Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-03, 07:31
  #109
Medlem
Jag tycker att nationerna är relativt balanserade. Bara mot claner det kan bli lite jobbigt, men det ligger i linje med hur det bör vara också.

Sen har vi vapen balansen som är mindre bra där mg 42 , m1 m2 och ryssarnas light armor vapen (kommer inte ihåg vad den heter, ppd eller liknande) är överrepresenterade i spelet. Hoppas verkligen dom tittar över vapnen i spelet.
Citera
2016-11-04, 10:37
  #110
Medlem
Jag tycker att det ska vara lite assymetri i vapenbalansen, så länge inte realismen helt dödar spelglädjen.

Exempelvis hade ju wehrmacht i början k98k som startvapen, medan US hade sin m1 garand - omoddat var garanden objektivt bättre.

Sen kom g43:an som i verkligheten faktiskt var ett rätt kasst vapen, plus att vapnet är (enligt mig) dåligt representerat i spelet med det mest mesiga ljud som någonsin implementerats i ett FPS.

Man kan modda upp m1/m2 till över 1000rpm (1028) vilket gör det till ett totalt överlägset cqc-vapen. De flesta förväntar sig att wehrmachts motsvarighet stg44 ska buffas i nästa patch (med lägre rekyl, precis som vapnet hanterar irl).
AVS-36 som är bolsjevikernas "assault-rifle" har hög damage men låg magasinkapacitet.

Edit - PTRD menar du Niko :P, anti-tankgeväret som är kraftigare än panzerschreck...
__________________
Senast redigerad av laxtothemax 2016-11-04 kl. 10:39.
Citera
2016-11-05, 12:35
  #111
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxtothemax
Exempelvis hade ju wehrmacht i början k98k som startvapen, medan US hade sin m1 garand - omoddat var garanden objektivt bättre.

Amerikanerna skulle lika gärna kunnat börja med 1903 Springfield, och ryssarna med Mosin Nagant, visst det fanns modernare vapen när kriget startade för respektive nation, men dessa äldre vapen fanns fortfarande bland vissa enheter, bara den implementeringen skulle kunna balansera upp.
Citera
2016-11-05, 13:38
  #112
Medlem
Just precis. PTRD hette vapten ja. Tackar för detta!

Om jag inte missminner mej så var väl stg 44 kraftigare i början när den kom men att den blev nerfed.

Har också läst om att tyskarna började med k98 som start vapen innan då det var historiskt korrekt, men efter omröstning på forumet så fick tyskarna börja med g43 istället då garanden var så mycket bättre i början för nya spelare. Håller också med om ljudet till g43. Vapnet är inte roligt att spela med alls pga ljudet. Måste fixas till!
Citera
2016-11-12, 15:05
  #113
Medlem
Men tjena va dom har nerfat mg42 och m1 m2 i senaste patchen. Detta är förvisso bra för balansen, men jag blev tvungen att ändra min spelstil ^_^
Citera
2016-12-26, 22:27
  #114
Medlem
Testade den gamla g43:an nyligen. Dom verkar ha boostat den rejält. Skickade iväg 3 skott på en sekund typ och fick en hel del kills med den, även i närstrid
Citera
2017-02-11, 07:33
  #115
Medlem
Så är det ingen som litar heroes and generals här längre? Vi är ett 10 tal svenskar som lirar inom asgard med olika tider. Brukar bli mellan 3-6 spelare varje gång. Nån som e sugen?
Citera
2017-03-25, 19:01
  #116
Medlem
Nu är även first aid implenterat i spelet
Citera
2017-03-26, 17:02
  #117
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Så är det ingen som litar heroes and generals här längre? Vi är ett 10 tal svenskar som lirar inom asgard med olika tider. Brukar bli mellan 3-6 spelare varje gång. Nån som e sugen?

nä, battlefield kom ju ut :P
Citera
2017-03-26, 17:42
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
nä, battlefield kom ju ut :P

Men är inte battlefield på väg utför då? Vi hade typ 10 spelare i vår organisation då spelet släpptes men alla har slutat spela spelet. Många som klagar på att det är samma spel som föregångaren med nya skins typ.

Sista battlefield jag köpte var bad company 2, men eftersom 1942 kändes mycket bättre när det väl begav sej så har jag slutat köpa den serien. Det känns som att serien är mer för casuals och för konsol-marknaden. Vill man fördjupa sej i gameplayet känns det som att begränsningarna är stora. Typ korridor-känsla osv. Allt annat än vad 1942 var. Stora öppna banor. Det är vad vi vill ha. Därav heroes and generals ^_^
Citera
2017-03-27, 15:57
  #119
Avstängd
Plaguetongues avatar
bf1 dog direkt för att det var sjukt obalanserat
Citera
2017-04-11, 10:42
  #120
Medlem
Just nu får man 3 dagar med veteran status gratis om man skriver in koden april2017 och detta gäller till den 18 april så skynda lösa in koden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback