Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-01-16, 19:31
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
laddar du hem musik och säljer den?

han får gärna lagra mina inlägg men inte sälja dem.
Nå´t speciellt inlägg du tänker på?
Kanske de om brudklänningen!!!
Citera
2005-01-16, 19:45
  #122
Medlem
Larry lurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
laddar du hem musik och säljer den?

han får gärna lagra mina inlägg men inte sälja dem.

Ja det har hänt att jag tagit en tia extra för besväret....
Men det har varit vid tillfälle jag hämtat omslagskopior och skrivit upp låtlistor.
Citera
2005-01-16, 20:05
  #123
Medlem
Hagriddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustus
Ja, denna plötsliga moraliska upprördhet från flashbackfolket är ganska festlig. Men jag utgår från att de som uttalar sig är hederliga personer som aldrig bryter mot upphovsrätten (typ genom att piratkopiera dataprogram eller något sådant) och som går i kyrkan varje söndag.

Tänk att det tog så många sidor innan någon sa något vettigt (admins inställning undantaget) i den här tråden. Jag trodde inte heller mina ögon när jag läste sida efter sida.. Pinsamt..

För ni som klagar har väll aldrig köpt en märkeskopia heller för den delen
Citera
2005-01-16, 20:17
  #124
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagridden
Tänk att det tog så många sidor innan någon sa något vettigt (admins inställning undantaget) i den här tråden. Jag trodde inte heller mina ögon när jag läste sida efter sida.. Pinsamt..

För ni som klagar har väll aldrig köpt en märkeskopia heller för den delen
det handlar inte om det, detta är en helt annan sak, det är som att sno någons egenodlade blommor från trädgärden och sälja dem i bukett,
Citera
2005-01-16, 20:22
  #125
Medlem
Hagriddens avatar
Jag kan bara konstatera att jag inte håller med dig om det Lady Tiera. Jag ser det som att gå ut i skogen mellan Mora och Rättvik och hugga en julgran.
Citera
2005-01-16, 20:24
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
det handlar inte om det, detta är en helt annan sak, det är som att sno någons egenodlade blommor från trädgärden och sälja dem i bukett,

håller med till fullo.
Citera
2005-01-16, 20:26
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
laddar du hem musik och säljer den?

han får gärna lagra mina inlägg men inte sälja dem.
Precis så tänkte jag också. Vill ha spara mina inlägg på sin hårddisk och läsa dem ibland så får han göra det hur mycket han vill--men jag vill inte att han ska tjäna pengar på något som jag har skrivit.
Citera
2005-01-16, 20:30
  #128
Medlem
Hagriddens avatar
Men snälla ni, ser ni inte ironin i det här eller driver ni bara med mig. Hur kan ni sitta med piratkopierade program, filmer eller musik där någon har get ut hela sin själ för att skapa verket, och gnälla om att ert gnäll på ett internetforum blir piratkopierat

Edit: förtydligande
Citera
2005-01-16, 20:38
  #129
Medlem
Håller med Hagriden fullständigt. Att folk kan börja gnälla för att dom blir citerad i en bok som kommer säljas i hundra ex. Otroligt!
Citera
2005-01-16, 20:39
  #130
Medlem
Larry lurings avatar
Vad som moraliskt är rätt eller fel tycker jag spelar mindre roll. Kan snubben tjäna en hacka så är det bara gratulera att han kommit på en fiffig affärsidé.

Jag skulle personligen inte dra mig för att göra precis samma sak, det primära är ifall jag tjänar pengar på det.

Edit:Ni som gnäller; kan ni förstå de musiker som inte säljer miljontals skivor anser precis samma sak om folk som utan att betala ett korvöre drar hem deras verk?
Citera
2005-01-16, 20:39
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagridden
Men snälla ni, ser ni inte ironin i det här eller driver ni bara med mig. Hur kan ni sitta med piratkopierade program, filmer eller musik där någon har get ut hela sin själ för att skapa verket, och gnälla om att ert gnäll på ett internetforum blir piratkopierat

Edit: förtydligande

Sant
Citera
2005-01-16, 20:43
  #132
Medlem
Hagriddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliban
Sant

Att jag blev blåst att skriva sådär och att caine och Tiera ligger på golvet och storknar av skratt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback