Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-08-19, 16:36
  #37
Medlem
Chilipruttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 63CjeF
Ett tips är att spela med öppna kort. Dölj inte att du självmedicinerar. För min del är självmedicineringen viktig anamnestisk information. Jag kan inte tala för alla psykiater, men personligen lägger jag inte någon större värdering i missbruk annat än vad som är för patientens bästa. Problemet om man missbrukar under utredning är att man inte visar sitt "riktiga" jag, beroende på vilka tester som utförs och dessa kan bli missvisande. Det är också så att eftersom förskrivningen av amfetaminderivat etc är väldigt hårt reglerat, måste man säkerställa att det inte finns risk för att personen säljer (och sidomissbrukar "billigt" amfetamin) läkemedelen eller tar en högre dos än anvisat. Numera finns det test som kan skilja på gatu-amfetamin och förskrivet amfetamin, så man kommer inte undan.


Ohhhh no no no, säger du nånsin till nån inom psykiatrin att du tar nån drog eller ens testat en drog så vips bara hänvisar de till en annan avdelning för missbruk och kräver drogtest.

Jag håller på med en ADHD-utredning meeeeeeen nu jävlar har de börjat med nåt salivprov som kan detektera tjack i 7 dagar?
Fuck, för jag vet inte när jag ska ta det, jag ska nämligen göra det på den psykiatriska mottagningen och jag har fler tider inbokade så omöjligt att veta när de ska ta, annars hade man väl fått sjukanmäla sig från sitt jobb men lite svårt nu.

Jag har gjort urinprov förut och fejkade och d var fine men nu med ADHD verkar de vara kinkiga som fan med drogtestning:
Citera
2022-08-19, 16:58
  #38
Medlem
Psykonaut-s avatar
Drogtester kan man lura systemet genom att inte ta dem på ett par dagar. Hasch lite längre som alla redan vet.
Alkohol är värst då det finns ett tiotal olika tester som avslöjar ett användande, som de alla tas via blodprov generellt.
Dvs, att helgkröka ger ett värde som gör att man klassas som missbrukare och blir nekad insättning av ADHD-medicinering, i vissa fall beroende på Landsting och mottagning.

Efter att ha släppt tanken på att få vård/mediciner efter att ha för högt värde av alkoholkonsumtion så
självmedicinerade jag mig med tjack som givetvis blev snabbt ett tungt missbruk.

Av en slump (fejkade psykbryk när jag blev anhållen) så sökte jag igen för att ingå i ett ADHD-program och mina blodvärden var på samma nivå som bebisar 1-3 år. Detta eftersom jag bara gick på tjack och benzo i två år, drack inte sprit då jag inte var sugen på det helt enkelt under missbruket.

Utan tidigare stämpel som missbrukare, då jag skött det snyggt utan att åka fast (gällande droger), så får jag idag 2x36mg
Metylfenidat, plus 7,5mg Zopiklon att landa på per dag.
Citera
  • 3
  • 4
add

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback