• 1
  • 2
2005-01-13, 11:03
Medlem
Acquiences avatar
Någon som har erfarenheter av detta smärtlindrande piller alá 30mg?

Om ingen har erfarenheter kanske någon ändå har knep å knåp?
måste väll gå å flumma på?
eller?
Citera
2005-01-13, 11:41
Banned
tim_hedlunds avatar
det är väl helt enkelt ren kodein.

kodein sulphate och phosphate ger samma effekt vad jag vet (fast olika kemisk uppbyggnad på nåt vis)

finns det i sverige eller är det fårn utlandet?
Citera
2005-01-13, 12:48
Medlem
Psychopatics avatar
Panocod har jag tagit ett par gånger. De innehåller 30 mg Kodeinfosfat samt 500 mg Paracetamol. 250 mg Kodein blir jag ganska hög på, men det är inte bra för levern att ta så många Panocod (pga Paracetamolen). De gånger jag har tagit, så har jag tagit 6 st Panocod samt 7 st Kodimagnyl (innehåller 10 mg Kodein samt 500 mg Acetylsalicylsyra).
Citera
2005-01-13, 15:20
Medlem
har käkat 250 respektive 300 mg kodein ett par gånger, gillar det dock inte alls. Får en alldeles extrajävlig opiatklåda som nästan är outhärdlig och sen blir ja lite skön i nån timme. Sen får ja svårt att pissa o skita i 3-4 dagar.
En gång körde jag kombinerat med etylmorfin (cocillana) och lite zyrlex (antihistamin) och då funka det väl okej.
Tycker dock att tramadol fungerar 100 gånger bättre + att jag slipper nästan alla biverkningar.
Citera
2005-01-13, 20:18
Medlem
Acquiences avatar
Citat:
finns det i sverige eller är det fårn utlandet?

Från utlandet.

Citat:
har käkat 250 respektive 300 mg kodein ett par gånger,

woow låter mycket är ju 10pills. Är det så mycket du skulle rekomendera att ta om man vill testa på? ingen som helst resistans mot opium vad jag vet, aldrig testat
Citera
2005-01-13, 20:48
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acquience
Från utlandet.

woow låter mycket är ju 10pills. Är det så mycket du skulle rekomendera att ta om man vill testa på? ingen som helst resistans mot opium vad jag vet, aldrig testat

Du kommer gilla opiater
Citera
2005-01-13, 21:15
Medlem
cocaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Du kommer gilla opiater
Porrpjke har helt rätt!
Citera
2005-01-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acquience
Från utlandet.

Sätt i dig typ 200.. har inte heller så jättehög tolerans, och det är ungefär lagom. Jag hade 50mgpiller.
Citera
2005-01-16, 18:24
Medlem
Brukar dra i mig 6st 50mg (rent)
Har du ingen tolerans, typ första gångerna du testar räcker knappa 100mg. Skulle inte det räcka spär du på tills du är nöjd. Det luriga är att när du känner dig skön proppar du i dig ett par till, då kan man börja må dåligt. Händer mig iaf. men det kanste är olika från person.
Citera
2005-01-17, 12:28
Avstängd
hemoglobins avatar
kolla bara upp så att det är rent codein och inte inehåller "något gift".
Annars är nog 200mg bra!
MVH J
Citera
2005-01-17, 13:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Panocod har jag tagit ett par gånger. De innehåller 30 mg Kodeinfosfat samt 500 mg Paracetamol. 250 mg Kodein blir jag ganska hög på, men det är inte bra för levern att ta så många Panocod (pga Paracetamolen). De gånger jag har tagit, så har jag tagit 6 st Panocod samt 7 st Kodimagnyl (innehåller 10 mg Kodein samt 500 mg Acetylsalicylsyra).

Kan inte tenka mig att nagon mar speciellt bra efter 6.5 g paracetamol.
Man bor garna kallvattna sina piller om de innehaller bade paracetamol/Acetylsalicylsyra och kodein.
Citera
2005-01-17, 17:04
Medlem
Har man aldrig tagit kodein ska man definitivt inte ta mer än rekomenderad dos första gången.
Många är allergiska (eller heter det intollerant?) mot kodein, bla. min fru, det kan bli riktigt otrevligt.
Hon kunde inte andas när hon tog EN tablett av mig.

Testa med 1 tablett, vänta någon timma, får du inte någon otrevlig reaktion, kan du testa med fler.
Se gärna till att ha någon kompis med också.
Detta råd gäller alla sorters okända preparat ni ska stoppa i er.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback