Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-21, 18:57
  #1
Medlem
Wheeler88s avatar
Hjälp sökes av erfarna!

Det känns kanske lite dumt för mig att fråga om hjälp, då jag själv anser mig rätt kapabel till att ro hem det mesta själv men denna person är knepig. Här efter följer lite fakta och sen lite bakgrundshistoria så ni kan hjälpa mig på vägen mot mitt mål.

Såhär ligger det till.. Jag är väldigt ny till det här med nätdejting. Jag förstår inte riktigt hur det här fungerar. Jag har i riktiga livet utanför internets gränser inte alls jättesvårt att bli omtyckt av båda könen som vän men även att vissa känner attraktion till mig. Jag skulle vilja utan att försöka skryta se mig själv som en 7/10 till utseendet sedan varierar det lite av vad de andra ser mig som. Vissa tycker jag är snygg och attraktiv medan andra ser mig som en söt person med en god personlighet som är både vänlig och omtänksam. mina vänner säger att jag är 90% god och 10% "as". Men över nätet har jag nog svårt att försöka återspegla vem jag egentligen är och hur jag är.

Lite om vad jag tror hon är för person..
Hon verkar vara väldigt frammåt, intelligent , smart, allmänbildad och ser bra ut (enligt mig iaf.). Om man nu skulle jämföra oss i den sociala hierarkin så anser jag nog mig stå över henne (väldigt hemsk tanke, ber om ursäkt för det. Så jag ser mig själv ha övertaget på något lustigt sätt).

Den här tjejen som jag ska komma till såg mig som intressant (hon befinner sig för tillfället i samma stad som mig). Hon ville att jag skulle kontakta henne över nätet. Sagt och gjort några dagar senare skriver jag en mening över facebook och konversationen är igång. Allt flyter på i början men en aning stelt, hon ursäktar sig för att vara tråkig och jag ber henne att inte göra det för jag tycker hon är väldigt trevlig. Jag vill självklart att hon ska fortsätta vara sig själv och även våga vara det inför mig. Det lättar upp lite efter en tids skriverier..

1-2 veckor går och vi har lite ytlig kontakt med varandra. Jag tar tillslut modet till mig och frågar henne om man kan få hennes nummer. Det fick jag, hon undrade självklart varför jag ville ha det och jag fortsätter med att man kanske kan få bjuda ut dig på en promenad i höstmörkret(oskyldigt med inga onda intentioner). Visst hon tyckte det lät som en god idé. Bra tänkte jag och frågar henne hur hennes planer ser ut den närmsta veckan som kommer och till svar får jag,det verkar lite körigt men hon ska försöka få tid till mig även om hon har mycket studier för tillfället. Jag tänkte då okej (inte bra, låter inte så värst intresserad längre) Jag skriver lite lättsamt och låter henne få ta den tid som hon behöver och frågar henne om hon vill kolla upp om hur det står till i helgen med tider och sedan återkomma om hon kan eller inte.

Hela veckan går och helgen kommer tillslut och till svar får jag att hon inte hade tid.Hon ursäktar sig och säger att det kanske blir mer tid ledigt för henne om nån vecka framöver då studierna har lättat lite. Synd men vi kanske kan höras vid ett senare tillfälle då det passar bättre skriver jag. Hon tyckte det lät som en bra idé.

Jag gav henne andrum skrev inte till henne på en vecka tills hon hörde av sig igen för lite kallt ytligt prat. Då testade jag igen för jag trodde hon var intresserad och frågar ytterligare en gång till om det passar bättre någon av dessa dagar i veckan. Visst det skulle kunna gå svarar hon. Hon återkommer med ytterligare ett återbud några dagar senare. Så jag tänkte aja nu släpper jag taget om denna kvinna, hon verkar ändå inte kunna offra en ynka liten timma på en promenad med mig så jag slutar helt enkelt höra av mig.

2 veckor går och hon hör av sig igen. Jag är irriterad och frågar henne rakt ut "Jag vet att vissa kvinnor på nätet endast är där för uppmärksamhet och bekräftelse, nu vet jag inte dina intentioner men är det så behöver du inte längre höra av dig till mig" Ursäkterna börjar hagla in och att hon visst är intresserad av den där promenaden jag föreslagit i 1 månads tid ala 2 ggr. Men att det kanske blir till VT (vårtermin). Jag tänkte visst vi kan höras av lite under tiden så får vi se vad som händer. Nu har vi haft lite sporadiskt kontakt fram och tillbaks tills idag.

Min fråga är hur bör jag bära mig åt nu för att få den där promenaden för jag vet att om jag får visa vem jag är bara en gång så skulle jag ha så mycket större chans att håva in denna kvinna. Så hur gör ni för att få ut dessa kvinnor på en dejt?

Detta är en rätt snabbt skriven text så jag bjuder på alla stavfel och grammatikmissar.
Citera
2011-12-21, 19:39
  #2
Medlem
Wheeler88s avatar
Ingen som vill dela med sig om hur man lyckas få ut kvinnor på dejt man träffat över nätet?
Citera
2011-12-21, 20:25
  #3
Medlem
Sluta vara så lättillgänglig, låt henne initiera samtal och låt henne bestämma ev träff.

Tills dess så skulle jag väl föreslå att du inte lägger "alla ägg i samma korg", och fortsätter leta efter andra quinnor!
Citera
2011-12-21, 20:30
  #4
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3864
Sluta vara så lättillgänglig, låt henne initiera samtal och låt henne bestämma ev träff.

Tills dess så skulle jag väl föreslå att du inte lägger "alla ägg i samma korg", och fortsätter leta efter andra quinnor!

Du har rätt! Jag har varit för lättillgänglig, klantigt misstag. Jag har under tiden kört på att hon är inte det enda alternativet men av någon anledning av något jag inte kan sätta fingret på, så finns det något som hon har som tilltalar mig. Det är därför jag försökt få till en träff.
Citera
2011-12-21, 22:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Du har rätt! Jag har varit för lättillgänglig, klantigt misstag. Jag har under tiden kört på att hon är inte det enda alternativet men av någon anledning av något jag inte kan sätta fingret på, så finns det något som hon har som tilltalar mig. Det är därför jag försökt få till en träff.

Ja, det kan nog vara så. Jag är själv kvinna, och vet att vi tyvärr funkar så! Kolla på filmen He's just not that into you, den är klockren. Kan tyckas vara en tjejfilm, men för killar får ni en bild på hur (många, inte alla) tjejer funkar.

En grej som jag minns ur filmen var att en kille förklarade för en ganska desperat tjej, att "gnistan" och "kemin" som uppstår mellan två personer är något killar hittat på för att ha en ursäkt att dumpa en tjej - genom att säga att det inte fanns någon gnista. Medan tjejer använder den som en ursäkt för att bli tokiga i en kille och sedan påstå att de kände en gnista. Detta för att tjejer behöver drama. Behöver vi inte jobba för något så tror vi att det inte är värt att jobba för.

Det är som sagt SÅKLART inte generellt sagt för alla tjejer, men för mig kunde det faktiskt inte stämma bättre!
Citera
2011-12-21, 23:19
  #6
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3864
Ja, det kan nog vara så. Jag är själv kvinna, och vet att vi tyvärr funkar så! Kolla på filmen He's just not that into you, den är klockren. Kan tyckas vara en tjejfilm, men för killar får ni en bild på hur (många, inte alla) tjejer funkar.

En grej som jag minns ur filmen var att en kille förklarade för en ganska desperat tjej, att "gnistan" och "kemin" som uppstår mellan två personer är något killar hittat på för att ha en ursäkt att dumpa en tjej - genom att säga att det inte fanns någon gnista. Medan tjejer använder den som en ursäkt för att bli tokiga i en kille och sedan påstå att de kände en gnista. Detta för att tjejer behöver drama. Behöver vi inte jobba för något så tror vi att det inte är värt att jobba för.

Det är som sagt SÅKLART inte generellt sagt för alla tjejer, men för mig kunde det faktiskt inte stämma bättre!

Jag var faktiskt i ett längre förhållande för kanske 1 år sedan, mitt livs längsta förhållande. Det är nu på senare tid jag kommit över henne och vill se mig om vad som finns. Frågan är om jag endå är rätt urusel på att ragga på någon jag aldrig träffat. Kanske är det inte min grej helt enkelt. För frågan hur man ska få någon intresserad på sådant sätt över internet endast, det måste vara en konst i sig. Men livet går vidare jag är fortfarande ung och nu är man iaf en erfarenhet rikare.

Jag tror att jag har sett den där filmen du talar om men kommer inte ihåg så mycket utav av den, frågan är om man ska se den igen i instuderings syfte haha.
Citera
2011-12-22, 02:30
  #7
Medlem
Vafan folk som slingrar sig är inget o ha. Klart som fan hon har en timme över? Även om hon studerar + har ett extrajobb så på 1 månad bör hon ha EN timme över för o träffa dig.

Tycker f.ö. inte man ska leta partner om man inte ens har tid för att ragga på en ev. framtida partner..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback