för min socialafobi, men är påväg igen och inom kort kommer jag vara i kö för en mängd utredningar för mentala sjukdomar, nästan säker på att jag är kliniskdepression/ bipolär + socialfobi + ADD.

Fick bevisa med 5 slumpmässigt valda tider för drogtest för ADD innan jag skrev ut mig och skulle sätta igång utredningen på riktigt men skrev ut mig pga idioti. Ska göra det igen, bli helt ren, hade svårt med livet just då och kände mig inte redo att lämna min egna självmedicinering och hantering utav ångest, men förbättras jag inte snart så tror jag det är slutet för mig. Lever redan bara för min familj skull då de skulle skada de väldigt.
Citera
add

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback